Hifidelio

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Een nieuw topic gewijd aan de Hifidelio muziekserver/cd-recorder. In dit topic wil ik graag informatie uitwisselen met andere eigenaars van dit aparaat.

Specs:
muziekserver/cd-recorder met 80 of 160 gig harddisk (in de PRO uitvoering)
wifi 11g
4 poorten voor ethernet
2 usb-poorten
analoge en digitale audio uitgangen
afstandbediening
2 miljoen titels van cd's
interface die lijkt op I-tunes

Mogelijkheden:
opnemen met of zonder compressie (MP3 (VBR), AIFF, AAC, FLAC, Ogg/Vorbis, AIFF/WAV)

Besturingssysteem: eigen ontwikkeld Linux.

optioneel:
toetsenbord
externe harde schijf

Aanschafprijs: van 700-900 euro

Positieve recensies, onder andere op hifi.nl.

Meer informatie: www.hifidelio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161110

Ik heb al een tijdje een Hifidelio 160 pro in gebruik en ben er zeer tevreden over. Ik werk veel met de pc vanwege mijn werk en wens thuis niet met een pc geconfronteerd te worden als ik muziek ga zitten luisteren. Ik wil geen pc aan mijn audio installatie koppelen en geef veel om geluidskwaliteit, bedieningsgemak en ook om de vormgeving. De Hifidelio voldoet aan al mijn eisen, het is een echt audio component maar wel met de mogelijkheden van een pc (maar maakt geen herrie en ziet er goed uit).

Ik gebruik redelijk wat funkties van de Hifidelio, behalve het opslaan van mijn CD collectie (inmiddels 352 albums in FLAC, erg makkelijk dat alle titels, songs etc. automatisch worden herkend en mee opgeslagen) gebruik ik sinds kort steeds meer internet radio daar er een behoorlijk aanbod is dat al op 192 kbs streamt en er zijn er zelfs die 320 kbs streamen. Ook brand ik wel eens een cd. De Hifidelio heb ik in mijn WLAN opgenomen als client en dat ging probleemloos (netwerk zoeken, selecteren, wep key, klaar..). Mijn kinderen vinden de usb poort wel handig om hun ipod op aan te sluiten en hun muziek in de woonkamer af te luisteren, ik weet zelf niet of ik daar zo blij mee ben..... Ze gebruiken de hifidelio ook om muziek die op de hifidelio staat over te zetten op hun ipod en dat gaat vlotjes.

De geluidskwaliteit vind ik goed, zeker in WAV of FLAC maar ook 320 kbs MP3 is goed te pruimen, ik heb wel besloten om alles in FLAC op te slaan, ruimte zat . Ik heb er een externe DAC op aangesloten (benchmark), ik was een high end transport van Primare gewend en het moet natuurlijk wel met dat niveau mee kunnen, zonder externe dac is de hifidelio goed vergelijkbaar met een middenklasse cd speler, met externe dac speelt hij op echt high end niveau.

De degelijkheid moet zich natuurlijk nog wel bewijzen maar tot nu toe gedraagt hij zich prima. De fimware updates verlopen probleemloos (1 druk op de knop) via internet en vinden regelmatig plaats. Ik mis nog wel een afstandsbediening met display waarop ik de albums en zo kan selecteren maar dat schijnt binnenkort te komen.

Grt

Afbeeldingslocatie: http://www.hermstedt.com/downlds/images/products/hifidelio/hifidelio_si_front_Z_72.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hermstedt.com/downlds/images/products/hifidelio/hifidelio_inside_bl_72.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ziet er van binnen niet echt denderend uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:47:
Ziet er van binnen niet echt denderend uit :|
Tegenwoordig past er veel in 1 chipje hoor. Denk dat je daar niet zo op moet kijken, vraag me alleen af hou het analoge audio gedeelte presteert.

Ziet er wel uit naar standaard computeronderdelen, slimline cd player, harddisk etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 03-12-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
ik zie er geen hdd inzitten, dus niet echt handig
dat je dan nog een externe moet aansluite is op zich leuk, maar een interne zou ook geen kwaad kunnen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Laatst online: 19-06 21:51

Spockz

Live and Let Live

Beter kijken. Boven de dvd-/cdspeler...

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
djmurcielago schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:02:
ik zie er geen hdd inzitten, dus niet echt handig
dat je dan nog een externe moet aansluite is op zich leuk, maar een interne zou ook geen kwaad kunnen
Wat zie jij daar links zitten dan?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

ik denk dat dat zilveren vierkantje middel links een Harddisk is (en ook het feit dat de TS spreekt over een 80&160 gig variant doet me zeker wel vermoeden dat er een hd in zit)

edit: lekker snel :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 03-12-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 08:08
Op de GROTE foto is duidelijk te zien dat het een Samsing harddisk is. En een IBM PowerPC chip, een Mini PCI WLan adapter, VIA Lan adapter en een DMTek audio chip. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:49:
[...]

Tegenwoordig past er veel in 1 chipje hoor. Denk dat je daar niet zo op moet kijken, vraag me alleen af hou het analoge audio gedeelte presteert.

Ziet er wel uit naar standaard computeronderdelen, slimline cd player, harddisk etc.
Hehe, het gaat juist om het analoge gedeelte. Tuurlijk past er veel in een chipje maar er moet ook nog versterkt worden en speakers moeten ook gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je wilt geen PC aan je set koppelen, maar gebruikt wel WLAN? |:(

Over het apparaat... Vind het best interessant, maar mis nog teveel functies die een HTPC wel kan bieden...

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
lemming_nl schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:04:
[...]

Wat zie jij daar links zitten dan?
sjemig, hoe moet je dat nou zien op de foto
is dat een 3,5" hdd dan?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 20:28
Anoniem: 159816 schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:08:
[...]

