Apple studentenactiecheque

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een Powerbook + Ipod gekocht op zo'n actie met een cheque van 150 euro die je thuis krijgt. De cheque is nu binnen. Er staat op "Namens apple computers willen wij u hartelijk bedanken voor de deelname aan deze actie. Het doet ons genoegen u hierbij een kortingscheque te doen toekomen. "BTS 2005 Money Back"'.

Het is een cheque van "Baclays northern internationa banking centre". Nu wil ik nog ff een airportje en een tas erbij halen, maar ik weet niet hoe ik die cheque kan cashen. Gewoon naar de bank? Ik zie @ apple nergens iets waar je bijv. het nummer van de cheque of zo kunt invullen nl. Sales is helaas voor de week al weer gesloten dus die kon ik er niet over bellen...

Cogito Ergo Credo

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Jep, gewoon naar de bank het verzilveren kost wel geld!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zal nooit 150 euro kosten..

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 20:29
kan je niet gewoon met die cheque in een apple store ofzo betalen?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
shello schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:49:
kan je niet gewoon met die cheque in een apple store ofzo betalen?
well, dat vraag ik me dus ook af ja idd! wel naaistreek anders dat het geld kost om 'm te verzilveren...

[ Voor 13% gewijzigd door jopiek op 02-12-2005 19:57 ]

Cogito Ergo Credo

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er stond dat je een cheque kreeg, en het is vrij bekend dat cheques innen geld kost. 'k Zie het probleem niet zo.

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Voor als je een Postbank rekening hebt; gaat het verzilveren van een cheque alsvolgt :
(Dus ik denk dat de andere banken in Nederland een ongeveer zelfde beleid hanteren. Zal hoogstwaarschijnlijk wel ergens op hun site staan, net zoals bij de Postbank.)
Een bankcheque verzilveren
Om een ontvangen bankcheque te verzilveren kunt u deze het beste aangetekend versturen. Schrijf op de achterkant 'voor mij aan Postbank NV'. Ook vermeldt u uw naam, woonplaats, Gironummer en handtekening. U stuurt de originele cheque vervolgens naar:
Postbank NV
Postbus 2640
1000 CP AMSTERDAM
Tip: Maak een kopie van de voor- en achterzijde van de cheque voor uw eigen administratie.

Kosten verzilveren bankcheque
U betaalt € 12,30 voor het verzilveren van een bankcheque tot € 5.000. Voor bankcheques boven de € 5.000 betaalt u € 23 + 0,1% provisie (met een minimum van € 10 en een maximum van € 75). Ook door de bank/correspondent die namens de Postbank de cheque incasseert bij de 'trekker' van de cheque kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Onbetaald retour
Wanneer de Postbank de cheque niet kan verzilveren en zij onbetaald retour komt, wordt € 17.50 extra in rekening gebracht. Dit bedrag komt boven op de kosten voor het verzilveren van de bankcheque.
Bron

[ Voor 12% gewijzigd door BaT op 03-12-2005 01:32 ]

Product Owner - Connec2

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Thunder schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:16:
Er stond dat je een cheque kreeg, en het is vrij bekend dat cheques innen geld kost. 'k Zie het probleem niet zo.
Als ik cheque lees dan denk ik aan: waardecoupon voor het besteden van meer apple produkten... Dit is gewoon een beetje jammer dat je extra geld kwijt bent aan de bank...
Ik heb er geen ervaring mee dus hoe moet ik dan weten dat dat geld kost, niet iedereen is zo op de hoogte van alles als jou Thunder en daar hou je dan gewoon ff rekening mee.

Trouwens BaT, bedankt voor de info, overmorgen maar ff naar de bank toe...

[ Voor 27% gewijzigd door jopiek op 03-12-2005 10:24 ]

Cogito Ergo Credo

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Ik dacht dat het een kortingscoupon zou worden voor de Apple Store. Staat dat er niet ook ergens op?

Hopelijk komt die van mij ook zo deze kant op..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
waarom ga je het niet ff bij apple vragen? bij de store of ff bellen

PSN: djmurcielago

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Even een kleine titel edit.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
jopiek schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:22:
[...]

Als ik cheque lees dan denk ik aan: waardecoupon voor het besteden van meer apple produkten... Dit is gewoon een beetje jammer dat je extra geld kwijt bent aan de bank...
Ik heb er geen ervaring mee dus hoe moet ik dan weten dat dat geld kost, niet iedereen is zo op de hoogte van alles als jou Thunder en daar hou je dan gewoon ff rekening mee.

Mja, als het een kortingscheque voor de Apple Store was geweest, zou dat ook klachten hebben opgeleverd :P Nu kun je tenminste die 150 - 12,50 euro helemaal vrij uitgeven :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Een google cheque heb ik voor 12.50 kunnen wisselen bij de Rabobank. De kosten kom je pas naderhand te weten helaas, en het kan per cheque verschillen.

Ik wacht nog op mijn Apple cheque. Kreeg wel een brief dat de bijgevoegde bon niet goed was - Nogal logisch als de juiste bon pas twee weken na de computer aankomt. Maargoed, die cheque zou binnenkort ook moeten volgen dus :)

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

jopiek schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:22:
[...]

Alstu :7

Product Owner - Connec2

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Eej we leven niet in Turkije waar je door samentrekking een dertig letter woord kunt maken. Wel leuk voor galgje en zo maar ja ;)

Ontopic:
ik ging er helemaal van uit dat het een waardecheque zou zijn dus daarom had ik ook gewacht met een airport e.d. te kopen totdat ik de cheque ontvangen had.

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Laatst heb ik een google cheque opgestuurd naar de postbank, en na 4 weken ontving ik pas het geld. Koste helaas wel 12,50 :'( dat zal bij andere banken ook wel zo zijn.
In de VS is betalen per cheque vrij gebruikelijk, en ik vermoed dat het daar ook geen to weinig geld zal kosten om ze te verzilveren.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:43:
Laatst heb ik een google cheque opgestuurd naar de postbank, en na 4 weken ontving ik pas het geld. Koste helaas wel 12,50 :'( dat zal bij andere banken ook wel zo zijn.
In de VS is betalen per cheque vrij gebruikelijk, en ik vermoed dat het daar ook geen to weinig geld zal kosten om ze te verzilveren.
Apple voelde er wel wat voor om de cheque te vervangen door een waardecoupon voor hun produkten... Dus wellicht volgend jaar... gelukkig ben ik bijna docent dus blijf ik ook na afstuderen in onderwijsmeuk ;)

Cogito Ergo Credo

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Iemand ervaring met ABN-AMRO? Ik heb daar net vandaag een cheque langsgebracht maar hoeveel dat precies gaat kosten werd mij niet verteld, wel dat het 6-8 weken zou duren...

In Canada steek ik die dingen gewoon in een automaat en dan staat het dezelfde/volgende dag op je rekening. Maar wees blij dat een bankoverschrijving in dit land iets normaals is, papieren cheques schrijven en innen is iets wat ik associeer met tijden van voor mijn geboorte :p
Pagina: 1