Toon posts:

Werkgeheugen vergroten in notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Is het mogelijk om het geheugen van een notebook te verhogen.
we hebben er nu 256mb inzitten maar willen hem graag verhogen naar of met 512mb

Model:

Acer Aspire 1362LC
AMD 2800+ processor
256MB werkgeheugen.

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Willy

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Normaal zou dat gewoon kunnen ja :)

Wauw, een sig!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja dat kan. Je zult er nu wel 2x128mb in hebben zitten. Je zou dit dan moeten vervangen door 2x256 of 1x512(+1x128). Let wel even op dat het geheugen wel compatable is met je moederbord. Ik had geheugen voor de acer van mijn vader gekocht, maar dit werkte niet. Daarna geheugen erin gezet dat van acer af kwam en dit deed het wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmund op 02-12-2005 19:10 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 15:25

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Draai je laptop ff om.. zit als t goed is aan de onderkant een klepje dat je met (één schroef) kunt los schroeven.. daaronder zit als t goed is een geheugen slot :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Edmund
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:07:
Draai je laptop ff om.. zit als t goed is aan de onderkant een klepje dat je met (één schroef) kunt los schroeven.. daaronder zit als t goed is een geheugen slot :)
Geheugen slotjes :P

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Edmund schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:06:
Ja dat kan. Je zult er nu wel 2x128mb in hebben zitten. Je zou dit dan moeten vervangen door 2x256 of 1x512(+1x128).
En waar haal jij deze wijsheid vandaan? Heb je dezelfde laptop? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat met 2x128 mb in een laptop gaat doen, dan zou upgraden altijd betekenen dat er een module 'verloren' gaat.

TS: gewoon even openschroeven, kijken naar het type geheugen dat erin zit, en hetzelfde soort geheugen weer even kopen (merk is verder niet echt belangrijk, als het maar bijvoorbeeld DDR333 is).

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

Koppensneller

winterrrrrr

Race Eend schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:11:
[...]

En waar haal jij deze wijsheid vandaan? Heb je dezelfde laptop? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat met 2x128 mb in een laptop gaat doen, dan zou upgraden altijd betekenen dat er een module 'verloren' gaat.

TS: gewoon even openschroeven, kijken naar het type geheugen dat erin zit, en hetzelfde soort geheugen weer even kopen (merk is verder niet echt belangrijk, als het maar bijvoorbeeld DDR333 is).
Dat is meestal wel zo, omdat 2 kleine modules nu eenmaal goedkoper is dan 1 grote.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb hier toevallig nog 2x 256MB liggen uit een Acer Ferrari. :)

45 Euro en het is van jou.

[ Voor 19% gewijzigd door TheBorg op 02-12-2005 19:20 ]

• Edmund
  • Niet online
Race Eend schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:11:
[...]

Een wilde gok :P. Neej, zoals ik zei ik heb het geheugen van de laptop van mijn vader (acer 3503)ook omgewisseld. En hier zat 2x256 in. Toen de winkel die bij de verkoop van de laptop het geheugen terug wilde kopen en er 1x512 in wilde zetten lukte dit niet. Het geheugen was niet compatable. Daarna geheugen bij acer besteld en werkte perfect. Nu zijn we wel iets duurder uit geweest. Tja, 1x512 is nu eenmaal duurder als 2x256, maar hebben we wel nog uitbreidmogelijkheden.

Maar we zullen zien. Draai hem eens open. Let op wel op dat er geen pinnetjes van het kapje afbreken. Bij de laptop van mijn vader zitten 2 schroefjes. Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 02-12-2005 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alle,

Bedankt voor de reacties,
we hebben de notebook opengemaakt en we zien idd 2 module sloten. er zit nu 1 kaartje van 256 in.
we hebben nu nog plaats voor 1 kaart. Ik zie nu allemaal termen voorbij komen van ddr333 alleen heb ik dit niet op het kaartje zien staan. Is het nu zo dat ik naar bijvoorbeeld Paradigit kan gaan en daar 512MB kaartje halen met die DDR333 past dit altijd.

Groetjes,

Willy

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je moet op zoek gaan naar een 200 pins DDR333 (PC2700) SODIMM module.
Zie hiervoor bijvoorbeeld de pricewatch.

Tevens kun je voor meer informatie natuurlijk altijd terecht op http://www.acer.nl ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rone op 02-12-2005 19:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Edmund
  • Niet online
Damn toch nog ongelijk. Kun je niet na de winkel gaan en zeggen: geheugen erbij.

Owja. Ik doel natuurlijk op de winkel waar je de laptop hebt gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 02-12-2005 20:24 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:31:
Hoi alle,

Bedankt voor de reacties,
we hebben de notebook opengemaakt en we zien idd 2 module sloten. er zit nu 1 kaartje van 256 in.
we hebben nu nog plaats voor 1 kaart. Ik zie nu allemaal termen voorbij komen van ddr333 alleen heb ik dit niet op het kaartje zien staan. Is het nu zo dat ik naar bijvoorbeeld Paradigit kan gaan en daar 512MB kaartje halen met die DDR333 past dit altijd.

Groetjes,

Willy
Zoals r00n al zegt moet je wel het goede geheugen hebben.

Misschien is dit handig: Klik.

Als je die partnummers aan houd dan heb je en goed geheugen en je weet zeker dat het compatible is.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 02-12-2005 21:12 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal gewoonlijk in de handleiding van het apparaat :) Mocht je deze niet hebben, dan kun je het altijd downloaden van de website van de laptopfabrikant.

Anders ga je gewoon even mét laptop naar een PC-boer naar keuze (Paradigit?).

Aangezien dit onder basiskennis valt en ik van jouw kant helaas geen inzet terugzie, gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.