Hehe, het gaat juist om het analoge gedeelte. Tuurlijk past er veel in een chipje maar er moet ook nog versterkt worden en speakers moeten ook gestuurd worden.
Het is geen versterker hoor ? Je sluit toch ook geen speakers aan op je cd speler 8)7

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:22:
[...]

Je wilt geen PC aan je set koppelen, maar gebruikt wel WLAN? |:(

Over het apparaat... Vind het best interessant, maar mis nog teveel functies die een HTPC wel kan bieden...
Ik bedoel eigenlijk een pc of laptop in de woonkamer, het moet gewoon bij mijn audio set passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 161110 schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:07:
[...]

Ik bedoel eigenlijk een pc of laptop in de woonkamer, het moet gewoon bij mijn audio set passen
Wat voor spullen heb je staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sv3n schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:32:
[...]

Het is geen versterker hoor ? Je sluit toch ook geen speakers aan op je cd speler 8)7
Ik was onder de impressie dat het een versterker was. Haal ding door de war met ander ding wat er op lijkt )ben alleen weer de naam vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:46:
[...]

Ik was onder de impressie dat het een versterker was. Haal ding door de war met ander ding wat er op lijkt )ben alleen weer de naam vergeten).
Waar zit hier de edit knop?

Afbeeldingslocatie: http://www.spearitsound.com/Cambridge_Audio/640cint.jpg

Zo ziet een cd speler er van binnen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 159816 schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:48:
[...]

[afbeelding]

Das niet zomaar een cd speler, dat een ultra deluxe cd speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Cambridge heeft ook zon soort ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/assets/page_pictures/20050525_103103_640H-Front-535.jpg

Ook 160gb harddisk enzo

Hier wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

[...]

[afbeelding]

Ja en deze ziet er nog beter uit |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_eb_DCDSA1_inside1.jpg

Beetje zinloos. Het gaat hier niet om cd-spelers en hoe ze er van binnen uit moeten zien, maar om een soort mediacenter als ik het goed begrijp. Ik vind het er best aardig uitzien en ben benieuwd hoe het klinkt. Het lijkt me best een handig apparaat dat niet teveel ruimte inneemt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 04-12-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
Van de binnenkant wordt je idd niet vrolijk: ongeisoleerde voeding, alle electronica op 1 PCB, goedkoop audiochipje en zo te zien geen goede DAC's.

Ben benieuwd of die autochip nog intern resampled, of dat het wel gewoon een zuivere digitale uitgang heeft (en hoe het zit met jitter). Kan een tweakers met zo'n ding misschien even de output capturen en bitcomparen met de bron?

Daarnaast is het wel een wat erg stijl prijskaartje, voor toch zeker geen A-componenten. Ook zou ik graag zelf gewone 3.5" schijven in zetten. 160GB is te krap voor een complete verzameling.

Positief is weer het aantal formaten, met name FLAC, interface, zeker zodra die afstandbediening er is en past mooi tussen je HiFi componenten. Interessant apparaat, maar op het gebied van kwaliteit mis ik toch een hoop informatie (en waarschijnlijk ook geluidskwaliteit).

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 04-12-2005 16:50 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:18:
[...]

Wat voor spullen heb je staan dan?
Spendor S5 speakers, AVI s21 geintegreerde versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[afbeelding]

de hifidelio is veel meer dan een cd speler, de 47 labs klinkt toch wel een aantal keer zo goed als die instap cambridge 'inhoudelijk' is de cambridge echter indrukwekkender met al die electronica dingetjes

47 labs shigaraki cd transport:
Afbeeldingslocatie: http://www.sakurasystems.com/graphics/shigacdinside.jpg

het is alleen jammer dat deze apparaten alleen maar cd's kunnen afspelen, heb je er een met een kras dan heb je zelfs aan een zanden transport niets meer, van harde schijf spelen gaat 'vlekkeloos'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
stokkom schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:34:
Positieve recensies, onder andere op hifi.nl.
Oef, blijf alsjeblieft uit de buurt van die prutsers. Uit hun recensie van de Hifidelio:
Ik raad aan om WMA om te zetten naar een van de ongecomprimeerde formaten: WAV of AIFF. Zelfs met de zeer milde compressie in FLAC heb ik in 1-op-1 vergelijkingen met het WMA-bronbestand een licht verlies van definitie kunnen waarnemen.
Tsja, daar ga je. Hooguit voor de plaatjes en de beschrijving van de interface kun je er effe kijken.

Trouwens nog een leuke website: http://www.hifidelio-user.de/ Niet onverdeeld postief aldaar: http://www.hifidelio-user.de/viewtopic.php?t=1098

Ik heb net gevonden dat de audiochip een 'ordinaire' AD1981B is, veel te vinden op moederborden alszijnde onbaord geluid. Resampeld ook per definitie naar 48kHz, dus digitaal uit is niet bitperfect.

Jammer, jammer, jammer. Zijn er ook apparaten die die wel allemaal goed doen? Op zich heb ik wel interesse in zo'n ding.

[ Voor 29% gewijzigd door Brent op 04-12-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:09:
[...]

Das niet zomaar een cd speler, dat een ultra deluxe cd speler :P
neen, kost slechts 400 euro. De azur serie begint bij 270 euro oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 04-12-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161110 schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:39:
[...]

de hifidelio is veel meer dan een cd speler, de 47 labs klinkt toch wel een aantal keer zo goed als die instap cambridge 'inhoudelijk' is de cambridge echter indrukwekkender met al die electronica dingetjes

47 labs shigaraki cd transport:
[afbeelding]

het is alleen jammer dat deze apparaten alleen maar cd's kunnen afspelen, heb je er een met een kras dan heb je zelfs aan een zanden transport niets meer, van harde schijf spelen gaat 'vlekkeloos'.....
Die 640C wordt over het algemeen beschouwd als een superieure budget speler die vele spelers in een hogere prijsklasse voorbij speelt. En ik geef ook erg veel om bouwkwaliteit, de 47labs ziet er nou niet bepaald steving uit.

