Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Pagefile groeit na verwijderen malware *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik had sinds kort virussen , nou heb ik die verwijdert , dubbel checked en nog is dubbel , maar telkens heb ik of een winlogon.exe: 300 mb in task man en een Paging file die groter en groter wordt, todat ie een warning geeft...virtual mem is low etc....en vaagste is soms denk je dat ut opgelost is.. maar na reboot ist weer..heb al gezocht maar heb niks gevonden....heb ook al op netsky virus gescanned maar ook niks :S

wat ik al gedaan heb:

Overbodige progs verwijderd
Viruscan gedaan 3x
spy scan ( kwam niks uit)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 12:40 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. Je hebt user switching aan staan en de andere gebruiker gebruikt een heleboel geheugen.
of 2. Beter scannen(Zie B&V faq) want je hebt een virus. (seach maar eens op winlogon op google)

Meer kunnen we denk ik ook niet raden zonder extra info....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz nou user switching is uit , want werk maar 1 persoon hier.. en heb winlogon alles replaced...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe weet je zeker dat je geen malware aan boord hebt?
^ welke had je, wat waren daar de eigenschappen van? Als er een trojan tussen zat, kan je imho nooit 100% zeker weten dat je schoon bent. Zeker niet als je nog steeds symptomen hebt :+
Welke virusscanners heb je gebruikt en welke handmatige methoden om zeker te weten dat er geen malware is?

Maar goed, zijn er bepaalde processen die veel geheugen vreten? Of kijk eens met tools als filemon wat er met je machine gebeurt.

Maar goed, een bug zou ook kunnen natuurlijk. Heb je alle patches van na sp2 geinstalleerd?

offtopic:
Ik haal het :S uit je titel en zet er het OS in.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

als je hitman hebt laten lopen wil trouwens ook niet altijd zeggen dat je geen spyware meer hebt. MS antispware laten draaien is ook altijd wel verstandig. Kijk daarna ook even met hijackthis of er nog rare dingen tussen staan.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
hmmz...als ik kijk zie ik dat winlogon nu het meeste vreet:130 mb , page file usage is: 954 mb...heb bijna geen mem meer, en bijv als ik nu reboot , dan is alles normaal, maar als ik dan weer reboot is het weer.....

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Installeer Windows opnieuw, weet je zeker dat het goed is :Y). Wat gebeurt er als je je wisselbestand uitzet?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:52:
Wat gebeurt er als je je wisselbestand uitzet?
Zou ik niet doen. Als je geen genoeg ram geheugen hebt, start je windows niet meer op.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz....heb pas windows opn geinstalled.................................maar:( zag vanmiddag...explorer naar heel veel mail servers connecte :S:S:S.. heb me pc al bij housecall etc scanned maar niks gevonden....nu is winlogon:261 mb ..en pagefile:694 maar vage is als ik reboot dan is er niks aan de hand, reboot ik dan weer dan is het weer terug

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 16:09 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hmja. 100% zeker heb je nog last van malware. Neem een "echte", goede virusscanner.

Of beter: trek je UTP kabel er uit, backup, formatteer, installeer alle patches, installeer goede virusscanner, update deze, stop de UTP kabel terug. En ga voortaan niet werken met sysadmin rechten en pas veel beter op wat je waar doet ;)

WOS --> Beveiliging & Virussen. Lees de sticky topics hier in BV nog even en beantwoord (ook voor jezelf) nog even mijn eerdere vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nod32 is een goeie hoor.....en heb nog es gecanned met nod32 , adaware , spybot .... niks

Verwijderd

Topicstarter
nog ff ter aanvulling... in safe mode was winlogon 320 mb

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Adaware en spybot zijn geen virusscanners en als NOD32 al was geinstalleerd toen je de eerste infecties kreeg, is die misschien effectief uitgeschakeld.

Nog steeds geldt o.a.: welke malware/virussen hebben we het over? Wat doen die met je systeem?

Misschien hamer ik er teveel op door maar je hebt eerlijk gezegd nog helemaal niets gezegd dat me het vermoeden geeft dat het geen malware is.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz....ik had hitman 2 gedraait met sysclean..and geuss what er was een virus in sndmix.dll welk virus weet ik nie want daar ging ie te snel voor

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

duidelijkheid mag idd. er bestaan zeer veel trojans die je pc gezellie omtoveren tot spam server. En voor deze troep zal ik zeker formateren *trust me, ik haat formateren...*
bekijk even de log van je virusscanner

[ Voor 11% gewijzigd door hbsJR op 04-12-2005 18:10 ]

Pagina: 1