[PHP/Paradox] Paradox7 tabel gebruiken op een Windows server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier hoe ik Paradox 7 tabellen in PHP benaderen. Nu kun je met PHP odbc_connect gebruiken, maar ik krijg geen goede ODBC driver voor Paradox 7 tabellen gevonden, die ik vervolgens in PHP kan gebruiken

Helaas draai ik een windows machine, anders had ik PHP 5 gebruikt en de experimentele px library kunnen gebruiken, dus dit is helaas ook geen optie.

In de search vond ik iemand met hetzelfde probleem in 2003, maar toen was hier geen antwoord op gegeven.

Heeft iemand misschien een idee, hoe ik Paradox 7 tabellen in PHP kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hoe belangrijk is het dat die bestanden in Paradox-formaat blijven? Je kunt ze vrij eenvoudig naar Oracle of iets dergelijks hijsen, dat werkt dan allemaal wat makkelijker met PHP. En je kunt gewoon Paradox blijven gebruiken om queries te doen.

Paradox is nogal een oud progje, ondersteuning daarvoor wordt steeds miniemer, helaas.

't Is en blijft wel een top-tool om queries mee te doen, al moet ik toegeven dat ik tegenwoordig alleen nog commandline-sql gebruik, omdat dat toch net wat meer mee kan.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_me
Het bedrijf waar ik voor werk, heeft in het verleden ooit voor paradox tabellen gekozen (komt door delphi 5) en alle (zelf-gebouwde) software is hierop aangepast, dus ik kan helaas geen andere database gebruiken. Maar ik hoef ze alleen maar uit te lezen. Misschien weet je of het mogelijk is om ze in PHP naar een ander formaat te hijsen en die kopie uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sTeVuu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Je zou misschien de tabellen kunnen koppelen in een Access-database, die je daarna kan benaderen via ODBC. Wellicht een redelijk omslachtige oplossing, maar als je niets anders kan vinden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_me
Koppelen via Access is helaas geen optie. Er zijn namelijk verschillende databases in verschillende mappen die variabel zijn, dus iedere keer met PHP variabel ingesteld moet worden.