Edit: Cambridge Audio heeft ook zo'n ding zoals mensen hier al eerder noemden. Heb daar meer vertrouwen in.

http://www.cambridgeaudio...hp?PID=39&Title=Azur+640H

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-12-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik heb de Hifidelio gekocht (afgelopen vrijdag binnengekregen) en mijn eerste indrukken zijn redelijk positief. De reden om dit apparaat te kopen is dat onze woonkamer steeds meer bezaaid is met losse cd's. Wij hebben twee kleine kinderen van 5 en 3 jaar oud en die weten hoe ze de cd-speler moeten bedienen, maar niet hoe ze de cd's die in de speler zitten netjes moeten opbergen. Het gevolg: steeds meer bekraste cd's en een steeds grotere rommel. Met de Hifidelio stop je gewoon alles in een apparaat en klaar ben je.
De Hifidelio heb ik in Duitsland gekocht bij een webwinkel voor 750 euro.
Mijn indrukken: Een mooi apparaat, makkelijk te bedienen, duidelijke interface en stil. Tot zover de positieve ervaringen.
Minder positief: het duurt even voordat een cd is ingelezen (een minuut of vijf a zes). Maar dat is normaal als je bedenkt dat het om een 12-speed cd-speler gaat.
Wat vervelender is, is dat ik problemen heb gekregen met mijn WLAN netwerk. Op de een of andere manier drukt het apparaat een van mijn twee verbindingen weg met mijn 3Com router. Dat moet ik nog even uitzoeken. Ik zit nu met een lamme WLAN en heb alleen nog op mijn laptop contact met de buitenwereld...
Ik kom hier nog even op terug.

[UPDATE]
Ik heb mijn netwerk weer aan de praat. Het lag blijkbaar aan mijn wep-instellingen... 8)7
De Hifidelio snort nu tevreden, verbonden met een vaste kabel aan mijn router. Hij is nu bezig te nieuwe software te downloaden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door stokkom op 05-12-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Heeft iemand ervaring heeft met het maken van een backup met een externe harde schijf? Kan dit met een gewone externe schijf, of moet je perse de schijf van Hifidelio aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

dat van die 640C kan ik persoon bevestigen, een prima speler voor 500 euro. En dat is inderdaad weinig voor hetgeen je ervoor krijgt. Natuurlijk zijn er heel wat betere spelers op de markt maar you get what you pay for ;)

Deze 640C is min of meer verwerkt in de 640H, wat dus bovengenoemd apparaat met 160Gb harde schijf is. Prijskaartje is wel iets van 1000 euro maar ben benieuwd of iemand toevallig ervarigen heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
gratis_vodka schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:27:
dat van die 640C kan ik persoon bevestigen, een prima speler voor 500 euro. En dat is inderdaad weinig voor hetgeen je ervoor krijgt. Natuurlijk zijn er heel wat betere spelers op de markt maar you get what you pay for ;)

Deze 640C is min of meer verwerkt in de 640H, wat dus bovengenoemd apparaat met 160Gb harde schijf is. Prijskaartje is wel iets van 1000 euro maar ben benieuwd of iemand toevallig ervarigen heeft.....
Ik zou het op prijs stellen als we on topic blijven. Dit topic gaat over de Hifidelio, niet over muziekservers in het algemeen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stokkom schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:44:
[...]

Ik zou het op prijs stellen als we on topic blijven. Dit topic gaat over de Hifidelio, niet over muziekservers in het algemeen....
Euh, jah, en wat is er niet ontopic aan dan? Als er andere apparaten zijn die hetzelfde beter doen voor minder geld, lijkt het me toch een nuttige bijdrage...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:52:
[...]

Euh, jah, en wat is er niet ontopic aan dan? Als er andere apparaten zijn die hetzelfde beter doen voor minder geld, lijkt het me toch een nuttige bijdrage...?
Lees de openingspost en je weet het...
Ik wil graag in dit stringetje praten over de mogelijkheden van de Hifidelio en niet over andere apparaten. Zie het als iemand die een Volkswagen heeft gekocht en die graag over de mogelijkheden van die auto wil praten met andere geinteresseerden. Dan is het niet handig dat mensen het topic vervuilen met opmerkingen over Audi's en Ferrari's. Snap je? Bedankt voor je begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stokkom schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:02:
[...]

Lees de openingspost en je weet het...
Ik wil graag in dit stringetje praten over de mogelijkheden van de Hifidelio en niet over andere apparaten. Zie het als iemand die een Volkswagen heeft gekocht en die graag over de mogelijkheden van die auto wil praten met andere geinteresseerden. Dan is het niet handig dat mensen het topic vervuilen met opmerkingen over Audi's en Ferrari's. Snap je? Bedankt voor je begrip.
Nee, snap het niet eigenlijk... Waarom zou je niet openstaan voor eventuele betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 17:39

voodooless

Sound is no voodoo!

MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:09:
Nee, snap het niet eigenlijk... Waarom zou je niet openstaan voor eventuele betere opties?
Omdat de koop misschien stiekum kan tegenvallen mischien :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118573

Er zijn 2 verschillende type's verkrijgbaar (80Gb en 160 Gb)
Zou het mogelijk zijn om bv een 200 Gb schijf erin te plaatsen, zonder dat je in de "bios" iets hoeft in te stellen, i.p.v. een 80 of 160Gb schijf.
Of de firmware zo geschreven zijn dat er of een 80 of voor de Pro versie een 160 Gb schijf in moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 16:17
Kan de hifidelio al overweg met wpa-encryptie? Een paar maanden geleden namelijk nog niet, maar aangezien er regelmatig nieuwe firmwares uitkomen....

