Toon posts:

Probleem: Grijs scherm door GeForce GO 6800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ben nog een rookie op dit forum. Ik heb gezocht in de verschillende topics, maar niet meteen iets gevonden dat mijn probleem omschrijft:

Al twee keer kreeg ik "out of the blue" een grijs beeld met horizontale zwarte strepen (zijn dit artifacts of nog iets heel anders?) op mijn laptop, die overigens nog maar een week oud is. De laptop lijkt normaal te functioneren want ik luisterde naar Winamp en dat bleef spelen, fan draait, alles normaal. Alleen een grijs scherm.

Mijn systeem:

Dell Inspiron 9300 17 inch breedbeeld
Nvidia GeForce 6800 Go met 256 Mb RAM - PCI Express x16
1024 533Mhz DDR2 SDRAM (2x512)
Pentium M 750 (1,86 Ghz, 2 MB L2 Cache, 533 Mhz FSB)

Als er nog andere dingen relevant zijn, laat je het mij maar weten, maar dat is op het moment wat moeilijk omdat ik niet weet of het een softwareprobleem is (drivers?) of een hardwareinstelling (of temperatuur, ...)

Hopelijk is mijn post hier correct.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Brecht.

Verwijderd

Ik zou zeggen dat je videokaart niet goed in het slot zit. Dit kun je zelf niet nakijken als je geen verstand hebt van lapz uit mekaar halen. Heb je wél verstand ervan, dan zou ik zeggen.. kijk daar eerst eens naar. Heb je dat dan gevonden en gedaan, en het helpt niet, dan zou ik opperen voor een nieuwe lap, gezien de leeftijd van het beestje.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:53:
Ik zou zeggen dat je videokaart niet goed in het slot zit. Dit kun je zelf niet nakijken als je geen verstand hebt van lapz uit mekaar halen. Heb je wél verstand ervan, dan zou ik zeggen.. kijk daar eerst eens naar. Heb je dat dan gevonden en gedaan, en het helpt niet, dan zou ik opperen voor een nieuwe lap, gezien de leeftijd van het beestje.
Als vid kaart niet juist in het slot zit geprikt zou hij het zoz niet doen... denk gewoon dat de kaart niet helemaal lekker is. kan de koeling zijn.. kan ook zo zijn dat je scherm kapot is..

als ik jou was zou ik terug gaan naar waar jij hem gekocht hebt!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Leuk dat er zo snel commentaar komt, maar is mijn laptop terug binnenbrengen niet een beetje te drastisch?

Volgens jullie is het ook een hardwareprobleem. (niet genoeg koeling: fan staat nochthans constant aan en niet goed ingeplugd: ik heb er al AOE III mee gespeeld zonder probleem)

Tis eerder een onregelmatig verschijnsel, ik kan niet determineren wanneer het gebeurt, het is er gewoon terwijl ik de meest verscheiden dingen doe. Toch een driverprobleem?

Groeten,

Brecht.