Ik wil een PHP van ons kwaliteitsysteem verplaatsen naar een nieuwe up-to-date server. En een heleboel werkt niet meer. Veel heb ik met search/google al opgelost echter ik zit nu al een tijdje naar een stukje code te staren en kan maar niet ontdekken wat er fout gaat. Krijg ook geen foutmeldingen.
Oorzaak:
Ik ben geen goede PHP programmeur, begin er net mee, ik heb deze site snel snel inelkaar gezet. Moet nog helemaal opnieuw geschreven worden als ik wat meer ervaring/tijd heb. Het is dus allemaal slordig inelkaar gezet maar het werkt.
De code:
Probleem:
Er wordt geen waarde met "permedewerker.php?rollen=" meegegeven. Op mijn oude server werkt het gewoon prima. Formuliertje wordt wel helemaal prima weergegeven.
Oorzaak:
Ik ben geen goede PHP programmeur, begin er net mee, ik heb deze site snel snel inelkaar gezet. Moet nog helemaal opnieuw geschreven worden als ik wat meer ervaring/tijd heb. Het is dus allemaal slordig inelkaar gezet maar het werkt.
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php
echo "<form method=\"post\" action=\"permedewerker.php?rollen=" . $rollen . "\">";
?>
<b>Selekteer een Rol of Functie:</b><select name="rollen">
<option value="">Alles weergeven
<?php
//alles selecteren met SQL
$SQL_statement = "SELECT * FROM rollen";
//SQL uitvoeren en resultaat in $resultset
$resultset = mysql_query($SQL_statement, $db) or die (__LINE__." ".mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($resultset)) {
echo "<option value=\"" . $data['id'] . "\">" . $data['rol'];
}
?>
</select><input type="submit" value="Weergeven!"></form> |
Probleem:
Er wordt geen waarde met "permedewerker.php?rollen=" meegegeven. Op mijn oude server werkt het gewoon prima. Formuliertje wordt wel helemaal prima weergegeven.
[ Voor 19% gewijzigd door borgdaville op 02-12-2005 13:45 . Reden: te snel op versturen geklikt! ]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...