Ik heb m'n hele zwikkie op wpa staan en heb geen zin om 'terug' te gaan naar wep omdat 1 apparaat in het netwerk dwars ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:09:
[...]

Ik ben er eigenlijk ook wel voor om hier een generiek muziekserver topic van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Breepee schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:19:
[...]

Ik ben er eigenlijk ook wel voor om hier een generiek muziekserver topic van te maken.
Het staat je helemaal vrij om hier een topic over te starten. Succes!
(ik zal het met interesse volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 20-06 09:18

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 159816 schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:58:

Edit: Cambridge Audio heeft ook zo'n ding zoals mensen hier al eerder noemden. Heb daar meer vertrouwen in.

http://www.cambridgeaudio...hp?PID=39&Title=Azur+640H
Alleen hebben deze geen Wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
stokkom schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:29:
[...]

Het staat je helemaal vrij om hier een topic over te starten. Succes!
(ik zal het met interesse volgen)
Ik dacht meer aan het omtoveren van deze.

Jammere van die Cambridge is weer gemis van veel formaten, en dan met name FLAC.

[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 05-12-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

i2Paq schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:05:
[...]

Alleen hebben deze geen Wireless.
Goede zaak, moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

er staat wel bij spec: "supports wireless connectivity"

maar ik mag niets zeggen over dat ding van cambridge heb ik begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
gratis_vodka schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:59:
Van mij wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 11:05

TheBorg

Resistance is futile.

Ik snap ook niet dat dat ding onder Linux draaid en dan geen APE ondersteund. De code daarvoor is gewoon te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TheBorg schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:21:
Ik snap ook niet dat dat ding onder Linux draaid en dan geen APE ondersteund. De code daarvoor is gewoon te downloaden.
Linux ape code is echt vreselijk slecht supported. veel ape bestande zijn niet de decoderen. Daarnaast zijn er geen players die het gewoon live kunnen spelen. APE zuigt dus gewoon (ook onafhankelijk van linux ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gratis_vodka schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:59:
er staat wel bij spec: "supports wireless connectivity"

Als dat niet uitschakelbaar is, zou dat voor mij een reden zijn om dit apparaat iig niet aan te schaffen... Naast het gebrek aan video-mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Wat is trouwens het voordeel van zoiets boven een media center, die ongeveer even veel kost misschien iets meer en waar je veel meer mee kunt :?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sv3n schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:51:
Wat is trouwens het voordeel van zoiets boven een media center, die ongeveer even veel kost misschien iets meer en waar je veel meer mee kunt :?
Dat het apparaat gelijk opgestart is, geen herrie maakt, en -vaak- wat mooier bij je spulletjes past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:52:
[...]

Dat het apparaat gelijk opgestart is, geen herrie maakt, en -vaak- wat mooier bij je spulletjes past...
media center laat je gewoon aanstaan ? Genoeg media centers die geen herrie maken en in hele mooie kasten zitten die perfect bij de rest passen hoor :)

//edit
hier een compleet stille media center:
http://www.ikbenstil.nl/p...=188_294&products_id=1988

tsja het is niet goedkoop maar je kunt er dan ook stukken meer mee, als je het zelf bouwt kan het waarschijnlijk een stuk goedkoper :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sv3n op 05-12-2005 17:01 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sv3n schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:55:
[...]

media center laat je gewoon aanstaan ? Genoeg media centers die geen herrie maken en in hele mooie kasten zitten die perfect bij de rest passen hoor :)
Mjah, dan krijg je dus de overtollige stroomconsumptie die mee gaat tellen... Media Centers die helemaal geen herrie maken, kosten vaak een flinke duit centen, en -in het geval van de cambridge- zul je nooit een kast vinden die zo goed bij de rest van je cambridge set past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt toch hypernaten of in sleep gaan. Kost je een paar watjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:53

GaMeOvEr

Is een hork.

MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:52:
[...]

Heel erg afhankelijk van je casing. :)

Mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66877/full.jpg

Kortom, ik vind dat het prima integreerd. Echter, heb je voor dit apparaat natuurlijk geen TV of monitor nodig, in tegenstelling tot een HTPC en zal de bediening ook eenvoudiger zijn, maarja, net zo als de opties die het apparaat heeft.

Mijn HTPC is goed stil, maar een beetje geluid maakt hij natuurlijk altijd nog, er moet wat airflow zijn in zo'n kast. :)

specs van het ding.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Er komt in januari ook waarschijnlijk een mac mini met media mogelijkheden... fijn voor mensen die een hekel hebben aan windows... like me :+

Maar goed it gaat een beetje offtopic? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 05-12-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sv3n schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:55:
[...]

//edit
hier een compleet stille media center:
http://www.ikbenstil.nl/p...=188_294&products_id=1988

tsja het is niet goedkoop maar je kunt er dan ook stukken meer mee, als je het zelf bouwt kan het waarschijnlijk een stuk goedkoper :)
Mjah, 1690 euro... En daar komt nog bij:

89 euro voor een display
100 euro voor windows

Shitload geld voor energieverbruik, en dan is het, ivm passieve koeling, nog maar afwachten hoelang het geheel meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:27:
[...]

Als dat niet uitschakelbaar is, zou dat voor mij een reden zijn om dit apparaat iig niet aan te schaffen... Naast het gebrek aan video-mogelijkheden...
WLAN optie is gewoon uitschakelbaar, bedoel je met video mogelijkheden iets als de kiss mediaplayer of een monitor out of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 161110 schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:21:
[...]

