Ik heb sinds gister ADSL. Hiervoor had ik altijd kabel.
Bij kabel moest ik zelf m`n NAT setup leveren, bij ADSL kan de speedtouch dit voor me doen.
Ik heb een eigen domein wat ik buitenaf naar dit ADSL-ip stuur. Ook maak ik liever gebruik van een andere DNS dan dat mijn ISP levert.
nu doe ik op een workstation:
en als ik precies het zelfde van buitenaf doe:
donald is dus een machine in het lokale netwerk, dagobert ook.
warboel is een machine buitenaf.
Ik heb even wat schermafdrukjes gemaakt van m`n speedtouch configuratie:

Weet iemand hoe hoet komt dat ik van binnenuit niet op domain.net kan verbinden? Zijn de NAPT entries niet geldig van binnenuit? Weet iemand dan hoe ik dit probleem wel oplos?
Bij kabel moest ik zelf m`n NAT setup leveren, bij ADSL kan de speedtouch dit voor me doen.
Ik heb een eigen domein wat ik buitenaf naar dit ADSL-ip stuur. Ook maak ik liever gebruik van een andere DNS dan dat mijn ISP levert.
nu doe ik op een workstation:
code:
1
2
3
4
5
6
| donald:~$ ssh -v domain.net OpenSSH_4.2p1 Debian-5, OpenSSL 0.9.8a 11 Oct 2005 debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config debug1: Applying options for * debug1: Connecting to domain.net [1.2.3.4] port 22. ^C, duurt me te lang |
en als ik precies het zelfde van buitenaf doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| warboel:~$ ssh -v domain.net OpenSSH_3.8.1p1 Debian-8.sarge.4, OpenSSL 0.9.7e 25 Oct 2004 debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config debug1: Applying options for * debug1: Connecting to domain.net [1.2.3.4] port 22. debug1: Connection established. *** niet nodig voor dit topique *** dagobert:~# |
donald is dus een machine in het lokale netwerk, dagobert ook.
warboel is een machine buitenaf.
Ik heb even wat schermafdrukjes gemaakt van m`n speedtouch configuratie:

Weet iemand hoe hoet komt dat ik van binnenuit niet op domain.net kan verbinden? Zijn de NAPT entries niet geldig van binnenuit? Weet iemand dan hoe ik dit probleem wel oplos?
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net