Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stemapparaatje Mod

Pagina: 1
Acties:

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
Hey,

Ik ben van plan mijn Hartke HT12 stemapparaatje te 'pimpen' :P ik heb wel wat ideeën. Een stemapparaatje is trouwens een apparaatje waarmee je een gitaar of in mijn geval basgitaar kunt stemmen.

Ik wil er achtergrond verlichting in hebben op mijn LCD-schermpje, Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

Verder wil ik hem gaan spuiten, en blauwe ledjes er in zetten.
Ik wil er in plaats van batterijen mischien nog een voeding aanhangen, dus een connector daarvoor er bij. ik heb hem toch altijd naast mn pedalen op de grond liggen.

Maar ik wil eerst beginnen met dat LCD-Scherm. dan kan ik op het podium zien wat ik stem.

Alvast bedankt voor de reacties.

Dennis

EDIT: Plaatje > http://www.samsontech.com/images/productimages/HT12-web.jpg
EDIT3: Plaatje voorkant print > http://img386.imageshack.us/img386/9950/pc0200024xl.jpg
EDIT2: Plaatje Binnenkant > Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/4489/uitleg9tx.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door DJF5 op 03-12-2005 16:36 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

eerste keer dat ik zo'n dingetje zie, maar die connector voor een externe voeding zou je kunnen doorlussen op je batterij aansluiting. zorg alleen wel dat je er niet per ongeluk 220 op zet... want hoeveel volt is de batterij die erin gaat ?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• DJF5
dat snap ik :P er gaat 3 volt in. 2x1,5AAA batterijen

Het mooie is dat aan de onderkant ook net genoeg ruimte is voor die voedingsplug.

Ik zal ff foto's van de binnenkant maken

Ik denk wel dat ik SMD Ledjes er voor nodig heb... want anders met een 5mm of met een 3mm net niet dat dat gaat passen...

[ Voor 27% gewijzigd door DJF5 op 02-12-2005 16:07 ]

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Kan je een foto maken van de andere kant van het printje (met de lcd dus). dan kunnen we wat meer zeggen over de achtergrondverlichting.

Verwijderd

denk ook dat je voor SMD ledjes zal moeten gaan, zal anders niet tussen de lcd en de print passen.
Trouwens, je zal ook moeten de reflectieve laag verwijderen op de lcd als je de verlichting erachter wil zetten.
Het is te doen, heb het met een sigma fietskilometerteller gedaan voor m'n moto, maar niet al te makkelijk.
Bij conrad heb je SMD leds die je mooi haaks kan solderen en zo tussen de lcd en de print laten schijnen, of het moet zijn dat je plek genoeg hebt om ze eronder te zetten?

die leds trouwens: Bestnr.: 154363 - 89 op conrad.nl

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

De garantie is blijkbaar net verlopen ? >:)
Ik denk denk dat je het lcd best vervangt ofwel er wat ledjes rond plaatsen (zoals bij een horloge).
Ik versta dat je én op netstroom én op AAA'tjes wil kunnen werken ?
Voor de netstroom gewoon een oude adapter van een gameboy of
uit een andere aparaat nemen dat ook op 3V werkt,nu niet zo moeilijk.
Kan je eens met Sketchup ofzo eens laten zien wat je eigenlijk echt wilt ivm spuiten en ledjes ?
grtz

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

je moet het lcd uit elkaar trekken, er een stukje plexi achter douwen en dat oplichte, kijk maar eens in een ti83 topic!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
lees ik daar basgitaar ? :D O+
wat voor un bas heb je ? :P
ik wist niet dat tweakers muzikaal waren (8> (kspeel zelf ook bas (maar daarnaast ook gitaar :P ))

• DJF5
ik heb een Ibanez GSR205 met een Hartke A100 Basscombo.
ik speel ongeveer 1,5 jaar.

Maar ik zal morgen wel ff die tekening maken met wat ik wil. Maar ik weet niet of dat plexiglas er achter zal passen ivm de dikte van het apparaatje

Verwijderd

je hebt ook heel dun plexie glas 8)

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 21:15
maar dat breekt snel :(

I've GoT a solution

• DJF5
waar kan ik dat hele dunne plexiglas halen?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als het duur wordt zou ik misschien voor een voetschakelaar-stemapparaat gaan. Maar omdat we niet voor niets tweakers zijn is dit wel het proberen waard. Ik zou ledjes aan de rand het lcdtje monteren, zo dat ze de lcd in schijnen.