WLAN optie is gewoon uitschakelbaar, bedoel je met video mogelijkheden iets als de kiss mediaplayer of een monitor out of iets dergelijks?
Nouja, mijn reden om een HTPC aan te schaffen komt voort uit het centraal willen opslaan van beeld en geluid... Deze apparaten voorzien alleen in geluid... Ook mogelijkheden als opnemen missen... Vandaar dat ik nogsteeds voor een HTPC ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:22:
[...]

Nouja, mijn reden om een HTPC aan te schaffen komt voort uit het centraal willen opslaan van beeld en geluid... Deze apparaten voorzien alleen in geluid... Ook mogelijkheden als opnemen missen... Vandaar dat ik nogsteeds voor een HTPC ga...
Ja, dat is inderdaad een mooie combi, er is wel zoiets verkrijgbaar maar dan moet je goed in de slappe was zitten, zie http://www.chordelectronics.co.uk/products_detail.asp?id=41, pin me er niet op vast maar kost geloof ik iets van € 15.000 maar dan heb je natuurlijk wel iets, moet je wel de rest van Chord nemen om een fatsoenlijk ogend setje samen te stellen....

Analoge opnames maken van bv lp's gaat met de Hifidelio wel, er zitten analoge ingangen op en opname niveau is regelbaar. Titels worden natuurlijk niet herkend, dat zou pas echt geniaal zijn, maar kunnen middels een toestenbord of de webinterface ingevoerd worden. Naar verluid komt er in een komende frimware update ook de mogelijkheid om van internetradio op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
wat een afzichtelijk ding :D Lijkt wel een mislukte casemod ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 161110 schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:33:
[...]

Ja, dat is inderdaad een mooie combi, er is wel zoiets verkrijgbaar maar dan moet je goed in de slappe was zitten, zie http://www.chordelectronics.co.uk/products_detail.asp?id=41, pin me er niet op vast maar kost geloof ik iets van € 15.000 maar dan heb je natuurlijk wel iets, moet je wel de rest van Chord nemen om een fatsoenlijk ogend setje samen te stellen....

Analoge opnames maken van bv lp's gaat met de Hifidelio wel, er zitten analoge ingangen op en opname niveau is regelbaar. Titels worden natuurlijk niet herkend, dat zou pas echt geniaal zijn, maar kunnen middels een toestenbord of de webinterface ingevoerd worden. Naar verluid komt er in een komende frimware update ook de mogelijkheid om van internetradio op te nemen.
Zelfs dan ziet het er niet uit :X

Ga dan toch liever voor een Mindcraft Media Center One ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Nou, ik heb de zaak aan de praat. Het werkt vrij gemakkelijk, hoewel je moet oppassen met het importeren van mp3's, want een kwaliteit van minder dan 192 kbs is duidelijk hoorbaar (=klinkt vlak en saai).
Verder is het wel makkelijk om muziek vanaf de computer en laptop naar de Hifidelio te brengen. Je sleept de bestanden gewoon naar de "import" map van Hifidelio en daarna kun je op de speler zelf op importeren drukken en wordt de muziek opgeslagen.
Wel moest ik af en toe zoeken waar de muziek was gebleven. Blijkbaar zijn er verschillende tags mogelijk, of waren de tags van mijn bestanden niet helemaal duidelijk...
Maar goed, ik ben blij met dit apparaat, want de muziek gecodeerd in 320 kbs klinkt echt heel erg goed (op mijn Marantz sr5300 en mijn Inifity Overture luidsprekers).
En daarbij komt natuurlijk het gemak dat je niet in een huiskamer, auto of slaapkamer op zoek moet naar die ene cd die je op dat moment wilt draaien.

Zo en nu weer on topic graag, net als in al die andere mooie fora hier op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik zelf de flac compressie maar 320 kbs is inderdaad ruim voldoende, leuk is ook de internetradio optie. eigenlijk deed deze optie mij niet zoveel maar luister er inmiddels dagelijks na, kwaliteit is ook goed, zie http://www.shoutcast.com/index.phtml?orderby=bitrate vooral de radiostations die 192 kbs en 320 kbs streamen.

veel plezier met je nieuwe aanwinst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Dag Ruben,
bedankt voor je reactie. Ik zal internetradio eens uitproberen. Ik heb het apparaat bovenop mijn tuner staan, dus ik heb er nog niet echt naar getaand, want via de kabel krijg ik al een stuk of dertig zenders (waaronder Radio Brussel en Arrow). Maar misschien is het wel eens leuk om naar goede kwaliteit digitale radio te luisteren via de Hifidelio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
De afstandbediening van de Hifidelio en van mijn Marantz receiver gebruiken dezelfde signalen voor verschillende functies. Zo is de volume+ knop van de Marantz de volume-- knop van de Hifidelio. :? Kortom, ik kan het volume vrijwel niet met de AB veranderen....
Vroeger had ik een videorecorder waarbij ik de afstandbediening op een andere frequentie kon zetten, maar dat heb ik bij deze apparaten nog niet ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stokkom schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:26:
De afstandbediening van de Hifidelio en van mijn Marantz receiver gebruiken dezelfde signalen voor verschillende functies. Zo is de volume+ knop van de Marantz de volume-- knop van de Hifidelio. :? Kortom, ik kan het volume vrijwel niet met de AB veranderen....
Vroeger had ik een videorecorder waarbij ik de afstandbediening op een andere frequentie kon zetten, maar dat heb ik bij deze apparaten nog niet ontdekt...
Nee, dat kan in 99% van de gevallen ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:26:
klopt, dat probleem heb ik ook met mijn versterker. Je kan wel via de hifidelio afstandsbediening de pijltjestoetsen gebruiken en zo naar de 'settings' en volume regeling gaan (niet de + en - gebruiken maar de < en >) en zo omzeil je de volumeregeling van je receiver, althans bij mij werkt dit wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 161110 op 06-12-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 161110 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:12:
[...]

