Toon posts:

X2 4400 Toledo of Opteron Denmark

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem aanschaffen.
Abit AN8-SLI
2x1Gig OCZ
Zalman 9500 koeler
Gigabyte 7800GT
2X Hitachi 250 Gig in raid 0

Ik twijfel over de processor 4400 Toledo of Opteron Denmark
Gaarne advies welke aan te schaffen.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 14:04

jurma

simply connecting...

Waarvoor wil je het systeem gaan gebruiken? Heb je ook al de verschillende topics doorgelezen over de Opteron en de X2 processoren? Zie deze link: [rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 10[/rml] Iets meer informatie aub dus.

[ Voor 26% gewijzigd door jurma op 02-12-2005 19:22 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Ik heb die Athlon, en ik kan alleen maar zeggen dat ik ik er heel tevreden mee ben. Met de Opteron heb ik geen ervaring, maar als je gaat gamen denk ik dat je beter af bent met de Athlon.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

De Opteron staat niet bij de ondersteunde CPU's, dus dat risico zou ik niet nemen (hoewel ik niet weet of het toch wel werkt) Ik heb niets gezegd. De Athlon lijkt me sowieso de betere keus.

[ Voor 10% gewijzigd door Piggen op 02-12-2005 20:06 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 14:04

jurma

simply connecting...

Opteron zijn eigenlijk ook meer processoren voor serverdoeleinden, dit zie je ook terug tijden de search [search=opteron processor]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

maakt geen drol uit, allebij dual core en 1mb cache (per core), als je echt stevig wilt overclocken kan de multiplier de doorslag gevende factor zijn maar aangezien je er niet bij vermeld welke opty je in gedachte hebt weten we ook niet welke multi deze gebruikt. suc6 iig :)

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

lange schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:54:
maakt geen drol uit, allebij multi core en 1mb cache (per core), als je echt stevig wilt overclocken kan de multiplier de doorslag gevende factor zijn maar aangezien je er niet bij vermeld welke opty je in gedachte hebt weten we ook niet welke multi deze gebruikt. suc6 iig :)
..behalve dat de hele instructie set bij een opteron effectiever is bij serveren dan bij games ...

en als ik naar de rest van het systeem kijk, wil meneer gaan gamen (7800GT)
Ik zou voor de x2 gaan iig.

Ook vrij weinig zelf uitgezocht door de topic starter moet ik bekennen ;/

MSI GX660R for the win!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

MPmad schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:31:
De Opteron staat niet bij de ondersteunde CPU's, dus dat risico zou ik niet nemen (hoewel ik niet weet of het toch wel werkt). De Athlon lijkt me sowieso de betere keus.
Punt 1 zit je bij Asus ipv Abit te kijken en ten tweede kunnen Opterons met socket939 gewoon op die A8N-SLI van asus (en die van Abit). ;) :>
lange schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:54:
maakt geen drol uit, allebij dual core en 1mb cache (per core), als je echt stevig wilt overclocken kan de multiplier de doorslag gevende factor zijn maar aangezien je er niet bij vermeld welke opty je in gedachte hebt weten we ook niet welke multi deze gebruikt. suc6 iig :)
Ik gok dat de TS de Opteron 175 DC (E6-rev) wil hebben. Die is althans net zo hoog geklokt als de Athlon. Persoonlijk zou ik voor de ietsjes goedkopere Athlon gekozen hebben. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

_the_crow_ schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:59:
[...]
Punt 1 zit je bij Asus ipv Abit te kijken en ten tweede kunnen Opterons met socket939 gewoon op die A8N-SLI van asus (en die van Abit). ;) :>
Aja, foutje |:(. Je wordt hier ook doodgegooid met die Asus-borden, Abit zie je veel minder.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Het zijn beide Toledo's (Denmark is hetzelfde) en presteren bij dezelfde kloksnelheid _identiek_. Kijk naar de prijs en neem de goedkoopste. Verder is dit topic natuurlijk vrij zinloos omdat je geen eens aangeeft wélke Opteron.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.