Verschillende problemen met 7800GT

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 23:00

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Oke, nu ga ik het toch even hier proberen. Ik heb een nieuw systeem aangeschaft en ik heb vanaf het begin al problemen. Aangezien ze het meeste lijken op problemen met mijn grafische kaart stel ik mijn vraag hier.

Als ik mijn pc opstart, dan blijft het scherm soms zwart, opnieuw opstarten helpt niet, opstarten in safe mode werkt wel, ik moet dan mijn drivers opnieuw installeren en dan werkt het weer (even). Nou heb ik al verschillende driver versies geprobeerd, maar ik blijf problemen houden. Van corrupt beeld als ik HL2 afsluit of het niet kunnen starten van spellen omdat ik een D3D error krijg, iets met out of memory ofzo. Ook kan ik 3DMark05 niet succesvol runnen, hij doet het wel, alleen doet ie de tweede test (FireFly Forrest) met maar 0,3 fps.

Ik heb niet steeds dezelfde problemen, maar ze zijn wel steeds gerelateerd aan mijn beeld, nou wil ik weten hoe ik kan zien of het hardware of software is wat het probleem geeft. Mijn problemen zijn dus niet steeds dezelfde als ik andere drivers probeer.

Bij spellen is het helemaal vreemd, soms kan ik 3DMark met de normale score (ongeveer 6700) runnen maar als ik dan FEAR opstart dan heb ik een diashow, terwijl, als ik test setting doe, hij aangeeft dat ik minimaal 40fps haal, en max 80fps. Ik heb zelfs een diashow op minimale setting, en op 800x600. Andere spellen draaien ook soms erg beroerd. Het is dus een soms wel, meestal niet verhaal.

Wat heb ik zelf al gedaan?

Bios geupdate naar de laatste (beta) versie, heeft niet geholpen. Ook heb ik de laatste officiele geprobeerd
Veel verschillende drivers geprobeerd (5 of 6 verschillende versies, van 77.77 tot aan de laatste)
alle drivers van de overige hardware in mijn systeem geupdate
Windows verschillende keren opnieuw geinstalleerd
Harde schijf gecheckt, is oke
geheugen gecheckt, is oke
C&Q aan of uit maakt geen verschil

Temperaturen zijn oke, alleen viel het me op dat mijn -12 en -5 volt vreemde waardes aangeven, die zijn -2 en -8 volt :? Maar voor de rest doet mijn PC het prima.

Moet ik toch doorgaan met drivers uitproberen, of kan dit een hardwareprobleem zijn? Systeem is nog in originele staat, niet overgeklokt of gemod.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
-12 en -5V worden vaak verkeerd uitgelezen, moet je niet op letten. Waar je wel op moet letten is de specs geven ;).

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:49:
Waar je wel op moet letten is de specs geven ;).
Dat heeft hij ook gedaan:
http://tweakers.net/gallery/18281/sys

[ Voor 70% gewijzigd door saviour op 02-12-2005 14:38 ]

Verwijderd

@saviour, je hoeft toch niet nog een keer al zijn componenten te posten, linkje was voldoende.

Ik denk dat je een andere kaart moet proberen, heb je zelf geen andere pci-e kaart, dan kijken of je iemand kent die er wel een heeft, en ook jou kaart op het moederbord van die persoon proberen. Desnoods naar een winkel en daar laten proberen.
Hardware kun je vaak alleen testen dmv vervangende hardware toe te passen.

Drivers kan het wat mij betreft niet aan liggen aangezien je vaker een verse install hebt gedaan en ook nog een biosflash
Wat nog een mogelijkheid is, doorzoek je biossettings goed, laad eerst je optimized bios default , pak handleiding erbij. Er kan een conflict zijn in de settings met bepaalde hardware.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb al geregeld dat ik mijn kaart in een vergelijkbare PC kan proberen inderdaad. Maar ja, ik hoopte op nog andere mogelijkheden wat ik eerst kon proberen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Helaas, in een andere PC deed de kaart ook niet wat ie moet doen. Hij werd er zelfs uitgelopen door een enkele 6600GT.

Trouwens, bij 3DMark is het helemaal vaag, de ene keer haal ik 6700 punten en de andere keer maar 1200. Nou lijkt die 6700 punten aardig te kloppen voor een stock 7800GT met een 3500+. Maar die 1200 lijkt mij toch te duiden op een probleem. Ik heb iig afgesproken met de winkel dat ik hem terug mag sturen, hopelijk ben ik dan van het probleem af....

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb nu een andere kaart, en nog is het bagger, ik snap er niks van. 3DMark loopt als een zonnetje, maar in spellen is ie niet vooruit te branden :?
Pagina: 1