klopt, dat probleem heb ik ook met mijn versterker. Je kan wel via de hifidelio afstandsbediening de pijltjestoetsen gebruiken en zo naar de 'settings' en volume regeling gaan (niet de + en - gebruiken maar de < en >) en zo omzeil je de volumeregeling van je receiver, althans bij mij werkt dit wel.
Tja, dat is bijna net zoveel moeite als opstaan en naar mijn receiver lopen en aan de knop draaien...
(maar je hebt gelijkt: het kan wel!) Ik heb nog even gecheckt of mijn Marantz AB niet toevallig een dubbele volumefunctie heeft (bijvoorbeeld met pijltjes), maar helaas.... Enige oplossing is om de Hifidelio ergens anders neer te zetten, maar ja, dat gaat ook niet echt gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 20-06 15:23
'k Heb in het begin lopen kloten met het aan de gang krijgen van WLAN op de Hifidelio. Het netwerk had gewoon verbinding met de Hifidelio echter de Hifidelio wilde geen contact maken met internet leek het. Een laptop laten verbinden met de WLAN liet weten dat er wel gewoon internet was.

De oplossing: Handmatig een DNS-adres instellen op de Hifidelio en het werkt. 'k Weet nog steeds niet of de WLAN-router (Linksys) degene is die dan blijkbaar het DNS-adres niet wil doorgeven aan de Hifidelio (terwijl dat wel het geval is op de laptop) of de Hifidelio :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Bij mij raakt de computer de hele tijd de verbinding met het netwerk kwijt sinds ik de Hifidelio heb. Misschien moet ik ook eens proberen een vast DNS-adres in te geven...
Het is overigens wel vreemd: mijn laptop werkt prima.

En nog iets: ik zie de Hifidelio niet staan bij Itunes. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Bij itunes staan? Is dat uberhaupt mogelijk want dat lijkt mij wel handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:54:
Bij itunes staan? Is dat uberhaupt mogelijk want dat lijkt mij wel handig :D
Das zeker makkelijk, bij mij verschijnt in ieder geval netjes 'Hifidelio Wireless Music Centre' in de iTunes library, met alle bestanden die op de Hifidelio staan natuurlijk. Ook de muziekbestanden die in je iTunes library staan kunnen weer op de Hifidelio afgespeeld worden (behalve van die bestandjes met copyright gedoe er op) door op de Hifidelio de iTunes server te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:03:
[...]

Tja, dat is bijna net zoveel moeite als opstaan en naar mijn receiver lopen en aan de knop draaien...
(maar je hebt gelijkt: het kan wel!) Ik heb nog even gecheckt of mijn Marantz AB niet toevallig een dubbele volumefunctie heeft (bijvoorbeeld met pijltjes), maar helaas.... Enige oplossing is om de Hifidelio ergens anders neer te zetten, maar ja, dat gaat ook niet echt gemakkelijk.
Misschien is een universele (zelflerende) afstandsbediening een oplossing, zie www.oneforall.com, kun je ook macro's ingeven om het werk te besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 161110 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:20:
[...]

Misschien is een universele (zelflerende) afstandsbediening een oplossing, zie www.oneforall.com, kun je ook macro's ingeven om het werk te besparen
Nee, dat zal niet werken, want het signaal dat de afstandbediening afgeeft om bijv. de versterker harder te zetten wordt dan ook door de Hifidelio opgepikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 161110 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:17:
[...]

Das zeker makkelijk, bij mij verschijnt in ieder geval netjes 'Hifidelio Wireless Music Centre' in de iTunes library, met alle bestanden die op de Hifidelio staan natuurlijk. Ook de muziekbestanden die in je iTunes library staan kunnen weer op de Hifidelio afgespeeld worden (behalve van die bestandjes met copyright gedoe er op) door op de Hifidelio de iTunes server te selecteren.
Ik heb zojuist het alternatief geinstalleerd: ourTunes en die kan gewoon verbinding maken met de Hifidelio en de muziek afspelen (en kopieren). Heel handig.
Met search zoek je bijvoorbeeld een titel of een artiest en je selecteert de bestanden die je wilt horen en speelt ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, moet ik ook eens gaan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:14:
[...]

Nee, dat zal niet werken, want het signaal dat de afstandbediening afgeeft om bijv. de versterker harder te zetten wordt dan ook door de Hifidelio opgepikt....
Dat klopt maar ik bedoel eigenlijk dat je met zulke afstandsbedieningen macro's kan ingeven. Dus aan één knop hang je dan die procedure om het volume te regelen wat je anders via die 'omweg' zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
@Ruben: de Hifidelio staat niet bij mijn netwerklocaties, maar als ik ga zoeken naar computers in het netwerk vind ik wel het netwerk Hifidelio, waar hij onder zit. Zou dat het probleem zijn waarom ik de Hifidelio niet in mijn iTunes zie verschijnen? Moet ik de naam van de speler veranderen?
Vreemd, want als ik het fysieke IP-adres invoer, kan ik hem wel zien (en playlist maken en tags aanpassen en dergelijke)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:18:
@Ruben: de Hifidelio staat niet bij mijn netwerklocaties, maar als ik ga zoeken naar computers in het netwerk vind ik wel het netwerk Hifidelio, waar hij onder zit. Zou dat het probleem zijn waarom ik de Hifidelio niet in mijn iTunes zie verschijnen? Moet ik de naam van de speler veranderen?
Vreemd, want als ik het fysieke IP-adres invoer, kan ik hem wel zien (en playlist maken en tags aanpassen en dergelijke)...
Je moet op de Hifidelio bij 'services' iTunes en DAAP aanzetten, misschien dat er een firewall in de weg zit. Als je er niet uit komt moet je even contact opnemen met de Hifidelio support, ik ken het probleem in ieder geval niet.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118573

om effe met de deur in huis te vallen :+

Zou het mogelijk zijn om bv een 200 Gb schijf erin te plaatsen, zonder dat je in de "bios" iets hoeft in te stellen, i.p.v. een 80 of 160Gb schijf ???
Of de firmware zo geschreven zijn dat er of een 80 of voor de Pro versie een 160 Gb schijf in moet zitten.

ik had dit al eerder voorgelegd, maar is waarschijnlijk over het hoofd gezien door veel mensen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:18:
[...]

