[OC] 5900 fx naar 5900 ultra

Pagina: 1
Acties:

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Op de site http://www.cluboc.net/guides/5900_Flash_Mod/ staat een handleiding om je geforce 5900 fx kaart te flashen naar een geforce 5900 ulra bios..

Nu heb ik een asus geforce 5900 fx en vraag me af of ik daar zomaar een Leadtek "A380 Ultra" bios in kan flashen. Mensen met ervaringen?

Step 2] Select and download the correct bios. Almost every manufacturer that produces a 5900 card also makes a 5950u. The most logical choice would be to use the 5950u bios from your card's manufacturer. In our case, we will be using the Leadtek "A380 Ultra" bios. It appears that so far, all cards flashed will accept the Leadtek A380 Ultra bios.

Verwijderd

Als ik klik op review, forums e.a.krijg ik volop info.

• blablable
Top!! heb de asus 5950U bios kunnen downloaden! Ik laat nog weten of het gelukt is!

• blablable
Heb net mijn 5900 fx geflasht naar 5900 ultra zonder problemen..
Core draaid nu op 490 mhz en mem op 975 mhz

En het mooiste is dat mijn temps naar beneden zijn gegaan!! heel vaag idle is ie nu 37 graden!! Hoe kan dat? Als je overclockt zou je toch zeggen dat de temps omhoog gaan????

Helemaal TOP!

[ Voor 42% gewijzigd door blablable op 02-12-2005 21:57 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Bizar! Maar gaat je performance wel omhoog? Als ik die pagina lees zie ik dat hij over zijn max-temp heen ging en de kaart terugschakelde naar low-power 3d mode.. dat verklaart wel de lagere temps...
Een ultra bios verhoogt het voltage, dus je zou sowieso een hogere temps verwachten. (Warmte=(1-effeciency)*power en power=voltage*stroom)

Ik heb hem geflashed met de XFX 5900 XT bios, die ook de timings wat losser maakt (en het geheugen hoger laat klokken daardoor). Ook het is er een voltmod op gesoldeerd, aangezien toen nog niet bekend was dat het voltage in de bios te veranderen was. Een flash met een 5950ultra bios zou het voltage nog verder verhogen, wat mijn voltage regulators zal fryen... kunnen max 2 volt hebben (heb ik er al eens per ongeluk op gezet...)

Overigens bestaat er intussen een bioseditor voor de 5900xt... kan je zelf de GPU en MEM voltages en MEM timings veranderen...

[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 03-12-2005 11:39 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• blablable
MeMoRy schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:37:
Bizar! Maar gaat je performance wel omhoog? Als ik die pagina lees zie ik dat hij over zijn max-temp heen ging en de kaart terugschakelde naar low-power 3d mode.. dat verklaart wel de lagere temps...
Een ultra bios verhoogt het voltage, dus je zou sowieso een hogere temps verwachten. (Warmte=(1-effeciency)*power en power=voltage*stroom)

Ik heb hem geflashed met de XFX 5900 XT bios, die ook de timings wat losser maakt (en het geheugen hoger laat klokken daardoor). Ook het is er een voltmod op gesoldeerd, aangezien toen nog niet bekend was dat het voltage in de bios te veranderen was. Een flash met een 5950ultra bios zou het voltage nog verder verhogen, wat mijn voltage regulators zal fryen... kunnen max 2 volt hebben (heb ik er al eens per ongeluk op gezet...)

Overigens bestaat er intussen een bioseditor voor de 5900xt... kan je zelf de GPU en MEM voltages en MEM timings veranderen...
Ja performance is omoog gegaan (getest in 3dmark05)

"Als ik die pagina lees zie ik dat hij over zijn max-temp heen ging en de kaart terugschakelde naar low-power 3d mode"
Dit klopt omdat hij hier de standaard 5900 aan het overklokken was zonder te flashen nar een ultra. Nadat je geflasht heb naar Ultra mag de kaart (van de driver) iets warmer worden waardoor de performance wel omhoog gaat. Teven kan ik met rivatuner de core + mem nog verder overclocken...
Pagina: 1