Y Pr Br oftewel Component Out voor op de Playstation 2

Pagina: 1
Acties:
  • 8.500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

Topicstarter
als eerste wil ik zeggen dat ik niet zeker weet of dit topic in dit subforum thuis hoort en wil alvast mijn spijt betuigen mocht dit niet hier horen...

nu dit uit de weg is geruimd komt mijn vraag:

Mijn broertje heeft een Playstation2 en die wil hij graag op de "huiskamerTV" van mijn moeder aansluiten, nu heb ik dus even de mogelijkheden uitgezocht die op die tv zitten en 1 daarvan is component out...

nu weet ik dat de playstation2 een Y-Pr-Br uitgang heeft via de MULTI AV out...
maar ik vroeg mij af of iemand mij ook schema'tjes kan leveren om zelf zo'n kabel in elkaar te solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 21:33
Op scart zit bij mijn weten geen Y-Pr-Br, maar gewoon RGB. Bovendien zet de ps2 dit rgbsignaal niet zomaar op de kabel, maar daar moet je eerst een rgbkabel voor kopen. Een scartkabel solderen is niet simpel, de aansluiting van de ps2 is dan ook nog custom, dus zo'n stekker zal je niet al te snel vinden. Een gewone kabel voor de ps2 kost niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn speciale Component out kabels te koop: een component out lijkt in eerste instantie op een Composite (3 tulpstekkertjes geel voor video en rood en wit voor geluid) maar is het dus niet!!!

LET OP!!! Het is dus ook geen SCART of RGB

De component out heeft 5 tulpstekkers wel te verstaan Rood-Groen-Blauw voor video en rood en wit voor geluid...

het voordeel van deze kabel is dat je dan je plasma/tft tv digitaal kan aansturen en zo dus ook progressive scan in ondersteunde games (bijvoorbeeld mortal kombat deception) kunt weergeven...
het gaat dan trouwens om de "HDTV" resolutie van 576p

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 02-12-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 22:28
GT --> SGD

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Foei, dit hoort helemaal niet in SGD ;)

Eigenlijk hoort dit ook niet in SPV, omdat dit gewoon een pure (TV) hardware kwestie is. -> Audio, Video & HiFi Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Als je een gewone scart rgb ps2 kabel gebruikt kun je ook YPrPb (dat is de juiste naam, niet YPrBr) via een scart verbinding gebruiken op een ps2. Het is niet echt gebruikelijk dat er over scart YPrPb wordt doorgegeven, maar het kan wel en sommige tv's (Loewe o.a.) ondersteunen dat ook. Digitaal is dat overigens nog steeds niet, een YPrPb signaal is net zo analoog als bijvoorbeeld rgb. Progressive is inderdaad alleen mogelijk in de vorm van een YPrPb signaal en er zijn volgens mij ook gewoon kabels voor de ps 2 te koop met de standaard component tulp aansluitingen (rode, groene en blauwe tulp), dus waarom zou je daar zelf iets voor gaan knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die zijn idd te koop (en duur, maar dat terzijde), maar zitten we nou op tweakers of niet??

maar het gaat er helemaal niet om dat het via de scart moet lopen, er zit namelijk native Y-Pr-Br op deze tv (dus 3 tulp aansluitingen, geluid gaat natuurlijk via de optische verbinding naar mijn Dolby Digital / Prologic II decoder met 5.1 set).
volgens de handleiding kan de playstation2 in het menu worden ingesteld op Y-Pr-Br (gecontroleerd en dit klopt) en zou hij dit met de (optionele) component out kabel via zijn Multi AV Out op het scherm moeten kunnen toveren, zo moeilijk kan het toch niet zijn om zelf zo'n gevalletje van een "oude" multi av out kabel te maken???? ik bedoel ik ben niet bang om een paar van die kabels naar de kloten te helpen, maar dan heb ik wel eerst de hulp nodig over welke draadjes enzo ik mijn 3 signalen moet laten lopen...

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 03-12-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb zo'n 3rd party component kabel gekocht voor 13 euro. Zo duur vind ik het niet.
Ik heb deze kabel gekocht omdat mijn lcd tv geen rgb-scart aansluiting heeft.
Let op niet alle spellen ondersteunen progressive scan (eigenlijk best wel weinig) en als ze dat ondersteunen zijn het meestal ntsc versies. En mijn blauwe ps2 ondersteunt alleen maar progressive scan bij ntsc dvd films en niet bij pal. De pstwo volgens mij wel maar dat weet ik niet zeker.

