Toon posts:

werken met grote bestanden onder dos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Door een probleem met Norton Goback zijn een aantal (ntfs)partities op één van m'n schijven ontoegankelijk geworden in windows XP. Ik kan dit waarschijnlijk herstellen, door een bestand van 8,0 Gigabyte van de ene partitie naar de andere te kopiëren. Nu heb ik dit geprobeerd met de herstelconsole en onder Dos met een opstartdiskette met ntfs4dos. Hiermee heb ik volledige toegang tot de partitie waar ik het bestand wil plaatsen, alleen met Dos kan ik niet zo'n groot bestand kopiëren. Iemand enig idee op welke wijze dit wel kan? Windows opnieuw installeren is nog geen optie, omdat ik daarmee alle ontoegankelijke partities met hun data verlies.

Mvg,
Bas

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je het met Knoppix o.i.d. oplossen. Hierin kun je NTFS schijven benaderen. Overigens is het schrijven naar een NTFS niet goed ondersteund. Je kunt het dus het beste op een FAT32 partitie schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de partitie waar ik op moet schrijven is de originele windows partitie, dit is een NTFS-partitie, dat kan ik niet wijzigen zonder data-verlies. Bovendien kan ik bij mijn weten ook geen bestanden van 8 gig op FAT32 kwijt.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Probeer het eens met BartPE!

BartPE booten vanaf cd en je kan alles doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net BartPE geprobeerd, maar hiermee kan ik de partitie helaas niet bereiken. Iemand nog andere suggesties? Valt er iets te proberen met linux en zo ja welke is dan het beste hiervoor? Ik heb totaal geen verstand van linux.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Noork schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:31:
Misschien kun je het met Knoppix o.i.d. oplossen. Hierin kun je NTFS schijven benaderen. Overigens is het schrijven naar een NTFS niet goed ondersteund. Je kunt het dus het beste op een FAT32 partitie schrijven.
je kan het met knoppix proberen, dat is een live linux distro die je op een cd kan branden.
Linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 02-12-2005 18:57 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
harde schijf er uit halen, in andere windows-bak met ntfs, en het bestand op die manier copiëren naar een andere pc. Als alles herstelt is op zelfde manier terughalen.
Zo zou ik het doen ...
Succes

Verwijderd

Topicstarter
plastronneke schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:59:
harde schijf er uit halen, in andere windows-bak met ntfs, en het bestand op die manier copiëren naar een andere pc. Als alles herstelt is op zelfde manier terughalen.
Zo zou ik het doen ...
Succes
Probleem ik 2 Raid-0 arrays heb (4 schijven in totaal). Ik heb (naja... had) een dual boot systeem, met 2x windows XP, voor het geval er eentje uit mocht vallen (zoals nu dus) Van de eerste array kan ik windows niet meer opstarten (krijg ik foutmelding, blauw schermpje en start niet verder op). Van de tweede array wel, en dan zie ik dat er nog één partitie op de eerste array over is van de 5 die er opstonden. Deze partitie kan ik echter niet benaderen onder windows, heeft ook geen letter. Ook het opnieuw installeren van windows op de tweede array op een nog vrije partitie en BartPE geven me geen toegang tot de partitie. Met de opstartdiskette met NTFS4DOS kan ik echter wél de partitie op en ook schrijven, alleen dus niet dit grote bestand. Maar ik zal het dan maar eens met Knoppix gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 15:53 ]

Pagina: 1