-===[led) [==========lcdglas=========] (led]===-

Kijk even in je behuizing waar je het meeste ruimte hebt. Plexiglas is niet nodig, het lcd is zelf ook van glas en dat werkt precies hetzelfde. Wat willempiet waarschijnlijk bedoelt is EL folie. Dat is leuk spul, maar moet je achter je lcd monteren, en het is maar net de vraag of daar ruimte is. Het lcd zit waarschijnlijk vast aan de print.
Als je een mooi plekje hebt gevonden zou ik de ledjes met hotglue vastlijmen aan de print.
Als voeding zou ik een 9 of 12 volt voeding nemen zodat je je stemapparaatje parallel kunt schakelen aan de voeding van de andere voetpedalen. Dan heb je geen extra voeding nodig. In het stemapparaatje moet je dan een zenerdiodeschakeling bouwen die de spanning terugbrengt naar 3 volt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
+ ------[R1]---+--- batterijaansluiting +  
               |
9/12V       Z1 -
               ^
               | 
- -------------+--- batterijaansluiting -

Z1: 3,1v zenerdiode
R1: (9/12v)/100e-3A= +- 100 ohm

De ledjes kun je dan direct met een voorschakelweerstand aan de 9/12volt hangen.
edit:
Als ie meer dan 100mA gebruikt (lijkt me niet, maar toch) dan moet R1 kleiner, anders wordt je spanning te laag.

[ Voor 9% gewijzigd door Cassettebandje op 03-12-2005 14:05 ]

• DJF5
Ja, ik was al van plan ze aan de zijkant van LCD te doen. daar is ook ruimte... maar niet veel... een LEDje past er net in. maar dan niet dat ie gericht staat richting het lcd. dus daarom denk ik dat ik voor smd ledjes ga.

Verder met die voeding, dan moet ik dus een ander pedaal ook modden zodat ik daarmee mn stemapparaatje kan voeden? hm, mijn pedalen zijn niet altijd vast... dus moet ik ff kijken welke ik daarvoor neem.

EDIT: Mn fotocamera was gister leeg. dus ik zal vandaag nog ff foto's maken van de andere kant van de print waar het LCD zit. (btw, LCD zit los van de print)

[ Voor 16% gewijzigd door DJF5 op 03-12-2005 16:14 ]

Verwijderd

Je kunt ook een el folie gebruiken natuurlijk... Bij Van Dijken Elektronica is het te krijgen. En dan kijken bij: even kijken op pagina 7. Daar staat de el-folie met bijbehorende inverter...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 19:44 ]

• DJF5
ik denk niet dat dat gaat passen omdat het gehele stemapparaatje maar iets van 4cm breed is :p

Verwijderd

Ach haal je dat microfoontje toch weg :P

• emeth
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 13:19
Ik betwijfel het of het beter zichtbaar is met ledjes.
(heb zelf ook mijn stemaparaatje omgebouwd)
Een goed alternatief is de stagetuner van Behringer, deze is maar 20 euro.
(De Boss variant in al gauw 100 euro) Ik heb zelf de pedaaltjes getest van
Behringer op de European Bass Day en in was er zeker niet ontevreden over!
http://www.behringer.com/TU100/index.cfm?lang=ENG

• DJF5
Ja, maar die is nog TBA (To Be Announced) oftewel nog niet uit.... iig niet bij Peter Johanzen in Alkmaar

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:42
Tja misschien niet helemaal de "geilste" oplossing, maar probeer boven & onder 2 witte/blauwe 3mm ledjes tussen het plastic en de lcd te krijgen. Eigenlijk zodat ze er een soort van overheen schijnen... niet het mooiste, maar wel simpel

Verwijderd

Ik zou zeggen dat dat ding maar 1,5V gebruikt, de batterijen lijken niet in serie maar parrallel te lopen.

/EDIT
Ja nu zie ik het ja, die twee veren zitten op ander puntjes gesoldeerd 8)7 .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 11:31 ]

• DJF5
Nee, ze lopen niet parallel maar in serie... en ik denk dat ik SMD-leds ga bestellen op www.salesplaza.nl... daar zijn ze lekker goedkoop... ik heb die ook voor diverse nokia's gebruikt...

Verwijderd

Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat worden, als het goed uit de verf komt ga ik het ook doen :P. Heb dezelfde als jou, en heb inderdaad ook problemen met lezen van het lcd in het donker. succes
Pagina: 1