[ARCserve] Restoren op een andere machine

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een Disaster Recovery Plan. Stel dat ik na een brand alleen nog maar een tape met de backup van de server heb; dan wil ik deze op een andere machine kunnen restoren.
Die machine heb ik nu, met DLT-IV drive. Ik heb het OS (W2k3) en ARCserve geinstalleerd. Nu wil ik ALLE data van de tape restoren naar partitie F zodat ik zelf kan uitpluizen wat ik nodig heb en wat weg kan.

Op de tape staan verschillende sessions. ARCserve maakt tijdens het backuppen voor verschillende partities verschillende sessies aan. Als ik nu met ARCserve ga restoren via de optie 'restore by Backup Media' dan vindt hij de tape, en begint ook te restoren. Maar hij restored alleen de eerste sessie naar de F-partitie, wat neerkomt op de oude C-schijf. Ik wil echter ook de andere partities erop hebben!

Ik heb de tape gescand met de utility 'scan' en dan zegt ie 7 sessions gevonden te hebben. Dit klopt. Echter; als ik wil restoren door middel van 'Restore by session' (ipv by backup media) dan staat er een rijtje van een stuk of 20 sessions met nummer 0, die ik allemaal niet kan kiezen. Ook na mergen verandert hier niks aan.

Doe ik iets fundamenteels fout? Hoe krijg ik m'n andere sessions terug??

Groetjes, FaceDown.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 12:41
In principe doe je het goed.
Na een merge moet je zeker zo uit een sessie kunnen kiezen.
Dus ik begrijp niet dat het verkeerd gaat.
Heb je je media ID al gecontroleerd aan je sessie id ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Onbekende sessions moet je eerst mergens met je nieuwe database.
Dus met het knopje merge (geel driehoekje)
Beter lezen * Equator * |:(

Daarna zal je de correcte sessions terugvinden bij restore.

hier blijf ik bij
het kan overigens wel eens duren eerdat je de juiste session ziet of ziet wat er in die sessie staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 02-12-2005 13:45 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het mergen gaat niet goed. Ik krijg de melding: "Unable to ass session to the database (EC=3)."

Hierna krijg ik een foutmelding: "Unable to start database session (EC=3)" en nog een "Unable to register media (EC=** invalid database [-4])"

Ik heb 1 centrale database, met blanco password voor caroot. Bij het mergen zie ik verder ook geen relevante opties om serurity zaken in te stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door FaceDown op 02-12-2005 14:08 ]

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is gelukt! Ik had eerst de database gerestored van tape en dat was blijkbaar niet zo'n goed idee. Heel ARCserve er vanaf gedonderd en weer opnieuw geinstalleerd. Toen een nieuwe DB geinitialiseerd via Server Admin en daarna merge gedaan en dat ging prima! Hij is nu de 4 sessie waar het om gaan aan het restoren! Thanks!

Groetjes, FaceDown.