Toon posts:

Autoradio -> geluid uit 2 speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een Pioneer DEH-3730, en een peugot 206, met 4 speakers (boven in de deur, en onder in de deur) links en rechts.

Nu komt er alleen geluid uit links en rechts onder in de deur (geen tweeter). Heb je hier een andere autoradio voor nodig?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Het je de voor/achter balans wel goed staan?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

meestal zitten die gewoon op dezelfde aansluiting met een elco'tje er tussen voor het hoog. Heb je de radio net of de auto ? heeft het al wel gewerkt of is dit de eerste radio die je probeert ? wat heb je zelf al geprobeerd etc ............iets meer info zou handig zijn :) als het de eerste radio is gok is dat de bovenste naar de speakerhemel zijn ...

Verwijderd

te herkennen aan fader oftewel FAD 15F -- FAD 0 --- FAD15B

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:00:
te herkennen aan fader oftewel FAD 15F -- FAD 0 --- FAD15B
Fader staat op 0, treble op 3

Verwijderd

Topicstarter
Als ik FAD F (front) op 15 heb, hoor ik niks meer, FADE B op 15 wel, en Fade 0 ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 17:02 ]

• Ray

Ray

StuiTeR schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:00:
meestal zitten die gewoon op dezelfde aansluiting met een elco'tje er tussen voor het hoog. Heb je de radio net of de auto ? heeft het al wel gewerkt of is dit de eerste radio die je probeert ? wat heb je zelf al geprobeerd etc ............iets meer info zou handig zijn :) als het de eerste radio is gok is dat de bovenste naar de speakerhemel zijn ...
hehe ik quote maar even mijzelf. Ik zie daar nog geen antwoord op. Heb zelf een 206 gehad (hebben normaal trouwens zo'n standaard radio) en je hebt gewoon maar 1 aansluiting per kant voor de deur en het hoog. Hoor je daar nix uit is gewoon je tweeter aan gort. maar vertel nou eens wat je geprobeerd hebt

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:43:
[...]

hehe ik quote maar even mijzelf. Ik zie daar nog geen antwoord op. Heb zelf een 206 gehad (hebben normaal trouwens zo'n standaard radio) en je hebt gewoon maar 1 aansluiting per kant voor de deur en het hoog. Hoor je daar nix uit is gewoon je tweeter aan gort. maar vertel nou eens wat je geprobeerd hebt
Zal wel frapant zijn , dat beide tweeters niet doen?

• Ray

Ray

en nog steeds zeg je niet wat je geprobeerd hebt..............je helpt ons niet echt zo...........ik zeg ook al een paar x dat de beide speakers op dezelfde kabel zitten en NIET via een fader of wat dan ook lopen. Doen ze het niet is of de kabel stuk of de tweeters.

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 09:36:
en nog steeds zeg je niet wat je geprobeerd hebt..............je helpt ons niet echt zo...........ik zeg ook al een paar x dat de beide speakers op dezelfde kabel zitten en NIET via een fader of wat dan ook lopen. Doen ze het niet is of de kabel stuk of de tweeters.
geen idee, daarom vraag ik het aan jullie. ik ging ervan uit dat jullie enige kennis van dit soort zaken hadden

• Ray

Ray

tja en ik dacht dat jij wel zou kunnen lezen, schijnbaar niet dus. wat wil je nou dat ik even langs kom om je handje vast te houden ?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

OK, even iets structureler.

Er gaat vanuit de radio een kabelpaar naar links en een kabelpaar naar rechts. Die vertakken (meestal) ergens onder de A stijl. De woofer in de deur is (wederom meestal) full range aangesloten en de tweeter zit een condensatortje voor.

Stappen plan:
1. zit er zeker weten een tweeter? Heb je de tweet in je handen gehad?
2. is de bedrading naar de tweeter nog goed en heb je al geprobeerd de tweeter rechtstreeks op je radio aan te sluiten (wel mét condensator!)?

Wise enough to play the fool

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:15:
[...]

geen idee, daarom vraag ik het aan jullie. ik ging ervan uit dat jullie enige kennis van dit soort zaken hadden
We zijn niet je auto dealer waar je ff je vraag neerpleurt met de verwachting "zoek het maar effe lekker voor me uit". Controleer anders zelf de meest logische zaken en ga anders naar een dealer of radio winkel om het voor je uit te zoeken. Dit is in elk geval helemaal niet 'the way' hier...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.