De meeste spellen zien er dan op 480p beter uit, alleen bij de hulk: ultimate destruction gaat het heel vaag uitzien als je progressive scan aanzet, heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Mr.C4 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:12:
alleen bij de hulk: ultimate destruction gaat het heel vaag uitzien als je progressive scan aanzet, heel raar.
wordt het beeld dan groen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik heb zelf de philips 28PW9525 televisie, en ook mijn vraag is:
Hoe sluit ik mijn Ps2 nu het beste aan?
Ik wil zoveel mogelijk uit de beeldkwaliteit halen uiteraard.
Ik ben helemaal de kluts kwijt met dat component,composite,rgb,scart :?
Vanuit mijn Ps2 komt een kabel met een rode tulp en een witte en een gele.
De rode/witte zijn audio. Ik had bij mijn oude tv zon scartblok ertussen (dus van die tulps naar scart) Volgens mij is dat niet de beste oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 04-12-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat klopt want dan heb je dezelfde beeldkwaliteit als dat je alleen een gele tulp zou aansluiten...
als je een goede RGB kabel (volgensmij alleen op een vaste scart te koop, MAD CATZ (is het merk) heeft ze bijvoorbeeld) koopt en je tv ondersteunt ook RGB dan kan je al profiteren van een vele hogere beeldkwaliteit... S-Video schijnt ook heel goed te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee, maar het beste beeld dat je krijgen kunt schijn je dus via de Component Out te krijgen...

@Mr.C4:
Het zou misschien handig zijn om te vertellen waar je die kabel vandaan hebt, zodat ik en misschien vele anderen met ons een component aansluiting kunnen aanschaffen en de ps2 best een mooie boost krijgt waardoor ie weer ff mee kan met de huidige beeldkwaliteiten, totdat de PS3 uit komt. :)

@The_Dart:
Volgens de product specificaties van jouw tv heb jij een RGB aansluiting via je scart aansluiting 1 en 2 oftewel ext.1 en ext.2, via je ext.2 heb je ook svhs net zoals via de voorkant. DUS als je het mij zou vragen zou ik op zoek gaan naar een RGB-Scartkabel om zo een mooier beeld te krijgen...

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 04-12-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Anoniem: 95522 schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:35:

@The_Dart:
Volgens de product specificaties van jouw tv heb jij een RGB aansluiting via je scart aansluiting 1 en 2 oftewel ext.1 en ext.2, via je ext.2 heb je ook svhs net zoals via de voorkant. DUS als je het mij zou vragen zou ik op zoek gaan naar een RGB-Scartkabel om zo een mooier beeld te krijgen...
Ja maar wat ik dan niet snap hoe haal ik uit die Ps2 nou de RGB aansluiting dan?
De ps2 gebruikt toch een eigen soort stekker als uitgang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:39
The_Dart schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:22:
Ja maar wat ik dan niet snap hoe haal ik uit die Ps2 nou de RGB aansluiting dan?
De ps2 gebruikt toch een eigen soort stekker als uitgang??
Haal gewoon een kabel zoals deze, een RGB scart kabel:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2979.jpg
A.5721388 - Spelcomputer Kabel - € 12.50 inclusief BTW
TV Aansluitkabel voor Playstation 1 & 2
Naar 3x Tulp ( audio / video ) en 1x Scart
http://elektronica-online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
The_Doman schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:27:
[...]

Haal gewoon een kabel zoals deze, een RGB scart kabel:
[afbeelding]
A.5721388 - Spelcomputer Kabel - � 12.50 inclusief BTW
TV Aansluitkabel voor Playstation 1 & 2
Naar 3x Tulp ( audio / video ) en 1x Scart
http://elektronica-online.nl
Begrijp me niet verkeerd ik waardeer je hulp ten zeerste hoor!!
Maar maakt ie van die gele tulp nu dus een RGB Scart aansluiting?
Ik vraag me dan wel af of dat uitmaakt, hij kan toch niet door een andere aansluiting opeens 20% betere kwaliteit afgeven die gele tulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
The_Dart schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:55:
Begrijp me niet verkeerd ik waardeer je hulp ten zeerste hoor!!
Maar maakt ie van die gele tulp nu dus een RGB Scart aansluiting?
Ik vraag me dan wel af of dat uitmaakt, hij kan toch niet door een andere aansluiting opeens 20% betere kwaliteit afgeven die gele tulp?
Deze gele tulp+audio zit er bij deze kabel als EXTRA aansluiting op!
Handig om bijvoorbeeld je geluid extra naar je versterker te sturen. :)
De RGB verbinding zal inderdaad alleen via de SCART connector werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de gele tulp heeft gewoon als extra dat je daar op een G-Con2 of andere lightgun op kunt aansluiten voor de spelletjes als Time Crisis en End Game, er verandert aan DIE aansluiting niets...

scart/RGB-kabel zorgt ervoor dat je (jij zegt 20%, ik weet het niet precies maar je kan het in ieder geval heel duidelijk zien) betere beeldkwaliteit krijgt :)

maar nu weet ik nog steeds niet waar ik zo'n component kabel voor < 15 euro kan kopen/krijgen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 04-12-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18
Hier kan je een kabel kopen voor 16 euro http://www.psxshop.nl/pro...c4df7f63a7c7a790311700506

Zelf heb ik de kabel bij lik-sang besteld.

