Advies nodig Plextor brander

Pagina: 1
Acties:

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 10:41
Ik heb advies nodig van jullie, ik heb op het moment een AOpen DUW1608 16X brander, een hele slechte brander.

Nu heb ik met het computerbedrijf een deal gesloten, ik krijg 50 euro voor die Aopen brander terug (garantie, terwijl ik hem voor 80 euro destijds heb gekocht :( ) en dan delen we het bedrag dat ik moet bijbetalen voor de plextor brander.

Ik kan kiezen uit een Plextor 740, 750 of 760, welke brander zouden jullie mij aanraden? En wat is het voordeel van SATA ten opzichte van IDE?

Alvast bedankt voor jullie reacties :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

voordeel van sata tov pata (ide) is dat de theoretische doorvoersnelheid hoger is.
heb je op dit moment nog helemaal niets aan, omdat er gewoonweg nog een apparaat is dat al die snelheid kan benutten (iig niet in een single drive configuratie, met RAID is het een ander verhaal).

verder zou ik gewoon even googlen naar een review... wat ik je wel kan zeggen is dat je met een plextor eigenlijk altijd wel goed zit. die dingen zijn erg hoge kwaliteit, maar daar zit dan ook wel een prijskaartje aan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Voor specificaties..zie Deze Pagina

Kan de 740 niet aanraden, dat is niet een echte plextor maar een gerelabelde philips brander!
De 760 is een aardige keus, net iets sneller als de 716 die ik heb en toch een pure Plextor brander.
De 750 is... even kijken... ah yes de DVD-RAM drive van plextor. In veel opzichten een PX716 maar let op... ook support voor DVD-RAM

Zowel de 750 en de 760 zijn echte plextor drives, de 740 dertegen is een "budget" lijn van plextor.

DVD-ram is lief, helaas is de media hier nog duur ( door marktwerking ) maar zodra meer mensen het kunnen branden zal het goedkoper worden.. mmm 9,6 Gb op een disk en goedkoper dan DVD+R DL!

There is no place like ::1

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Klopt niet. De PX-750A is ook een BenQ drive met Plextor sticker.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 07:14
Dus voor de duidelijkheid de 716 en 760 zijn "originele" plextor drives en daarom ook duurder geprijsd.

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De 750 is ook een budget lijn product? mmm daarom is hij maar 80 euro!

Kijk echte plextors hebben diagnostische functies ingebouwd en een shitload aan extra dingen om brand kwaliteit hoog te houden. Daar betaal je dus ook voor... de realiteit dat de brander zeer ge-advanceerd is!

De budget lijn is dus er gekomen omdat niet iedereen over 100 euro wilt betalen aan een dvd brander...natuurlijk.. de BENQ chips komen zonder de plextor functies....

Goedkoper ja, maar beter? ... dat is maar de vraag, voor de prijs krijg je een goede brander maar het is niet Plextor functionaliteit!

There is no place like ::1

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BenQ heeft dat ook allemaal.
SolidBurn, OverSpeed, WOPC, C1/C2/PI/PO/Jitter tests.

Plextor heeft de meeste van die geavanceerde funkties uitgeschakeld in hun firmware met als enige doel een onderscheid te maken met hun 'meer geavanceerd' (lees: duurder) toestel.

De Plextor PX-740A en BenQ DW1640 zijn identiek wat hardware betreft maar de firmware (die je overigens wel kunt uitwisselen) van de Plextor heeft veel minder funkties.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 16:58
Mmmmm kom bij toeval dit topic tegen en lees dus net dat mijn plextor 740a brandertje gewoon een benq is :(

Maar het positieve gedeelte is weer dat ik de firmware van beide (Plextor PX-740A en BenQ DW1640) dus gewoon kan uitwisselen!

Raden jullie de BenQ firmware aan voor mijn brandertje of lekker de originele Plextor blijven gebruiken?
Pagina: 1