mogelijk om meer poorten te forwarden dan aangegeven?

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 02:10
Ik heb hier dus een Sweex WLAN 54mbps router. Hierin kan ik maar 12 poorten forwarden. Nu wil ik een server draaien en die eist er al 15. is het mogelijk om zonder andere applicaties meer poorten te forwarden? ik dacht dat dit dmv een firmware upgrade misschien werd uitgebreid maar dit was helaas niet zo. kan het niet zonder een extra applicatie te draaien, zou iemand me dan een goede applicatie aan kunnen raden?
alvast bedankt

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is de configuratie induiken en opzoek gaan naar een optie DMZ of default server. Daarmee forward je alle poorten in een keer naar een bepaalde host. Moet je vervolgens wel een goede firewall op die client draaien.

• densoN
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:04:
Wat je zou kunnen doen is de configuratie induiken en opzoek gaan naar een optie DMZ of default server. Daarmee forward je alle poorten in een keer naar een bepaalde host. Moet je vervolgens wel een goede firewall op die client draaien.
krijg ik dan geen problemen met mn andere systemen als ik daar poorten open wil hebben?
of kan ik die 12 poorten gebruiken voor andere systemen terwijl de rest wordt geforward naar mn server?

Verwijderd

Nee, dat is dan niet mogelijk. Maargoed, je vertelde er ook niet bij dat je naar verschillende clients wil forwarden.

Overigens is er niet zomaar een applicatie die dit even voor je regelt of iets dergelijks. Als je een firmwareupdate al geprobeerd hebt is de enige mogelijkheid nog dat er een bepaalde workaround is om dit toch voor elkaar te krijgen. Bij een aantal routers kun je door alternatieve configuratievormen te gebruiken iets bereiken, maar voor zover ik weet zal dat bij een Sweex niet werken. Je kunt even kijken op http://www.portforward.com, daar wil nog wel eens handige informatie staan.

Maar reken erop dat je je er toch bij neer moet leggen. Dit is nou precies waar je voor betaalt (of eigenlijk niet voor betaalt).

• densoN
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:30:
Nee, dat is dan niet mogelijk. Maargoed, je vertelde er ook niet bij dat je naar verschillende clients wil forwarden.

Overigens is er niet zomaar een applicatie die dit even voor je regelt of iets dergelijks. Als je een firmwareupdate al geprobeerd hebt is de enige mogelijkheid nog dat er een bepaalde workaround is om dit toch voor elkaar te krijgen. Bij een aantal routers kun je door alternatieve configuratievormen te gebruiken iets bereiken, maar voor zover ik weet zal dat bij een Sweex niet werken. Je kunt even kijken op http://www.portforward.com, daar wil nog wel eens handige informatie staan.

Maar reken erop dat je je er toch bij neer moet leggen. Dit is nou precies waar je voor betaalt (of eigenlijk niet voor betaalt).
Bedankt voor de informatie, als ik de DMZ functie toewijs naar mijn serverip en op 'apply' klik gebeurd er niks. Kijk ik later terug zie ik ook dat er niks is gewijzigd. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door densoN op 02-12-2005 20:41 ]