Met component aangesloten krijg je gewoon een scherpere beeld vooral wanneer je spellen speelt die progressive scan ondersteunen!

http://hdtvarcade.com/ hier kun je zien welke spellen progressive scan ondersteunen!

PS je zou ook evt via ebay kunnen bestellen dan zit je zeker onder 15 euro inclusief verzendkosten!

[ Voor 12% gewijzigd door Kiki op 04-12-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

http://www.hardwarebook.net/connector/av/playstationav.html

Je kunt bij de mediamarkt of iets dergelijks een goedkope ps2-scart kabel kopen
-de scart-stekker eraf halen
-zelf 3 of 4 BNC / Cinch connectors via wat kabels eraan solderen
-De ps2 instellen op yprpb

dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 143689 schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:30:
http://www.hardwarebook.net/connector/av/playstationav.html

Je kunt bij de mediamarkt of iets dergelijks een goedkope ps2-scart kabel kopen
-de scart-stekker eraf halen
-zelf 3 of 4 BNC / Cinch connectors via wat kabels eraan solderen
-De ps2 instellen op yprpb

dan zou het moeten werken
dit vroeg ik dus ook al in mijn Topic Start,
en toen begon iemand te "zeiken" dat ze niet wisten waarover ik het had en had iedereen zoiets van waarom zou je het zelf maken???

maar euh bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS:
ik hoef dus alleen pin 9, 11 en 12 een tulp aan te maken en het werkt????

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 04-12-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op je tv 3 cinch / BNC connectors hebt JA,

(wel zou ik ook de Ground aansluiten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Bedankt mensen, ik heb de kabel besteld die The_Doman me had aangeboden.
Ik zal dinsdag eens kijken of dit echt veel uitmaakt en post mijn bevindings hier!
Mijn tv heeft helaas niet de mogelijkheid Progressive Scan te gebruiken in de games?
Al zag ik dat trouwens wel weer in de handleiding van mijn tv staan :?
P.S. ja ik heb dat boekje echt even doorgelezen dat ding had zoveel functies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Als ik nu progressive scan aanzet op mijn tv werkt dat op de Ps2 dan ook of moet het echt apart aangezet worden per spel die dat ondersteund? (God Of War bijv.). Want dit werkt bij een maat van ook niet, die heeft dezelfde philips alleen dan 80cm, wel gebruikt die nog de reguliere aansluiting met die gele tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb de kabel bij de lokale game shop gehaald in hoofddorp.

De rgb-kabel is echt aan te raden voor iedereen die een crt-tv hebben alleen bij het bekijken van dvd's krijg je een groene beeld. Meer geschikt voor de mensen die alleen gamen met de ps2.
Let op: de meeste tv's hebben maar 1 rgb-scart ingang (meestal av1), sommige 2. Dus als je de rgb kabel in een scart aansluiting stopt die niet rgb ondersteunt dan krijg je dezelfde kwaliteit als composiet (gele tulp). Bij de scart ingangen is dat aangegeven, niet de kabel gewoon op een willekeurig ingang aansluiten dus. Dus als je een dvd speler hebt en een ps2 of andere consoles dan moet je kiezen welke je op de rgb-scart aansluiting (beste kwaliteit op crt: mooiere kleuren en scherper beeld, heel duidelijk te zien) wil hebben.
Voor degene die de ps2 ook als dvd speler gebruiken kunnen beter een s-video kabel kopen. Beter kwaliteit dan de standaard kabel.

