Toon posts:

[XP] Folder onverwijderbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een folder met de naam "Faithless - Live at .." (zonder quote tekens uiteraard), maar deze bestaat niet en krijg ik ook niet weg.

Als ik op de map klik krijg ik een fout melding "G:\Faithless - Live at .. refers to a location that is unavailable[, etc... etc...]"

Als ik de pc herstart veranderd er niks aan de zaak, ook heb ik de schijf gedefragmenteerd en vanuit DOS wordt de folder niet genoemd.

Iemand een oplossing? Ik gebruik Windows XP Pro SP2

thanks

edit: DOS (cmd) ziet de map wel, maar kan er ook niet heen ("cannot find the specified path")

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 14:04 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb het probleem ook wel eens gehad, vroeger sloot ik explorer en delete ik van uit cmd.

Tegenwoordig gebruik ik unlocker.

Maar misschien heb je een soort gelijk probleem als dit?

Kan je de map wel een andere naam geven?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:01:
Ik heb een folder met de naam "Faithless - Live at .." (zonder quote tekens uiteraard), maar deze bestaat niet en krijg ik ook niet weg.

Als ik op de map klik krijg ik een fout melding "G:\Faithless - Live at .. refers to a location that is unavailable[, etc... etc...]"

Als ik de pc herstart veranderd er niks aan de zaak, ook heb ik de schijf gedefragmenteerd en vanuit DOS wordt de folder niet genoemd.

Iemand een oplossing? Ik gebruik Windows XP Pro SP2

thanks

edit: DOS (cmd) ziet de map wel, maar kan er ook niet heen ("cannot find the specified path")
namen met spaties doe je door "bestand naam.ext" te typen.
dus: del c:\mp3\"dit is een muziekje.mp3"

en dat geld ook voor mappen
mayb dat je ff "del /?" moet doen om de opties weer te geven zodat je de parameters voor het verwijderen van mappen kan meegeven.

@hieronder: juh idd. tis geen DOS maar de NT Command Interpreter ;) maar het idee is duidelijk natuurlijk ;)

edit: probeer eens del met deze parameters:
/F /S
dat forcet bestanden te deleten en neemt ook subdirectories mee.

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 02-12-2005 14:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welk bestandssysteem? <-- als FAT: doe een schijfcontrole etc.

Als NTFS: doe een schijfcontrole etc. en kijk ook of je niet te maken hebt met een symlink. Bijv. met Junction van Sysinternals.

Noem de commandline trouwens in dit kader geen DOS. Want de bestanden staan nog steeds open ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nee, zodra ik erop klik, of met het toetsenbord (per ongeluk) op de map ga krijg ik een pop-up van Recycle Bin met die boodschap.
Normaal krijg je die boodschap ook als je verwijst naar een netwerp-locatie, terwijl de netwerk-verbinding niet meer is. Maar deze map staat gewoon op mijn eigen schijf.

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:07:
Maar misschien heb je een soort gelijk probleem als dit?
Ja, dit is het. Er staat echter geen oplossing bij, of kijk ik scheef?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:10:
Welk bestandssysteem? <-- als FAT: doe een schijfcontrole etc.

Als NTFS: doe een schijfcontrole etc. en kijk ook of je niet te maken hebt met een symlink. Bijv. met Junction van Sysinternals.

Noem de commandline trouwens in dit kader geen DOS. Want de bestanden staan nog steeds open ;)
Het is een NTFS schijf.
Stomme vraag; hoe doe je Schijfcontrole? En wat is een Symlink?

excuses, het was commandline, geen DOS dus

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Explorer de schermweergave op "details" zet, en ik schakel het detail "owner" in, dan geeft hij bij alle overige mappen mijn naam, of een paar rare cijfers en letters aan, bijhalve bij deze map, die heeft geen owner...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wat ik me net bedenk: misschien kan je iets uithalen met de SysInternals ERD Commander CD.
met die CD boot je, en dan kan je een windows achtige omgeving starten. daarmee kan je mappen bijvoorbeeld hernoemen of verplaatsen. zelfs via netwerk, mits je netwerkdrivers geladen kunnen worden.

