Nieuw geheugen gekocht, werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• tomme6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-02 11:36
Ja ik heb gezocht, maar kon niet echt wat vinden.

Gister nieuw geheugen gekocht, corsair 2x 512 mb ddr1 400 mhz.

sys specs:
Msi 648 max mobo
512 mb kingston ddr 300 mhz
400 watt voeding codegen
250 gb maxtor diamond plus 10
asus 9999le

Als ik de reepjes erin doe loopt de pc helemaal vast in de post, cmos al gereset. alle verschillende mogelijkheden in bankjes enzo al getest, geen resultaat.

Iemand ideetje wat het zou kunnen zijn?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es de specs van je mobo gecheckt? Wat is de max. hoeveelheid geheugen die het ondersteunt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:47
kan zijn dat je MB het geheugen niet pikt sommige MB's zijn nogal kieskeurig werkt het wel als je je oude geheugen eruit haalt en je nieuwe er instopt'?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• tomme6
Nee, dit werkt ook niet. Heb gekeken in het boekje, en hier gisteren gevraagd of het kon. dus het kan :)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Kan zijn dat het geheugen kapot uit het doosje kwam, probeer ze eens om te draaien, in andere banken, en probeer eens 1 voor 1, kijken of dat helpt.

Als niks helpt kun je je oude geheugen proberen , als dat nog werkt is het geheugen wss stuk (of je mobo kan er gewoon niet mee overweg), of je geheugenbank(jes) zijn niet goed meer.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

tomme6 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:15:
Nee, dit werkt ook niet. Heb gekeken in het boekje, en hier gisteren gevraagd of het kon. dus het kan :)
Heb je al met een enkel reepje getest? Draai memtest es. Misschien staan je timings niet goed?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Je hebt DDR400 geheugen gekocht, en in je huidige moederbord zit SDRAM PC133? :?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tomme6 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:12:
Ja ik heb gezocht, maar kon niet echt wat vinden.

Gister nieuw geheugen gekocht, corsair 2x 512 mb ddr1 400 mhz.

sys specs:
Msi 648 max mobo
512 mb kingston pc133
400 watt voeding codegen
250 gb maxtor diamond plus 10
asus 9999le

Als ik de reepjes erin doe loopt de pc helemaal vast in de post, cmos al gereset. alle verschillende mogelijkheden in bankjes enzo al getest, geen resultaat.

Iemand ideetje wat het zou kunnen zijn?
Als ik de specs bekijk probeer jij DDR geheugen in SD-ram sloten te doen. Dit zal nooit werken en kan ook schade brengen aan je spullen ! ( moederbord en/of geheugen )

Ik zal eerst een goed uitzoeken wat je moet hebben.

• Visgek82
geforce5_guy schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:19:
[...]

Als ik de specs bekijk probeer jij DDR geheugen in SD-ram sloten te doen. Dit zal nooit werken en kan ook schade brengen aan je spullen ! ( moederbord en/of geheugen )

Ik zal eerst een goed uitzoeken wat je moet hebben.
Hmm nee, dat kan volgens mij niet. de nokjes zitten anders bij SDram dan bij DDR, volgens mij zou je het dimmetje er niet eens inkrijgen (behalve met grof geweld), zowel zou het waarschijnlijk kortsluiting maken.

Btw, ik heb het volgende van internet geplukt wat je probleem (mischien) zou kunnen verklaren, bij de specs van je moederbord op die site staat dit :

# 533Mhz/Northwood support
# AGP 8X support (AGP3.0)
# MuTIOL 1G, a proprietary Northbridge-Southbridge interconnect delivering 1GB/s
# USB 2.0, Firewire, ATA133, 10/100 Ethernet, and 5.1 audio support
# Support for DDR333+ (or "unofficial" DDR400 support)

Mischien dat die unofficial support niet helemaal lekker werkt in dit geval.

[ Voor 31% gewijzigd door Visgek82 op 02-12-2005 19:25 ]

• tomme6
Toch es effe nakijken wat voor geheugen er dan inzit :P want de ddr 400 passen er wel gewoon in ;)

Verwijderd

precies dit kan nooit mogelijk zijn.

bij ddr ram er 1 'inkeping' en bij sd ram zijn er 2 dus het geheugen kan er nooit op de NORMALE manier in :p

als het geheugen wel gewoon ddr was en het Mobo het ook wel ondersteund zou dit ook mogelijk geweest kunnen zijn:
- verkeerde bankjes
- DOA geheugen (dead on arrival)
- andere problemen (dus bijv. ander hardwarematig probleem)
- geheugen kan de timings niet aan of de groote word niet ondersteund. (komt niet vaak voor omdat pc3200 bijv op lagere clockings gaat draaien als het Mobo lagere frequenties heeft).

Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat het Mobo (moederbord) niet overweg kan met de chipset van het moederbord (zoals Via of Nforce 3/4)
- zelf heb ik aantal keer meegemaakt dat geheugen van Twinmos niet overweg kon met Mobo's van het socket voor AMD64.

Als het wel zo is dat je ddr geheugen in een Sd bank hebt gepropt moet je er vanuitgaan dat het geheugen en Mobo waarschijnlijk defect zijn. hoop voor je de cpu en vga kaart niet.

Kijk anders ff als je het geheugen eruit haalt dat de 'randjes van het geheugen' (weet de naam ff neit meer :P) maar dat zijn de gouden randjes die in de bankjes vallen onderaan nog heel zijn (dus niet dat er 1 mist die dus misschien is doorgebrand.

• St@m
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Ik gok erop dat het een bordje is waar je én SD én SD-DDR in kan stoppen :P Weet het eigenlijk wel zeker.
Heb je het SD er wel uitgehaald? Samen zal het namelijk niet gaan werken. Probeer anders in het BIOS de snelheid van het geheugen omlaag te zetten als je die optie hebt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Piggen
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

St@m schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:57:
Ik gok erop dat het een bordje is waar je én SD én SD-DDR in kan stoppen :P Weet het eigenlijk wel zeker.
Heb je het SD er wel uitgehaald? Samen zal het namelijk niet gaan werken. Probeer anders in het BIOS de snelheid van het geheugen omlaag te zetten als je die optie hebt
Nee hoor, het is puur een DDR-bord ;)
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=355

Ik denk dat je geheugen gewoon niet ondersteund wordt. In de testrapporten staan wel wat PC3200-modules, maar die zijn allemaal 128 of 256MB.

• Visgek82
St@m schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:57:
Hmm. ik heb op diverse websites gekeken naar het bordje, er zitten 3 sloten op. er bestaat volgens mij niet zoiets als een memory bank waar zowel SDR als DDR in kan, en 1 bank voor ddr / 2 voor sdr of andersom lijkt me een vreemde combinatie.

ook op dit plaatje is weinig te zien dat het plankje zowel DDR als SDR lust,
http://www.motherboards.o...otherboards/1205_p1_1.jpg . dan kom je weer op het nokjesverhaal, dat werkt gewoon niet (voor zover ik weet dan :P)

• St@m
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Dan is de TS gewoon iemand die zijn soecs niet goed neerzet :P Mijn fout dat ik het zo overneem, zijn fout dat hij het er niet goed neerzet.. er bestaat nmlk geen 512 mb kingston pc133 @ DDR
Ik had het borjes niet opgezocht, maar ik had eerder een ECI K7s5a bordje :? En deze slikte en ddr en SD

edit: Aaaah posten als je uit de kroeg komt moet je gewoon niet doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 03-12-2005 02:22 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• tomme6
Gister es even memtest gedraait, in een kwartier tijd 250.000 fouten, ik weet dus genoeg denk ik :P

Ga wel weer terug naar Vobis, stelletje klerelijers, 2de keer dat ze me iets kapots meegeven, vorige keer ook al een videokaart..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik betwijfel of het enkel de dimmetjes zijn die hier het probleem veroorzaken.
Jou bord ondersteunt PC3200 alleen onofficieel, misschien moet je je BIOS updaten voor fatsoenlijk PC3200 support of is er iets anders aan de hand.

* Ultraman vind het wel grappig dat PC3200 in zijn eigen antieke bordje gewoon werkt :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• tomme6
Maar waarom geeft memtest dan zoveel errors?

• tomme6
Trouwens, ik vind het ook raar dat allebij de reepjes het gewoon niet doen. Zou het dan toch aan mijn systeem liggen?
Ik vind het maar vaag allemaal.

Dit zijn nogmaals de fouten die ik krijg:

-Beeldscherm blijft uit (oranje lampje)
-windows laadt, tijdens het laadscherm blijft hij hangen
-hij blijft hangen in de post.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tomme6 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:40:
Omdat je geheugen nu buiten de specs draait.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• geforce5_guy
  • Niet online
tomme6 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:40:
Het kan ook zijn dat je bios het geheugen niet goed aanroept waardoor er foute waardes terug komen. Dus kijk eens op de site van msi of er een bios update is.
En kijk bij het lijstje van ondersteund geheugen of jouw geheugen er bij staat.
Pagina: 1