ATX Connector ontmantelen

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:28

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Op dit moment ben ik mijn voeding aan het meshen. Het was leuk totdat ik bij de welbekende ATX connector kwam.

Na een hoop gepriegel kan ik dat rotding er nog steeds niet afkrijgen en zit ik te twijfelen om het hele ding kapot te maken (hoe, dat weet ik nog niet, iig wel uitkijken voor de weerhaakjes).

Nu is de vraag: Kan dit zonder risico? Ik heb al een andere connector, dus kapotgaan kan in principe. En als het kan, waar moet ik voor opletten

Ik heb een AC Ryan Morf kit, maar ook de ToolX wil niet echt werken (die is al afgebroken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38
In: Frequently Asked Questions CME staan een aantal links hoe mensen hun ATX stekker uitelkaar hebben gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
helemaal mee eens, maar het trucje met een nietje wil niet, misschien had ik dat in mijn TS neer moeten zetten.

Op dit moment 2 van de 18 verwijderd, maar het blijft gissen hoe (zonder genoemde manieren) alles er goed uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je hoeft hem niet uit elkaar te halen B) :P

Gewoon de draden stuk voor stuk strak naar 1 van de zijkanten buigen, daarna evt een stukje tape er strak omheen. Op die manier ligt de stekker langs de kabels, en dan kun je met wat rekken en trekken je mesh eromheen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je haalt een setje mini / instrument schroefendraaiertjes. Pakt de kleinste platkop (1 mm oid) steekt hem er aan de ene zijde van het pinnetje erin en draait het schroefendraaiertje 180 graden. Haalt hem er weer uit en doet het zelfde aan de andere kant. Nu zijn de weerhaken ingeklapt en kan je hem er zo uithalen.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die meshtools van ac ryan werken bij mij ook redelijk goed.. Heb ik vandaag nog een atx stekker mee gedaan ,en dat was in een halfuurtje gebeurd.

Als je dat niet gaat doen lijken 2 kleine horlogeschroevendraaiertjes het beste (ben wel bang dat je zo wat verbogen hebt op deze manier) De nietjes manier wilde bij mij ook niet lukken en vandaar dat ik het toen met de meshtool gedaan heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die kleine horlogeschroevendraaiertjes was dus wat ik zei.

In minder dan 10 min. is dat ding eraf. (als je getraind bent :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09

M14

_ferry_ schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:52:
Je hoeft hem niet uit elkaar te halen B) :P

Gewoon de draden stuk voor stuk strak naar 1 van de zijkanten buigen, daarna evt een stukje tape er strak omheen. Op die manier ligt de stekker langs de kabels, en dan kun je met wat rekken en trekken je mesh eromheen krijgen.
Wat ik uit de topicstart haal is dat ie een andere ATX-connector wil gebruiken (zal wel een andere kleur zijn).
ADH_ED schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:14:
Ik heb al een andere connector, dus kapotgaan kan in principe
Werkt een pincet niet? Ik heb hier van die dingen liggen met een lange spitse punt. Daar zou het volgens mij mee moeten gaan.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik deed dat altijd met een nietje en een platbektang, dan kan je veel meer kracht zetten op het nietje namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
@ _ferry_ : Daar is het nu te laat voor, heb er al 12 uitgekregen, en moet er nog 8 :)

@ remczero: Heb een vrij dun mesje gebruikt, wil opzich ook wel redelijk in combinatie met nietjes/speld/naald.

@ M14: inderdaad een andere kleur (UV groen)

In ieder geval bedankt voor de reply's, ik kan er veel mee (wat ik ook al heb gedaan). Zal als ik de klus geklaard heb wel een post maken in het "Show hier je kleine mods" topic

@ Blackcrown: Hoe krijg je die lipjes weer netjes uit elkaar, heb er nu een paar die "erin" zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

ADH_ED schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:24:
@ _ferry_ : Daar is het nu te laat voor, heb er al 12 uitgekregen, en moet er nog 8 :)

@ remczero: Heb een vrij dun mesje gebruikt, wil opzich ook wel redelijk in combinatie met nietjes/speld/naald.

@ M14: inderdaad een andere kleur (UV groen)

In ieder geval bedankt voor de reply's, ik kan er veel mee (wat ik ook al heb gedaan). Zal als ik de klus geklaard heb wel een post maken in het "Show hier je kleine mods" topic

@ Blackcrown: Hoe krijg je die lipjes weer netjes uit elkaar, heb er nu een paar die "erin" zitten
ik weet wel dat als het een beetje lijkt op de 4 aderige molexjes, dat je ze vanbinnen met een schroevendraaiertje van horloge naar buiten ken buigen..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lipjes haalde ik altijd uit elkaar door een klein schroevendraaiertje in het pinnetje te steken en de lipjes er weer uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Voor wie het niet ziet zitten om z'n ATX connector te slopen en daarna de draadjes in de verkeerde volgorde terug te steken O-)...
Knip je mesh voorzichtig door in de lengte, plak ze vast rond je ATX kabel met plakband en laat ongeveer een tiental cm tussen de verschillende stukjes plakband.
Nu kan je de stukjes die niet overplakt zijn en die ondertussen mooi weer tegen elkaar liggen,
aan elkaar smelten met een soldeerbout (helften een halve cm laten overlappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:56:
Voor wie het niet ziet zitten om z'n ATX connector te slopen en daarna de draadjes in de verkeerde volgorde terug te steken O-)...
Knip je mesh voorzichtig door in de lengte, plak ze vast rond je ATX kabel met plakband en laat ongeveer een tiental cm tussen de verschillende stukjes plakband.
Nu kan je de stukjes die niet overplakt zijn en die ondertussen mooi weer tegen elkaar liggen,
aan elkaar smelten met een soldeerbout (helften een halve cm laten overlappen)
Origineel idee }) Werkt dit ook echt in de praktijk vraag ik me af? (afgezien dat je een nylon soldeernaald hebt op het eind ;)). Als je dit geprobeerd hebt ben ik erg benieuwd naar pics O-)

@ blackcrown: sorry dat ik je idee van die schroevendraaiers quote ,had er eerlijk gezegt omdat jij ze anders omschrijft overheen gelezen :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
nylon soldeernaald ??? koper zeker ! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:01:
[...]

@ blackcrown: sorry dat ik je idee van die schroevendraaiers quote ,had er eerlijk gezegt omdat jij ze anders omschrijft overheen gelezen :X ;)
NOFI :)
Pagina: 1