Toon posts:

Probleem: 7800 GT - HDTV > Scart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem : Verbinding van scart ( tv) naar HDTV ( 7800GT - pc)

Even geleden heb ik een nieuwe systeem aangeschaft waarin dus ook deze nieuwe grafische kaart ( 7800GT), deze vervangde mijn "oude" radeon 9800xt. Wat ik dus later merkte was de 7800gt een hele andere tv-out uitgang heeft, en voor zover ik kon beoordelen van plaatjes ( google + HDTV) is dat dus een HDTV uitgang... wat mij dus met het probleem opzadelt dat mijn oude "scart > s-video ( 4 pins) kabel" niet meer direct aan te sluiten was.
Geen probleem dacht ik eerst want er zat een soort van universeel verdeel blok bij ,waar dus meerdere verschillende aansluitingen op zitten. Heel fijn allemaal, ware het niet dat dat een zwart-wit beeld op m'n tv opleverde . Hiervoor heb ik al het topic gelezen hierover maar voor zover ik gelezen heb, stond er niets over dit specifieke probleem in.
Mijn vraag is dan ook wat ik nu het beste kan doen misschien een directe kabel aanschaffen ( Scart - HDTV) of....

Duidelijk mag zijn dat ik hier geen expert in ben dus het kan best mogelijk zijn dat ik wat namen door elkaar haal, maar voor zover ik kon vinden heet de uitgang van de ( Asus) 7800 GT inderdaad HDTV....
Dus voordat ik mij allerlei verschillende kabels ga aanschaffen hoop ik dat iemand hier iets soortgelijks heeft meegemaakt of gewoon weet wat te doen :>

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
bump...

iemand een idee?
als er iets niet duidelijk is, kan ik het misschien verklaren

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 11:23
komt er nu dan geen NTSC signaal uit ipv PAL. dat is een ander kleurschema wat wel eens wil resulteren in zwart/wit.
Gewoon ff kijken bij de instellingen van de video-out

Edit: hier meer info over zwart/wit

[ Voor 25% gewijzigd door k0ewl op 06-12-2005 15:30 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Topicstarter
Helaas je mag er van uit gaan dat ik dat allemaal al heb geprobeerd ;)

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 12:54
HDTV zal niet werken via een scart. Alleen via een dvi of hdmi uitgang.

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
misschien moet je de AV instellingen van je TV veranderen. Kan zijn dat je daar S-video moet kiezen ipv video ofzo?

Verwijderd

ewf2003 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:10:
HDTV zal niet werken via een scart. Alleen via een dvi of hdmi uitgang.
of component
Pagina: 1