Asus 6600 GT drama...

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63195

Topicstarter
Beste mensen,

Onlangs dacht ik er goed aan te doen de pc te upgraden met de volgende onderdelen:

Asus a8n VM CSM
Asus 6600 GT 128 mb ddr
512 mb ddram pc3200 400 Mhz (merk ... ?)
AMD athlon 3200 + Venice

Deze kwamen naast mijn huidige onderdelen:

Maxtor 80 Gb
Seagate 40 Gb
Nec ND2500a

Nu draaide het systeem in het begin uitstekend. Na drie dagen echter ben ik begonnen met het spelen van o.a. Civ 4 en The Movies waarna de problemen begonnen.

Eerst Civ4; tijdens het spelen bevroor het beeld regelmatig, vielen er textures geheel weg (bijv. alle steden/units waarna alleen nog water en land zonder details achterbleven, of zelfs een gedeeltelijk zwart scherm). Dit probleem zorgde één keer voor een complete autom. reset van het systeem. Een keer erna was er een reset en de mededeling "no signal"op de monitor. Videokaart was niet meer aan de praat te krijgen (gaf gewoon geen beeld meer) dus deze omgeruild. Probleem bleef echter hetzelfde dus pc achtergelaten voor reparatie (monteur dacht dat het de mobo was)

Deze is nu dus vervangen en meteen de eerste keer dat ik een spel opstart gaf hij weer dezelfde kuren: wegvallende textures, tijdelijk bevriezingen van het beeld etc.)

Ik heb weinig zin om de pc weer langs te brengen dus iedere tip is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
in eerste instantie denk ik dat het je videokaart is, maar je zou ook wat kunnen proberen uit te sluiten. Probeer eens verschillende drivers van videokaart en chipset.

Daarna zou het wel eens verstandig zijn om RAM en HDD te checken (memtest resp. seatool en powermax... of hoe heette die diagnostische tool van maxtor ook al weer?).

Mocht dit allemaal niet helpen dan zou het wel eens je videokaart kunnen zijn die +/- dood is...

PS: wat voor voeding heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door -krekel- op 02-12-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geheugen is getest tijdens de reparatie, daar lag het niet aan. De 40 Gb harddisk begint af te takelen maar dat lijkt niet op de aanleiding van het probleem; hiervoor had ik een Geforce 4200 die nooit problemen gaf.

Ik heb een kast van Mtek waar standaard een voeding in zit van 400 watt (volgens mij van het merk Macron, MPT-400P). Ik zal die HD-tools eens runnen net als memtest... Je weet maar nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:21

TMC

- Wat zijn je temperaturen?
- Nieuwste drivers gedownload?
- Wat zijn je voltages? Een 400 Watt voeding van een B-merk (volgens mij is Macron dat), is niet zo heel goed. Daar zou het uitvallen van het systeem aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je je graka al in een andere PC geprobeert?
Kijken wat de resultaten daarvan zijn en je weet het snel genoeg :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je had toch wel het speciale stroomkabeltje aangesloten he op de videokaart?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De temperaturen lag het niet aan, CPU temp was zo'n 48 graden dus lijkt netjes. Heb Nforce 81.95 geïnstalleerd maar ga nu even proberen een oudere versie er op te zetten. Wat betreft de voeding, ik heb geen idee wat een goed merk daarvoor zou zijn, zou het daar echt aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MensionXL schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:53:
Heb je je graka al in een andere PC geprobeert?
Kijken wat de resultaten daarvan zijn en je weet het snel genoeg :)
de 6600gt is getest door de winkel waar ik hem heb gekocht; hetzelfde probleem weer; No signal
Heb toen meteen een nieuwe gekregen, thuis erin gezet maar geen resultaat (nog steeds dezelfde melding)

Ze hebben nu de mobo vervangen, ga hier de bios weer van updaten maar heb er een erg hard hoofd in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
welk merk en wattage voeding??

en heb je schone windows installatie erop gezet bij deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GGS_106 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:53:
Je had toch wel het speciale stroomkabeltje aangesloten he op de videokaart?
:D heb daar zelf niet aan gedacht eerlijk gezegd! Mag ik aannemen dat ze dat bij de winkel (toen ze de mobo vervingen) goed aangesloten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maxxi schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:57:
welk merk en wattage voeding??

en heb je schone windows installatie erop gezet bij deze update?
Merk voeding is Macron MPT-400P (zat standaard in de Mtek kast) met een wattage van 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140390

