Toon posts:

7800GTX/Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 7800GTX die standaard geclockt is naar 470/1330 en het probleem is dat ik zowel mijn Core/Memo niet meer kan verhogen.
Als ik nu alleen mijn Core of Memo frequentie maar iets wil verhogen, dan krijg ik al artifacts te zien bij een test met 3d Mark bij Mother Nature.

Aan de temperatuur van de kaart ligt het ook niet, want idle wordt hij niet warmer dan 40° en bij full load ongeveer 62°.
Nu, kan het zijn de men slechte overclock prestaties kan krijgen door een slechte voeding of het ik gewoon een GTX met een brakke Core/Memo??

Dit zijn mijn Voltlijnen van mijn voeding "Tagan 480W" genomen met Speedfan:
http://img529.imageshack.us/img529/9981/12xt.jpg

Dit zijn mijn Voltlijnen met een ander progr, Mohterboard Monitor 5:
http://img362.imageshack.us/img362/7854/20dk2.jpg

Zoals je kan zien is er iets mis met mijn 5V lijnen, verder heb ik totaal geen idee waarom deze zo laag zijn.

Verdere info over mijn systeem:
Amd 3500+64
2Gig geheugen
Gigabyte K8N Sli

Alvast bedankt.

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Als ik zo je voltages bekijk heeft je voeding het er erg zwaar mee. Ik geloof dat de voltages ongeveer 5 % mogen afwijken. op de 5v is dat 20% wat dus veels te veel is !

Heb je veel randapparatuur? Neon balkjes, dvd-spelers en Hdd's eten ook allemaal mee van de voeding. Probeer eens wat niet-cruciale dingen uit te schakelen zoals de dvd-spelers en kijk of er varandering op treedt.

Ik denk dat je Tagan het vrij goed moet kunnen doen, dus misschien is er wel iets anders aan het handje.

[ Voor 50% gewijzigd door PassieWassie op 02-12-2005 12:25 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
Dit steekt er nog allemaal bij:

Harde schijf 80Gb
DVD speler
2x120mm fan
1x90mm fan
Spectrum fan cooler:
http://images.google.be/i...6hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DN
1x cold cathode light
Koeler Zalman7000B voor Cpu

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 12:49 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
check je temp ook eens met speedfan. Ik had namelijk een gelijksoortig probleem, en toen zag ik in speedfan dat de voltages wel klopten.

Hallo met Tim

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Waarschijnlijk is je voeding te zwak, 12v lijn is niet echt super, en de 5v is gewoon TE laag.

Probeer bvb eens zonder ccfl's en haal je cd spelers etc van de voeding af, kijk of het dan wel gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door El Snorro op 02-12-2005 13:26 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Toch zou zo'n tagan het wel moeten trekken.
Probeer eens te meten met een multimeter ofzo of de voltages wel goed worden uitgelezen.
Anders is er waarschijnlijk iets mis met de voeding.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik ga voor foute uitlezing.
Die Vbat schijnt 4 volt te zijn, knap hoor met een batterij van 3.3 Volt :X :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Heel simpel: sluit de multimeter aan wanneer de pc idle is. Zet 3Dmark in gang en houdt ondertussen de multimeter in de gaten. Zie je dat hij dipt, dan kan de voeding niet mee. Zie je dat hij niet/nauwelijks dipt, dan kan de voeding wel mee. Doe zowel voor 12V als 5V.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik vermoed dat alles fout wordt uitgelezen zoals hierboven ook al is gezegd. En artifacts is toch typisch een kenmerk van de max vd kaart lijkt mij (kan komen door te weinig spanning, maar niet bij de clocks denk ik). Ik denk dat je niet verder zult komen met een nieuwe voeding, iig niet veel.

Verwijderd

De Tagan 480,staat niet bekend om zijn stabiele 12v(ik ervaaarde dat hier al met een 6800gt en +3400 AMD,toen zakte ie al naar de 11.80 a11.70.Laat staan met een 7800gtx op die speeds.

Verder is blijkt ook in de HWI test dat de Tagan 480 wat niet goed scoorteen Hiper of Emermax is veel betere keus is.
Pagina: 1