Ik heb zojuist het alternatief geinstalleerd: ourTunes en die kan gewoon verbinding maken met de Hifidelio en de muziek afspelen (en kopieren). Heel handig.
Met search zoek je bijvoorbeeld een titel of een artiest en je selecteert de bestanden die je wilt horen en speelt ze af.
Ik heb het geprobeerd en gebruik ourTunes nu om een backup te maken van de Hifidelio, werkt perfect, bedankt voor de tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 118573 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:19:
om effe met de deur in huis te vallen :+

Zou het mogelijk zijn om bv een 200 Gb schijf erin te plaatsen, zonder dat je in de "bios" iets hoeft in te stellen, i.p.v. een 80 of 160Gb schijf ???

ik had dit al eerder voorgelegd, maar is waarschijnlijk over het hoofd gezien door veel mensen B)
Nou vooruit een reactie dan maar: geen flauw idee. Maar waarom zou je er een 200 gig schijf in willen zetten? Je hebt echt veel ruimte met 160 gig (meer dan 1000 cd's in de hoogste mp3-kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
stokkom schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:10:
[...]

Nou vooruit een reactie dan maar: geen flauw idee. Maar waarom zou je er een 200 gig schijf in willen zetten? Je hebt echt veel ruimte met 160 gig (meer dan 1000 cd's in de hoogste mp3-kwaliteit).
Sjaah, als je daar mee genoegen neemt ja. WIl je iets wat je CD's kan vervangen doe je natuurlijk FLAC, en dan is 160GB echt krap (reken maar meer op ~500GB voor een gemiddelde verzameling).

Of je moet gewoon met minder genoegen nemen, maarja, dan is het geen Hifi meer natuurlijk (en dat was het apparaat al niet dus je zou ervoor kunnen kiezen natuurlijk). Met FLAC als bron weet je iig zeker dat je een goede bron heeft waarmee je, niet met dit apparaat, maar wel met andere weer CD-kwaliteit geluid rond kunt bazuinen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 09-12-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:13:
[...]

Sjaah, als je daar mee genoegen neemt ja. WIl je iets wat je CD's kan vervangen doe je natuurlijk FLAC, en dan is 160GB echt krap (reken maar meer op ~500GB voor een gemiddelde verzameling).

Of je moet gewoon met minder genoegen nemen, maarja, dan is het geen Hifi meer natuurlijk (en dat was het apparaat al niet dus je zou ervoor kunnen kiezen natuurlijk). Met FLAC als bron weet je iig zeker dat je een goede bron heeft waarmee je, niet met dit apparaat, maar wel met andere weer CD-kwaliteit geluid rond kunt bazuinen.
Valt wel mee, met flac kun je er 500 cd's op zetten, is dat te weinig voor de meeste? Ik denk het niet...Waar haal je nu vandaan dat 500GB het gemiddelde is, ofwel ruim 1500 cd's in flac, ik denk dat men gemiddeld niet meer dan 150 cd's bezit. En als je dan toch 1500 cd's hebt kun je gewoon 3 Hifidelio's aan elkaar koppelen en heb je meteen een multiroom systeem. In blinde luistertest hoort men overigens geen verschil tussen cd en mp3 op 320 kbs, evenals dat je geen verschil hoort tussen een middenklasse cd speler en de hifidelio. Ik zou graag van jou horen welk verschil jij hoort met een bepaalde opname, ik wil dat verschil namelijk zelf ook wel eens waarnemen...Het verschil tussen een middenklasse cd speler en de hifidelio hoor je in ieder geval niet. Niet lezen maar luisteren.....daar gaat het uiteindelijk om.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 161110 op 09-12-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 161110 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:33:
[...]

Valt wel mee, met flac kun je er 500 cd's op zetten, is dat te weinig voor de meeste? Ik denk het niet...Waar haal je nu vandaan dat 500GB het gemiddelde is, ofwel ruim 1500 cd's in flac, ik denk dat men gemiddeld niet meer dan 150 cd's bezit.
Nouja, hangt natuurlijk van je hoeveelheid muziek af, ik zit wel zo aan de duizend. Een wat extra ruimte om te groeien is natuurlijk geen gekke gedachte.
En als je dan toch 1500 cd's hebt kun je gewoon 3 Hifidelio's aan elkaar koppelen en heb je meteen een multiroom systeem.
Dure grap voor wat extra schijfruimte.
In blinde luistertest hoort men overigens geen verschil tussen cd en mp3 op 320 kbs. Ik zou graag van jou horen welk verschil jij hoort met een bepaalde opname, ik wil dat verschil namelijk zelf ook wel eens waarnemen...
Gaat me niet om het hoorbare verschil (op killersamples na onderscheid ik ze echt niet hoor) maar om de hoge betrouwbaarheid (HiFi) component van het geheel: Ik ga niet archiveren in een lossy formaat, niet omdat een producent te kleine schijven leverd en ook niet omdat ik geen verschil hoor. Ik wil gewoon mathematisch dezelfde data als op mijn CD's vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:41:
[...]

Nouja, hangt natuurlijk van je hoeveelheid muziek af, ik zit wel zo aan de duizend. Een wat extra ruimte om te groeien is natuurlijk geen gekke gedachte.

[...]

Dure grap voor wat extra schijfruimte.

[...]

