Misschien dat een enkeling dit al wist, maar tot nu toe had nog niemand mij echt duidelijk antwoord kunnen geven op de vraag of het geheugen van de 2de kaart wel of niet word gebruikt.
Zat met het volgende:
1 7800GTX die 500/1400 loopt
1 7800GTX die 490/1310 loopt
Ik SLI opstelling gemaakt met langzaamste kaart als hoofdkaart (bovenste) en kwam op 490/1310
Ja dat is dus de snelheid van de langzaamste kaart.
Vrij logisch omdat beide kaarten immers synchroom moeten lopen.
Maar wat nou als het geheugen van de onderste kaart uitgeschakeld word, moet het geheugen dan ook synchroom lopen?
Vraag was dus, wat gebeurt er met het geheugen.
Na veel verschillende onduidelijke antwoorden links en rechts gekregen te hebben toch maar de proef op de som genomen.
Waarom niet meteen zou je zeggen? Omdat er ook nog waterkoeling door mijn kast loopt en demonteren/monteren is niet iets wat erg makkelijk is, maar dat terzijde.
Dus de kaarten omgedraaid en de snellere kaart boven en verdomd, 490/1400 in SLI
Conclusie, de cores moeten synchroom draaien, het geheugen echter niet.
Dus ik kan iedereen met SLI aanraden om de kaarten eens om te draaien en te kijken of het uitmaakt.
Deze test bewijst dus ook dat het geheugen op de 2de kaart totaal uitgeschakeld word, immers zou het geheugen nooit zo snel kunnen draaien zonder artifacts.
Zat met het volgende:
1 7800GTX die 500/1400 loopt
1 7800GTX die 490/1310 loopt
Ik SLI opstelling gemaakt met langzaamste kaart als hoofdkaart (bovenste) en kwam op 490/1310
Ja dat is dus de snelheid van de langzaamste kaart.
Vrij logisch omdat beide kaarten immers synchroom moeten lopen.
Maar wat nou als het geheugen van de onderste kaart uitgeschakeld word, moet het geheugen dan ook synchroom lopen?
Vraag was dus, wat gebeurt er met het geheugen.
Na veel verschillende onduidelijke antwoorden links en rechts gekregen te hebben toch maar de proef op de som genomen.
Waarom niet meteen zou je zeggen? Omdat er ook nog waterkoeling door mijn kast loopt en demonteren/monteren is niet iets wat erg makkelijk is, maar dat terzijde.
Dus de kaarten omgedraaid en de snellere kaart boven en verdomd, 490/1400 in SLI
Conclusie, de cores moeten synchroom draaien, het geheugen echter niet.
Dus ik kan iedereen met SLI aanraden om de kaarten eens om te draaien en te kijken of het uitmaakt.
Deze test bewijst dus ook dat het geheugen op de 2de kaart totaal uitgeschakeld word, immers zou het geheugen nooit zo snel kunnen draaien zonder artifacts.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