er staan nog een hele stapel andere tools bij op, zoals NTFSDOS Pro.
je kan in die mode booten van de CD (er zit een bootmenu op de CD) en dan kan je NTFSCHK draaien om je partitie te controleren.
maar dat kan je denk ik ook wel gewoon door via CMD even CHKDSK te doen, en dan at boot time te laten controleren.
probeer dat eens met deze parameters: chkdsk /F /V C:
dit checkt je C partitie met de opties fix errors en show cleanup messages. dit resulteert ook in 5 controles ipv de normale 3. misschien dat het iets uithaalt.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:21:
wat ik me net bedenk: misschien kan je iets uithalen met de SysInternals ERD Commander CD.
met die CD boot je, en dan kan je een windows achtige omgeving starten. daarmee kan je mappen bijvoorbeeld hernoemen of verplaatsen. zelfs via netwerk, mits je netwerkdrivers geladen kunnen worden.

er staan nog een hele stapel andere tools bij op, zoals NTFSDOS Pro.
je kan in die mode booten van de CD (er zit een bootmenu op de CD) en dan kan je NTFSCHK draaien om je partitie te controleren.
maar dat kan je denk ik ook wel gewoon door via CMD even CHKDSK te doen, en dan at boot time te laten controleren.
probeer dat eens met deze parameters: chkdsk /F /V C:
dit checkt je C partitie met de opties fix errors en show cleanup messages. dit resulteert ook in 5 controles ipv de normale 3. misschien dat het iets uithaalt.
Die ERD Commander kost $149! da's een hoop geld
Dat CHKDSK heb ik geprobeerd, maar dat geeft geen verschil. Overigens deed hij maar 3 stages, ipv waar jij het over hebt.
En die NTFSDOS pro ga ik nu maar even proberen dan.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:45:
[...]

Die ERD Commander kost $149! da's een hoop geld
Dat CHKDSK heb ik geprobeerd, maar dat geeft geen verschil. Overigens deed hij maar 3 stages, ipv waar jij het over hebt.
En die NTFSDOS pro ga ik nu maar even proberen dan.
ntfsdos pro kost ook geld...
daarnaast zijn er wel wat minder legale methodes om aan ERD COmmander te komen... maar daar mag ik je hier niet mee helpen.

Verwijderd

er is ook de trial version van erd commander, staat op hun site.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:47:
[...]

ntfsdos pro kost ook geld...
daarnaast zijn er wel wat minder legale methodes om aan ERD COmmander te komen... maar daar mag ik je hier niet mee helpen.
dat begrijp ik, thanks, ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:47:
er is ook de trial version van erd commander, staat op hun site.
Nee, is geen Trial, is een 5 daagse periode waarbij je het overal mag gebruiken, maar dan moet je wel al betaald hebben:

"This is an Emergency Download version. This is not a site license; it is a single seat license. This is not a trial version."

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:03:
[...]

Nee, is geen Trial, is een 5 daagse periode waarbij je het overal mag gebruiken, maar dan moet je wel al betaald hebben:

"This is an Emergency Download version. This is not a site license; it is a single seat license. This is not a trial version."
offtopic:
btw, je domain werkt niet... kan de site niet bezoeken en mail wordt terug gestuiterd... ;)

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:21:
[...]

offtopic:
btw, je domain werkt niet... kan de site niet bezoeken en mail wordt terug gestuiterd... ;)
oh, thanks, dan verwijst hij waarschijnlijk nog naar het oude ip-adres. Hier thuis werk ik met zo'n host-file die hem naar het interne adres verwijst. Dat ga ik zo even aanpassen.
Ook is het e-mail adres aangepast, dat was tevens nog oud. Huidige is bartbeerden at gmail punt com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

symlink: "Win2K's version of NTFS supports directory symbolic links, where a directory serves as a symbolic link to another directory on the computer." Trouwens niet iets dat je al te makkelijk per ongeluk aanmaakt :+
Zie dus even www.sysinternals.com en dan de uitleg bij Junction. Daarmee kan je het verwijderen als het een symlink is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik had laatst ook zo iets raars.
Explorer gekilled en dan 'dir /-n', betreffende folder gerenamed met 'rename [shortname] appel', dan 'del appel'.

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Probeer het eens met 'Take Ownership'

Meestal kun je dan wel deleten.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:31

we_are_borg

You will Comply

Probeer eens http://www.gibinsoft.net/gipoutils/fileutil/index.htm move on boot deze heeft bij mij wel bestanden weg gekregen. Dit doet hij voor windows is opgestart.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Agent-X schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:00:
Ik had laatst ook zo iets raars.
Explorer gekilled en dan 'dir /-n', betreffende folder gerenamed met 'rename [shortname] appel', dan 'del appel'.
GELUKT!!!!!!!

Thanks Agent-X!

achteraf eigenlijk heel stop dat ik dit niet eerder geprobeerd heb...

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Np ;)
Pagina: 1