Geachte, ik heb als CIV liefhebber OOK problemen ondervonden met de nieuwste versie CIV IV, rebooten, freezen etc...het hele scala, ter info geef ik effe de specs van het systeem waarop ik CIV speel. P4-3.0 GHZ (northwood) , Asus P4P800 met bios 1019, ATI Radeon 9800 Pro (256 mb) 512 mb DDR 400 , 80GB hd van Samsung UDMA 133, voeding van 350 Watt(systeem niet overclocked alhoewel dit probleemloos gaat tot 3,3 GHz).
Als je op de originele doos leest voldoet dit systeem zeker aan de vereisten dus ik speel met alle eyecandy op maximum...met alle gevolgen zoals boven beschreven. Settings naar beneden dat ging wat beter maar nog niet echt vlot, ik merkte trouwens ook op dat tussen de zetten IA of human enorm veel tijd tussensloop en tijd alsmaar langer werd, op het laatst zelfs zo erg dat ik tussen de zetten probleemloos een kopje koffie kon gaan zetten en me kon gaan scheren...de disk swapte er maar op los als een gek. En op dat swappen ben ik blijven doordenken...want dat is een teken dat er geheugen tekort is volgens mij (imho). ik naar de pc boer om de hoek en 2 latjes 512 mb DDR400 (pc3200 / CL2) van een goed merk. Sindsdien kan ik op max settings spelen zonder een probleem en quasi geen geswap meer en met een vlotte snelheid zoals met CIV III. Ik kan zelfs maps maken etc... wat in de 512 mb config NIET mogelijk was systeem bevroor gewoon.
Hopelijk heb je hier iets aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 140390 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:09:
Geachte, ik heb als CIV liefhebber OOK problemen ondervonden met de nieuwste versie CIV IV, rebooten, freezen etc...het hele scala, ter info geef ik effe de specs van het systeem waarop ik CIV speel. P4-3.0 GHZ (northwood) , Asus P4P800 met bios 1019, ATI Radeon 9800 Pro (256 mb) 512 mb DDR 400 , 80GB hd van Samsung UDMA 133, voeding van 350 Watt(systeem niet overclocked alhoewel dit probleemloos gaat tot 3,3 GHz).
Als je op de originele doos leest voldoet dit systeem zeker aan de vereisten dus ik speel met alle eyecandy op maximum...met alle gevolgen zoals boven beschreven. Settings naar beneden dat ging wat beter maar nog niet echt vlot, ik merkte trouwens ook op dat tussen de zetten IA of human enorm veel tijd tussensloop en tijd alsmaar langer werd, op het laatst zelfs zo erg dat ik tussen de zetten probleemloos een kopje koffie kon gaan zetten en me kon gaan scheren...de disk swapte er maar op los als een gek. En op dat swappen ben ik blijven doordenken...want dat is een teken dat er geheugen tekort is volgens mij (imho). ik naar de pc boer om de hoek en 2 latjes 512 mb DDR400 (pc3200 / CL2) van een goed merk. Sindsdien kan ik op max settings spelen zonder een probleem en quasi geen geswap meer en met een vlotte snelheid zoals met CIV III. Ik kan zelfs maps maken etc... wat in de 512 mb config NIET mogelijk was systeem bevroor gewoon.
Hopelijk heb je hier iets aan ?
Ik zal eens checken of dit werkt maar vind het vreemd: er is één avond geweest dat ik het spel de hele tijd (2 uur +) kon spelen zonder problemen/freezes/crashes maar zal het in gedachten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140390

Anoniem: 63195 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:12:
[...]

Ik zal eens checken of dit werkt maar vind het vreemd: er is één avond geweest dat ik het spel de hele tijd (2 uur +) kon spelen zonder problemen/freezes/crashes maar zal het in gedachten houden!
Homaar dat ging bij mij ook (met de eerste configuratie) eerste bescheiden spelletje tegen 2 tegenstanders als warmup op een small map, maar dan wil je méér, hoppa een huge map met 6 tegenstanders met alles erop en eraan en DAN begint de SHIT want dan wordt het spel onspeelbaar traag of crashed het boeltje, ahja ik speel CIV op WIN XP SP2 drivers van de kaart etc waren allemaal up to date en met de nieuwste radeon drivers was het zo erg dat ik een roll back gedaan heb naar de oudere drivers. By the way ik heb mijn hele verhaal gemaidl naar tech.support@take2europe.com maar ben nog steeds in blijde verwachting op een antwoord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De problemen zijn inmiddels toegenomen, bij het opstarten van de movies ziet alles er zeer gelikt uit (scherpe textures, hoge framerate, dit eveneens bij Civ 4) maar nu loopt het systeem vrijwel vast met een reboot als enige optie. Bios van de a8n vm csm is inmiddels geupdate; heb de originele drivers van mobo en videokaart van cd-rom geinstalleerd om te checken of het hier aan lag...

Helaas geen resultaten tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat het niet aan de videokaart zelf ligt. Heb de onboard video eens getest (een Geforce 6150?) en de oude eruit gehaald. Hetzelfde probleem bleef ik houden...
Pagina: 1