En voor degene die een component (rood, groen, blauw) aansluiting hebben (weinig crt-tv's hebben dat, bijna alle lcd-tv en plasma wel), is dat het beste. Het verschil is duidelijk te zien als de spellen progressive scan ondersteuen of bij ntsc dvd's. Je moet dat dan per spel aanzetten, sommige in een menu bijv. god of war en bij sommige spellen moet je dat doen voor dat het spel opstart bijv. driehoekje en x ingedrukt houden als je radiata stories opstart. Bij ieder spel die het ondersteunt kan het dus anders zijn maar dat staat wel in de handleiding. Bij dvd's moet je dat in je dvd menu instellen maar dat staat ook wel in je ps2 handleiding als die het ondersteunt (ligt dus aan je ps2 versie).

de rgb-kabels en s-video kosten minder dan 10 euro. Dure ps2 monster kabels of andere dure merk kabels zijn hun geld niet waard
http://www.monstercable.c...e/default.asp?nv=Game#PS2

Vermijd composiet en scartblokjes tenzij je niet anders kan bijv. als je een hele oude tv hebt of als al je andere aansluitingen al gebruikt zijn.

enne
lol@ david

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mr.C64 voor het groene beeld moet je wel je Ps2 nog even goed instellen, als je hem aanzet zonder cd erin kan je in het menu komen geef hier aan dat je nu RGB gebruikt, je groene waas zal verdwijnen.
Ik vraag mij alleen af omdat mijn TV zegt dat ie Progressive Scan ondersteunt dit ook daadwerkelijk nu aanstaat? Want voor zover ik het nu duidelijk heb kan dit niet gebruikt worden met RGB->Scart ?

Ik zie ook dat er speciale modchips voor je Ps2 zijn die dat groen beeld ook niet meer weergeven.
Mijn modchip is hier tegen beveiligd, ik heb dus als het goed is hier geen last van.
Ik laat het je morgen weten want dan heb ik mijn kabel binnen.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 06-12-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb de kabel ondertussen binnen en even aangesloten op een standaard 40cm Philips tv die overigens wonder boven wonder over ee nScart met RGB beschikt :D
Maar ik moet zeggen dat ik weinig tot geen verschil zie nog in vergelijking met de normale Ps2 aansluitkabel hoor.
Misschien als ik hem van de week aan me philips hang 100hz blablabla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je moet de tv en de ps2 wel instellen op RGB

bij de ps2 doe je het in het menu... hoe het werkt met jouw tv... RTFM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Anoniem: 95522 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:41:
je moet de tv en de ps2 wel instellen op RGB

bij de ps2 doe je het in het menu... hoe het werkt met jouw tv... RTFM ;)
Heb ik, maar om nou te zeggen jongens jongens wat een wereld van verschil :/
Ik mag aannemen dat het hem in de kleuren moet zitten oid, weet iemand van een DVD af die gewoon de basis kleuren continu laat zien zodat je goed kan vergelijken wat je "winst" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lang niet alle spellen ondersteunen de hogere resoluties, 9 van de 10 x word het 480i maar neem een voorbeeld aan bijvoorbeeld Gran Turismo 4 die wel de reso 1080i ondersteund... welke nog meer goed worden ondersteund kan je gewoon zien op het linkje dat hier al een keertje eerder is genoemd... http://hdtvarcade.com/ ... maar anders heb je wel een scherpere beeldkwaliteit als een standaard composite out...

vaak is er ook een extra optie in het menu of tijdens het booten van het spel (50Hz, 60Hz, Progressive Scan) of moet je een bepaalde knoppencombinatie tijdens het booten ingedrukt houden... meeste van die games staan NIET op hdtvarcade, maar dat zal je in het boekje maar ff exact moeten uitzoeken want daar staat het bijna altijd in...

edit: sorry ik was ff vergeten dat jij een RGB-kabel hebt gehaalt en niet een Component-out..

ik kan maar een ding zeggen, let maar eens op de kleinere teksten tijdens het opstarten van games... en oordeel dan opnieuw... je zal zien dat de RGB-kabel een heel stuk rustiger beeld geeft en daarnaast ook nog eens minder last heeft van het "bleeden" of "washen" van kleuren en detail

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 09-12-2005 12:08 . Reden: foutje bedankt!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hmm ik dacht dus dat het niet uitmaakte in kwaliteit, maar ik was vergeten een Digital Resource aan te geven op mijn SCART aansluiting :Y)
Het beeld is inderdaad nu Veel scherper mag je wel zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17
Hoe zet je progressive scan eigenlijk voor dvd's aan met de PS2? Of gaat dat automatisch?

En kun je ook Component via een RGB scart doorsturen? Dus zou ik bijvoorbeeld een RGB kabel kunnen gebruiken en daar een scart blokje op aansluiten waarop een Component kabel op aangesloten kan worden die dan in de tv verdwijnt?

