Toon posts:

probleempje koelpasta/waterchill

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De laatste week heb ik een probleempje. Nadat ik 30-40min een spel gespeelt heb loopt alles vast en kan ik alleen nog maar mn pc uitdoen, ik denk dat het aan mn koeling ligt, en dan de koelpasta. Ik zou weleens te weinig koelpasta kunnen hebben opgesmeerd. Denk ik dat het niet zo moeilijk is, gewoon iets meer erop doen, dus heb ik alles uitelkaar gehaald, toen zag ik dat er inderdaad weinig opzat, er was alleen nog de oude/originele koelpasta te zien. Dus wat meer opgesmeerd, maar het probleem is dat het VGA-koelings-blok aan de zijkanten (waar de schroeven door heen moeten om het goed vast te houden) langwerpig zijn, waardoor de het koelingsblok weleens zou kunnen gaan schuiven, ze zitten namelijk bij mij op driekwart van de lengte. En nu dacht ik als ik dus genoeg koelpasta erop gesmeerd heb, dat dat geen zin heeft..., als ie toch gaat schuiven dan gaat de koelpasta er weer voor een deel af...

Of moet ik hem gewoon heel erg hard vast schroeven? Nadeel hiervan is dat de koelpasta er weer (voor een deel) onderuit wordt geperst...

plaatje van een VGA-koeling-blok van de waterchill (dit is niet de versie die ik heb, maar die zijkanten voor de schroeven wel): http://www.watercooling.de/catalog/images/wc-vga01-p1.jpg

als het verder nog nodig is (voor de maat ofzo), mn videokaart is Asus v9999 GE

ik zou het erg leuk vinden als iemand me kan helpen

alvast bedankt

Verwijderd

Des te minder koelpasta des te beter! Dat moet je onthouden.

Maak de twee oppervlakken zo schoon mogelijk, en schroef ze echt strak op elkaar, zodat er zo weinig mogelijk koelpasta tussen zit, metaal op metaal geleid namelijk veel beter dan metaal - koelpasta - metaal. Koelpasta is alleen bedoeld als opvulling voor de oneffenheden in het metaal! Dus pers het er maar lekker tussenuit, maar zorg wel dat de twee plaatjes eerst brandschoon zijn.

Verwijderd

Topicstarter
zeker weten?

want ik kreeg bij die waterchill set wel koelpasta en in de handleiding staat het ook

dat betekent dat het probleem ergens anders zit

ik wacht nog heel even en anders doe ik het gewoon dan zie ik wel

oops vergeet gelezen ik dacht dat je bedoelde helemaal geen koelpasta |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 18:03 ]

Verwijderd

Kan je de temps niet monitoren?

En verder denk ik niet dat te weinig koelpasta snel een probleem gaat vormen. Gewoon een flinterdun mooi opengesmeerd laagje kwalitatieve koelpasta ertussen zou het beste resultaat moeten geven. Dan alles heel strak aandraaien. Als bij het aandraaien al redelijk wat koelpasta erussenuit komt heb je in feite al te veel gebruikt.
Zorg er vooral voor dat het laagje mooi en gelijkmatig en dunnetjes is opengesmeerd.

Verwijderd

Topicstarter
de temp heb ik gemeten met everest home, nadat ie dus vastgelopen was en opnieuw opgestart, toen was GPU 60 graden en de rest tussen 50-60, (dus tijdens gamen wel iets hoger) dat is wel veel voor waterkoeling, en ja miss moet ik fans sneller zetten, maar niks overclockt ofzo. Hoe snel ik de fans/pomp snelheid ook instel altijd loopt ie vast. Casefans enzo aan ook.

Hmm ik denk dat het probleem dan ergens anders zit, driver iig niet al 4 versies teruggegaan...

Ik denk dan dat ik het maar met heel dun laagje ga doen.

Ik zal het wel helemaal verkeert gezocht hebben, want al die andere weken bleef ie het gewoon doen.

Als er niks anders op zit dan maar Windows opnieuw installen, dat werkt vaak wel :P (ik doe het al zo vaak)

iig bedankt voor hulp :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het is idd de bedoeling dat je een zo dun mogelijk laagje koelpasta op je chip doet :) het is namelijk alleen maar om de miniscule oneffenheden die op de chip zitten op te vangen (heeeeel kleine krasjes zegmaar) Verder werkt koelpasta nemelijk nog steeds isolerend waardoor de tempratuur hoger oploopt. Verder is het ook gewoon de bedoeling dat je de koeling er goed STRAK op schroeft. Niet te strak, maar gewoon strak...

Maar dit kan je ook allemaal vinden in verschillende andere topics die in het verleden over dit onderwerp gestrart zijn... Deze kan je vinden met de Search :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.