Toon posts:

Abit k8n sli of Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een nieuw 939 moederbord gaan kopen. Hieraan heb ik een paar eisen.
Dit zijn dat de chipset nforce 4 moet zijn en passief gekoeld.
en de prijs mag niet hoger zijn dan 140 euro.
Hier heb ik dus zelf 2 types in gevonden.
De Abit k8n sli of Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI .
Maar omdat ik met beide merken geen ervaring heb zou ik graag jullie mening weten welk bord jullie zouden kopen.

Indien iemand nog een ander goed alternatief heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik gebruik het bord in combinatie met:
Amd 64 3200 venice
gigabyte 6600gt Passief
maxtor diamond 10 300gb
wd 36 gb raptor
en tagan 480 voeding.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Als je enige flow hebt in je kast kun je de chipset fan altijd vervangen door een zalman NB cooler. die is passief.
dus eigenlijk kun je ook een A8N-SLI halen :)

Volgens mij presteren ze allen gelijk ongeveer, waarbij de A8N-32SLI sneller is, en een DFI variant altijd de betere overclocker door de volt-ranges :)

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar Gigabyte. De reden is dat ze gewoon superstabiele borden maken (imho beter dan Asus), die ook nog eens compatible zijn met vrijwel alles wat je erop vrot. Daarbij speelt ook het stukje support mee. Die van Asus is gewoonweg slecht. reageren op mails doen ze niet, fabrieksgarantie valt simpelweg niet te claimen als je in NL woont en mocht je over 3 jaar iets over je mobo willen zoeken kun je hiervoor niet terecht op de Asussite, omdat die info gewoonweg weg is (zoek nu maar eens iets op over een plank als de Asus P3BF, staat er gewoonweg niet). Daarin is Gigabyte gewoon zeer goed (support is echt klasse) dus zou ik zeker voor Gigabyte gaan.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:34:
Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar Gigabyte. De reden is dat ze gewoon superstabiele borden maken (imho beter dan Asus), die ook nog eens compatible zijn met vrijwel alles wat je erop vrot. Daarbij speelt ook het stukje support mee. Die van Asus is gewoonweg slecht. reageren op mails doen ze niet, fabrieksgarantie valt simpelweg niet te claimen als je in NL woont en mocht je over 3 jaar iets over je mobo willen zoeken kun je hiervoor niet terecht op de Asussite, omdat die info gewoonweg weg is (zoek nu maar eens iets op over een plank als de Asus P3BF, staat er gewoonweg niet). Daarin is Gigabyte gewoon zeer goed (support is echt klasse) dus zou ik zeker voor Gigabyte gaan.
Hij vraagt over keus tussen Abit en Gigabyte. Niet tussen Asus en Gigabyte.

Heb hier zelf een an8-sli van Abit. Superstabiel bordje en een goede overklokker. Die K8N lijkt me nog iets beter passief gekoeld.
Als je licht tot matig wilt overklokken zou ik voor de Abit gaan. Wil je gewoon op standaard waardes draaien dan kun je ook de Gigabyte kiezen. Questie van smaak wordt het dan.

Verwijderd

Topicstarter
de an8 sli is toch ook passief gekoeld?
misschien ook nog wel een goede keus?
En als ik zo de revieuws lees van de Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI dan is dit ook een goede overclocker.
thanks alvast.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:48:
[...]

Hij vraagt over keus tussen Abit en Gigabyte. Niet tussen Asus en Gigabyte.

Heb hier zelf een an8-sli van Abit. Superstabiel bordje en een goede overklokker. Die K8N lijkt me nog iets beter passief gekoeld.
Als je licht tot matig wilt overklokken zou ik voor de Abit gaan. Wil je gewoon op standaard waardes draaien dan kun je ook de Gigabyte kiezen. Questie van smaak wordt het dan.
:X het was duidelijk te laat gisteren :+

Nu zou ik alsnog kiezen voor Gigabyte, maar Abit is eigenlijk net zo goed. Hoewel ik het idee heb dat Gigabyte wat stabieler is terwijl Abit voor de snelheid gaat. Abit vind ik zelf wel een van de betere als het over de support gaat, dus wat dat betreft is het een puur persoonlijke keuze maar ik denk dat je met geen van beide eigenlijk een miskoop kan begaan.

Verwijderd

Ik heb zelf de Gigabyte gehad en was er niet tevreden over. Hij had moeite met de combinatie harde schijven/DVD branders die ik erop aan wilde sluiten. Dat bord deed er soms minuten over om de POST te doorlopen en soms lukte dat helemaal niet. Daarna heb ik het vervangen door het Asus a8n-sli deluxe bord en dat had er helemaal geen moeite mee.