Gaat me niet om het hoorbare verschil (op killersamples na onderscheid ik ze echt niet hoor) maar om de hoge betrouwbaarheid (HiFi) component van het geheel: Ik ga niet archiveren in een lossy formaat, niet omdat een producent te kleine schijven leverd en ook niet omdat ik geen verschil hoor. Ik wil gewoon mathematisch dezelfde data als op mijn CD's vastleggen.
Duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Breepee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:41:
[...] Ik wil gewoon mathematisch dezelfde data als op mijn CD's vastleggen.
Dat dacht ik eerst ook. Maar toen realiseerde ik mij dat ik mijn originele cd's natuurlijk niet weggooi. Die berg ik gewoon netjes op in een grote map. Dus als ik het origineel nog ergens voor nodig heb, kan ik dat nog altijd uit de kast halen. Ondertussen kan ik het verschil tussen origineel en opname niet horen en lijkt het mij dus overbodig om een format te gebruiken waarmee ik "slechts" 400-500 cd's kan opslaan, in plaats van meer dan 1000.

[ Voor 4% gewijzigd door stokkom op 10-12-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482

Duurder, maar kwalitatief wel beter... Cambridge Audio Azur 640H _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kunnen die apparaten ook coderen naar en coderen van musepack, wavepack? of kan support voor andere formaten makkelijk worden toegevoegd?

verder vind ik een absurde hoge prijs voor wat je ervoor krijgt eigenlijk, maar tja het is een compleet produkt.

als die hoge prijs niet komt doordat het ontwikkelt is op basis van een powerpc dan verdienen ze er wel mooi aan lol.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die doet alleen weer geen FLAC (of ander gecomprimeerd lossless formaat)...
stokkom schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 08:01:
[...]

Dat dacht ik eerst ook. Maar toen realiseerde ik mij dat ik mijn originele cd's natuurlijk niet weggooi.
Ik bewaar m'n CD's niet meer. Ik heb ze 2 maal op schijf staan en dat vind ik wel best. Lang leven het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482

Breepee schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:52:
[...]

Die doet alleen weer geen FLAC (of ander gecomprimeerd lossless formaat)...
AAC is dacht ik het lossless formaat van Apple en WMA kan ook lossless zijn.
Het is inderdaad jammer dat FLAC niet wordt ondersteund. Zelf ben ik ook opzoek naar een kwalitatief goed apparaat dat FLAC ondersteunt. Ik heb 250GB aan FLAC bestanden op mijn HD en als die Hifidelio ieder willekeurige externe USB2 HD aan zou kunnen spreken, zou ik er niet lang overna hoeven te denken.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 142482 op 10-12-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 142482 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:15:
[...]

AAC is een gewone lossy MPEG standaard, Apple lossless heeft er niets mee te maken (en is een compleet andere codec en geenszins compatible). Ook WMA Lossless is iets heel ander dan WMA en als het niet expliciet genoemd wordt, wordt het niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:15:
[...]

Het is inderdaad jammer dat FLAC niet wordt ondersteund. Zelf ben ik ook opzoek naar een kwalitatief goed apparaat dat FLAC ondersteunt. Ik heb 250GB aan FLAC bestanden op mijn HD en als die Hifidelio ieder willekeurige externe USB2 HD aan zou kunnen spreken, zou ik er niet lang overna hoeven te denken.
Nog even geduld hebben op een nieuwe versie van de hifidelio denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwalitatief beter moet nog blijken maar zou kunnen natuurlijk. Maar dat zal dan alleen de hardware betreffen en met een dergelijk complex apparaat is de kwaliteit van de software, denk ik, belangrijker en heb derhalve meer vertrouwen in een IT fabrikant als Hermstedt dan een audio fabrikant als Cambridge....Als je de geluidskwaliteit bedoeld, ik hoor het verschil niet tussen een cmabridge 540 cd speler en de hifidelio. Ook kun je van Cambridge niet zoveel updates verwachten als van Hermstedt dat toch vrijwel iedere maand een update produceert waarbij enerzijds nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd en ook de bugs er uit worden gehaald, veel aan de hand van gebruikers suggesties...

ik heb zelf ook overwogen om geduld te hebben voor de cambridge maar die heeft toch wel behoorlijk wat nadelen tov de hifidelio en is behoorlijk duurder:

- ik wil flac gebruiken voor opslag en de cambridge kan dit niet aan maw de hifidelio heeft voor mijn toepassing ruim 2x zoveel capaciteit als de cambridge
- de playlist functie van de cambridge is erg minimaal, zo kun je bijvoorbeeld geen genres of albums toevoegen aan een afspeellijst, ik wil bv een afspeellijst hebben bestaande uit de genres rock, blues en funk, met de hifidelio is dit zo gepiept
- voor de hifidelio komt een wifi afstandsbediening en heb je dus al je albums, afspeellijsten, songs etc onder handbereik, met de cambridge is dit niet het geval
- met de hifidelio kun je een relatief betaalbaar multiroom systeem in ekaar zetten en maakt gebruik van een universeel protocol daarvoor nl. UPnP AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Hehe, eindelijk zie ik de Hifidelio bij mijn iTunes staan. Schitterend! Lekker muziek streamen naar mijn pc of laptop, waar ik ook zit. Mooi mooi mooi. Het klinkt zelfs op mijn laptop nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hifidelio biedt tegenwoordig ook een eigen Nederlands forum:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=hifidelio160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 08:33
Dit leek mij de beste plaats voor deze vraag:

Heeft iemand meer info over dit apparaat en hoe het werk onder OSX?
Heeft het bijvoorbeeld de zelfde functies als bij airtunes. Ik bedoel hiermee
te zeggen, Als ik liedjes in mijn itunes heb staan. Kan ik deze dan rechtstreeks
streamen naar dit apparaat? Net zoals bij airtunes. Kan het namelijk nergens
echt terug vinden.

Joost

Pagina: 1