Ik heb gelezen dat Component over een 'fully wired' scart kan, dus als zo'n RGB kabel 'fully wired' is (zijn ze dat?), dan klinkt het op zich wel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 15:49

Jag

Ik heb nu al een tijdje de PS2 van JvS staan hier (omdat ik een projector heb en daarna is op een tv spelen niet meer zo leuk :P ) en heb laatst een component video kabel ervoor gekocht (€15 ofzo). Nou ben ik wel bekend met de verschillen tussen composite en component video, maar ik was toch wel blij verrast over hoe het eruit zag met component video. Niet helemaal ideaal, maar hier twee foto's ter vergelijk. In het echt is het verschil groter, doordat je zo'n groot scherm hebt valt composite video echt onwijs door de mand, gewoon echt niet mooi (wel speelbaar, niet wenselijk).

Component video
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/PS2/Tekst_component.jpg

Composite video
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/PS2/Tekst_composite.jpg

Ingame in GT4 met component, 480i
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/PS2/Ingame.jpg

480p gaf een kleurafwijking (groenig) dus die was niet bruikbaar. 1080i werkte ook, zag er erg goed uit. Alleen niet beeldvullend (480i trouwens ook niet volledig, stelletje prutsers, hoe moeilijk kan het zijn om een beeldvullend signaal te sturen) en gaf soms wat interlace artefacten. Dus toch maar 480i gebruikt. Ik mag hopen dat al deze problemen opgelost zijn met de komst van de PS3 (en 720p).

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/PS2/1080i.jpg

Hier speel ik trouwens op :).

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Kanaalweg/GoT_1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Kanaalweg/GoT_6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 23-01-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je een simpele ps2vga kabel maakt is het beeld ook groenig, dit wordt opgelost door in alle kleurlijnen een condensator van 220uF te zetten, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienbliep
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Philips tv's hebben vaak maar één van de 2 of dire scart aansluitingen die RGB ondersteunen.
Even in de handleiding opzoeken.
Ik ben ook al bezig geweest met een scartvebindblok voor drie rgb apparaten, maar dat werkt allemaal niet.
Gewoon bij elke apparaat even stekker omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
[b][message=31314181,noline]Ik ben ook al bezig geweest met een scartvebindblok voor drie rgb apparaten, maar dat werkt allemaal niet.
Gewoon bij elke apparaat even stekker omwisselen.
Da's al een oud topic.. :)

Maar een SCART/SWITCH blok voor 3 (of meer) RGB apparaten kan prima werken hoor hoor, ik heb er hier meerdere in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:31
Even een schopje van dit topic.

Wij hebben hier ook nog een PS2 staan, maar die zit standaard aangesloten via composiet

klik
Beetje een kansloos ding, aangezien je daarmee composiet signaal uit de PS2 haalt, en composiet is nou niet echt leuk om naar te kijken op zo'n groot scherm (46").

Er bestaat ook een component kabel ((YPbPr), ik wou de kabel even omsolderen, omdat het toch allebei 3 cinch stekkers zijn, dus ik hoef alleen de draadjes in de stekker die in de PS2 gaat even anders aan te sluiten, en het zou moeten werken.

Ik kan alleen nergens de pinout vinden van de component kabel.

Ik had hier op GoT wel ergens een mooi plaatje gezien van de PS2 pinout (van euss) maar ik kan dat plaatje ook nergens weer terugvinden :(

Edit De SCART kabel voor de PS2 kan ook YPbPr doen (over scart dus).

Dan gaat de YPbPr gewoon over de RGB signalen zeker?

Is het dan zo simpel dat
R = Y
G = Pb
B = Pr

:D ?

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 15:03
Nee dat is niet zo. Zie deze wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jij weet niet toevallig hoe ik het dan wel moet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180900

ThinkPadd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:46:
[...]

Jij weet niet toevallig hoe ik het dan wel moet aansluiten?
Ik heb de ps2 met een scart en met component aangesloten gehad en met scart gaf de tv een mooier beeld op ext1 rgb
*de component kabel was origineel van Sony ps3*

Kabel kost rond de €15,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mooier beeld met SCART dan met component bedoel je?

En ik wil juist geen kabel kopen, omdat ik de stekker die in de playstation gaat makkelijk open kan wrikken, en dan de draadjes verleggen van het ene contactpennetje naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180900

ThinkPadd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:52:
Mooier beeld met SCART dan met component bedoel je?

En ik wil juist geen kabel kopen, omdat ik de stekker die in de playstation gaat makkelijk open kan wrikken, en dan de draadjes verleggen van het ene contactpennetje naar een andere.
klopt,ik had mooier beeld met scart dan met component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ThinkPadd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:52:
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij zijn bij de standaard PS2/Composiet kabels alleen de noodzakelijke pinnen voor composiet + audio aanwezig.

Het eenvoudigst is daarom toch om gewoon een PS/RGB kabel te gebuiken, hiermee moet je toch een prima beeld krijgen.
Pagina: 1