Verder was ik er niet gelukkig mee dat de passieve chipsetkoeler loeiheet werd, zelfs idle in de desktop. Het plaatsen van een waterblok is niet mogelijk doordat de chipset achter het PCIe slot zit.

Bij keuze tussen de Abit en Gigabyte zou ik voor de Abit gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen wat je temp werd dan van de gigabyte chipset?
En had je wel een goede airflow door ja kast?
MVG remco

Verwijderd

hey, ik zit er dus ook over te denken om Gigabyte's Ultra SLI bord te kopen en vroeg mij ernstig af of iemand weet of je ook met gemak een Voeding ZONDER -5 Voltlijn kan gebruiken? Want voor SLI, zal je in de toekomst misschien nog hogere Amperages nodig hebben dan de huidige voedingen leveren MET -5 Voltlijn..

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:07
... (zoek nu maar eens iets op over een plank als de Asus P3BF, staat er gewoonweg niet). ...
Jawel hoor.

http://support.asus.com/s...ord=p3b-f&SLanguage=en-us

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 06:34:
de an8 sli is toch ook passief gekoeld?
misschien ook nog wel een goede keus?
En als ik zo de revieuws lees van de Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI dan is dit ook een goede overclocker.
thanks alvast.
Ja, die is ook passief gekoeld maar de kn8 sli heeft nog wat extra koelelementjes, dacht ik. Die blauwe aan de rand van het bord.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Goed iedere fabrikant heeft pluspunten gehad, en ook negatieve punten. En er zijn honderden tweakers die een asus plank hebben die perfect draait! Asus is ook compatible met alles, aangezien de meeste compabiliteit door de processor (geheugen), en chipset (zelfde) komt.

Alle moederboarden die rot zijn, zijn dat meestal vanaf het begin en dan heb je recht op winkelgarantie en heb jij niks met Asus te maken.

Zelfde als AMD, als je daar een nieuwe CPU wilt krijgen na 2,5 jaar is dat lastig. Maar via de winkel is het makkelijk, die bedrijven hebben geen goeie garantie afhandeling omdat het niet vaak voorkomt.

Het is pure klinkklare onzin, dat oude boarden er niet opstaan. Neem een voorbeeld aan de tx97-e, stamt uit 1997, socket 7 met intel 430tx. Met een paar simpele klikjes op de ftp server vind je : ftp://ftp.asus.de/pub/ASUS/mb/sock7/430tx/tx97-e/ , en die is veeeeel ouder dan je p3b-f ftp://ftp.asus.de/pub/ASUS/mb/slot1/440bx/p3b-f/ staat hier dus wat is er mis mee |:(.

Dus ik heb nog niet echt iets gehoord wat verschil uit moet maken!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
als je wilt overkokken,denk ik dat die abit een goede keus is.
link http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81873

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Wat dram je nou over Asus? Hij vraagt iets over het verschil tussen Abit en Gigabyte. Dat jij tevreden bent over Asus is mooi maar doet hier heel niet terzake.

Abit schijnt trouwens wel iets kritischer te zijn qua geheugenkeuze. Maar met bijv. OCZ loopt ie hier rock-stable, overclocked!

Verwijderd

Mag ik vragen wat je temp werd dan van de gigabyte chipset?
En had je wel een goede airflow door ja kast?
Ik heb de temperatuur niet gemeten. Wel heb ik de temperatuur gevoeld met mijn hand en hij was zo heet dat het pijn deed. De airflow door mijn kast is aan de lage kant. Ik heb waterkoeling en ik heb 2x12cm fans die lucht uit mijn kast zuigen. Maar die zijn alleen aan als het water boven de 35 raden komt. Ook de fan in mijn voeding is alleen aan als hij te heet wordt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:51:
[...]

Wat dram je nou over Asus? Hij vraagt iets over het verschil tussen Abit en Gigabyte. Dat jij tevreden bent over Asus is mooi maar doet hier heel niet terzake.

Abit schijnt trouwens wel iets kritischer te zijn qua geheugenkeuze. Maar met bijv. OCZ loopt ie hier rock-stable, overclocked!
Nee, maar ik antwoorde op Terw_Dan en die had het over Asus als of het een lowbudget merk is.

Verwijderd

Ik heb zelf de K8N ultra SLI van gigabyte en ben hier zeer tevreden over, superstabiel zelfs bij overclocken. veel opties en accesoires erbij, en passief gekoeld werkte zelfs toen ik nog geen airflow in mijn kast had perfect. in 2 woorden dus super bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen bedankt voor jullie adviesen heb toch maar een iets duurdere asus A8n sli premium gekocht.
Dus wat mij betreft kan deze topic dicht.
Pagina: 1