Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zijruit werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08
Help ;(

Mijn zijruit werkt helaas niet meer! Het mechanisme wat het ruit omhoog/naar beneden moet brengen is kapot. Ik hoorde al een tijde een gekraak maar nu doet het helaas niks meer. Ik heb me zijkant bloot gelegt om eens even te gaan kijken!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.tolsma2/paul/alfa/IMG_0672.JPG

Boven de zwengel staan een 2 tal goudkleurige boutjes, als ik deze los draai (plus die ene die er achter zit) dan komt het mechanisme los. Maar dan kan ik het er dus niet uithalen. Dit komt omdat het uitstupsel waar de zwengel op zit te lang is! Kortom ik zie wat over het hoofd :?

Ik wil er eigenlijks zodanig bij kunnen dat ik het volgende resultaat heb:
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/stass040/publiek/album/_w/IMG_1347_jpg.jpg
(dit is een elektrische, op het ronde gedeelte zit bij mij de zwengel die dus in de weg zit)

Heeft iemand een idee?
(Het gaat trouwens om een alfa 145 uit 1996)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Even voor de duidelijkheid: Heb je de zwengel zelf er wel afgehaald? Ik neem aan van wel, omdat je anders het paneel niet hebt weggekregen.

Wat is precies het probleem? Is het stervormige pennetje waar de zwengel aan zit "te lang"?

Vaak is het even prutsen, even kijken welke stand meer ruimte opleverd. Bijvoorbeeld helemaal open, half of helemaal dicht. En dan de complete unit kantelen / draaien.

Hij is er ooit ingezet ook, dus hij moet eruit kunnen! B)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Meestal worden die dingen d'r in gezet terwijl de ruit zelf er nog niet in geplaatst is...
Leuk geintje...

Helaas ken ik de deur van de 145 niet, tenminste, niet van binnen.
Ben wel verbaasd trouwens dat je geen electrische ramen hebt... Toch wel een van de meest standaard optie's (zelfs de 33 1.3v's hadden electrische ramen (voor in ieder geval)).

Maar vraag het hier even na: http://www.alfaromeo145club.nl/

BMW 535D

• Zorg
Zwengel had ik er weer even opgezet om te kijken of ik misschien kon zien of er iets niet goed zat, daarna zag ik pas dat het kapot was.

Is het stervormige pennetje waar de zwengel aan zit "te lang"?
Yeps, dat is precies het probleem! Heb al alle kanten op zitten te draaien maar kan het niet kantellen of wat dan ook.

Soulfly: het is het basismodel, die heeft geen opties. Is het misschien de bedoeling dat het ruit er uit moet en dat je het hele zooitje via de dan vrij gekomen ruimte eruit kan halen?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Stelt niks voor hoor :) Je moet de ruitbediener laten zakken tot je in ieder geval de ruit aan de bovenkant of de onderkant kunt vastmaken door de gaten in de deur (nadat je op dezelfde manier de ruit los hebt gemaakt van de kapotte unit)

Die ruitbediener moet je gewoon uit (en later in) de deur "Flexen" (die twee zwarte stengels zijn waarschijnlijk flexibel?) Daardoor kun je de hele unit zo manouvreren dat je het glijgedeelte schuin uit het (te kleine gat) kunt krijgen

edit: o sorry ik miste even dat jij niet zon electrische had. Maar dan nog, je moet voldoende van de zwengel weg kunnen halen om hem er op die manier uit te krijgen

[ Voor 51% gewijzigd door Stefke op 02-12-2005 20:02 ]

• Zorg
Ik heb het eruit gekregen. De zwengel wou vreemd genoeg nu heel eenvoudig naar achteren en kon ik er zo uit floepen! Echter is het van binnen helemaal aan gort door een verrot staalkabeltje! Straks naar de dealer om te kijken wat het onderdeel kost! :(

Heb het raam onder losgemaakt, naar beneden laten glijden, het mechanisme waar het raam in hangt kon ik via de geleider naar boven halen en zo eruit wippen. Wat nog wel even vogelen wordt is hoe ik de nieuwe weer netjes op de katrolletjes (onder en boven) krijg.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

paQ

kabel op katrolletjes krijgen is een ramp ;(

bij een van mijn achterruitjes van de lebaron loopt ie ook niet op een wieltje maar er naast. Hij doet het wel, maar na uren hannesen krijg ik het er gewoon niet op. het staat nét effe te strak om hem erop te krijgen.
Iemand heeft mij wel ooit eens gezegd dat het moet lukken als je er een draadje wol achter kan krijgen.
Het wol is sterk genoeg om dan de kabel op de katrol te krijgen, en dun en zacht genoeg om platgeperst te worden door de kabel die strak op het randje van het wieltje komt te staan.

In theorie zou het moet kunnen zo.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1