Toon posts:

wegvallen ADSL signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Wie kan een beginneling helpen?????

Ik heb nu gedurende een jaar of drie een ADSL abbonnement bij HCC. Eigenlijk heeft dit altijd probleemloos gefunctioneerd.

De laatste paar maanden heb ik last dat het ADSL signaal wegvalt. Aangezien mijn vrouw en ik ook vanuit huis inkunnen loggen op het netwerk van ons werk is dit bijzonder lastig. telkens moeten we weer opnieuw aanloggen.

Ook de kinderen lopen te klagen dat als ze op MSN zitten telkens opnieuw aan moeten loggen.

Wanneer dit gebeurt gaat het syn lampje op mijn router SMC7404BRA uit.

Ligt dit aan de internet provider of kan het zijn dat de instellingen van mijn router niet goed staan? (in dat geval waarom heb ik er dan niet eerder last van gehad?)

Is het verstandig om nieuwe firmware in de router te zetten?...kan iemand me vertellen hoe dit moet?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk hier eens hoe ver je van de centrale af zit (dit wil niet zeggen dat het klopt, het is maar een benadering).
Aangezien KPN de centrales weer geupgrade heeft voor hogere snelheden kan het zijn dat je misschien te ver van de centrale afzit en daardoor haalt je modem de juiste snelheid niet meer en dus valt je verbinding af en toe weg. Oplossing hiervoor kan zijn om te downgraden naar een trager abonnement. Maar nogmaals, kijk eerst hoever je van de centrale afzit, test desnoods met een ander modem, bel KPN/je provider.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, sinds enkele weken. Via KPN een 3Mbit ADSL abbo bij Planet. De verbinding blijft bestaan, maar er vind vaak geen of erg traag dataverkeer plaats. Dit gaat vergezeld van een knipperend Line Sync lampje op mijn modem. Maar soms ineens lijkt er een uurtje niets aan de hand en werkt het probleemloos. Ik heb na erg veel bellen en wachten eindelijk KPN/Planet ervan kunnen overtuigen dat het probleem niet aan mijn zijde ligt maar bij hen. Ze gaan het zsm oplossen. Ben benieuwd.

Voor je een helpdeskmedewerker hebt gesproken is het wellicht alvast handig een splittertest te doen: Sluit je modem even zonder splitter rechtstreeks in de meterkast op de telefoonaansluiting aan. Als je lampje dan ook knippert heb je in elk geval je splitter als oorzaak uitgesloten en kan de helpdesk je tenminste meteen doorverbinden met de tweedelijns medewerker.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Heb je ook al een ander modem geprobeerd? De SMC7204bra crasht veel te vaak bij veel connecties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:57:
Hoi

Wie kan een beginneling helpen?????

Ik heb nu gedurende een jaar of drie een ADSL abbonnement bij HCC. Eigenlijk heeft dit altijd probleemloos gefunctioneerd.

De laatste paar maanden heb ik last dat het ADSL signaal wegvalt. Aangezien mijn vrouw en ik ook vanuit huis inkunnen loggen op het netwerk van ons werk is dit bijzonder lastig. telkens moeten we weer opnieuw aanloggen.

Ook de kinderen lopen te klagen dat als ze op MSN zitten telkens opnieuw aan moeten loggen.

Wanneer dit gebeurt gaat het syn lampje op mijn router SMC7404BRA uit.

Ligt dit aan de internet provider of kan het zijn dat de instellingen van mijn router niet goed staan? (in dat geval waarom heb ik er dan niet eerder last van gehad?)

Is het verstandig om nieuwe firmware in de router te zetten?...kan iemand me vertellen hoe dit moet?
Als datgene gebeurt.........gaat er dan ook een lampje op je modem knipperen??
Ik ga er vanuit dat je een Speedtouch modem hebt met 3 lampje (die, als het werkt, groen zijn).
Mocht het DSL lampje gaan knipperen op je modem dan weet je in ieder geval dat het probleem al voor je router begint.

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Ik heb het zelfde probleem gehad....
Bij mij was het dat die teveel connections niet trok en ook dat die te warm werd.
En na een maandje of vier was die overleden en deed die niks meer.
Ook op het moment dat je Downloads aan heb staat via de bekende clients trok die router heel die verbinding plat wat als gevolg had dat je nergens meer op in kon loggen...
Nu heb ik een nieuwe router ander merk en nooit geen problemen meer. Nu was ik nieuwsgierig en heb ik de oude ( die ik na garantie weer terug heb gehad ) er weer ingezet om te testen. Dit omdat ik graag wou weten of het niet gewoon aan de provider lag.

Conclusie: Lag aan de router en had weer precies het zelfde gezeik als met die oude.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dit probleem bij meerdere "klanten" gezien sinds de upgrade naar ADSL2 van KPN

Klant 1 had een Cisco 826 ADSL router waar continue de linke sync wegviel na een IOS update ging het iets beter maar nog steeds viel de lijn weg toen tijdelijk een Speedtouch 510V4 geprobeerd en geen probleem meer, daarom heeft hij nu voor 50 euro maar een Speedtouch 546 gekocht geen problemen meer gehad

Klant 2 heeft een US Robotics ook daar continue line sync weg en modem snapt niet hoe snel de lijn is ( 400m van de centrale af) de Speedtouch 510 van de klant 1 test staat nu daar en ook daar geen problemen meer.

Klanten zitten in verschillende steden dus ook verschillende wijkcentrales dus het lijkt met toch iets in de DSLAMs die nu een beetje kieskeurig zijn qua modems. Nu is het naar mijn mening zoiezo altijd handig om aan beide kanten hetzelfde merk te gebruiken.

Splitter testen en KPN laten kijken maakt niet uit want die vinden "hoogstwaarschijnlijk" niks behalven een klapperende line sync

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 03-12-2005 02:03 ]

Verwijderd

kijken welke firmware je hebt en evt upgraden?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 02:11 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
raymonvdm schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 02:02:
Ik heb dit probleem bij meerdere "klanten" gezien sinds de upgrade naar ADSL2 van KPN

Klant 1 had een Cisco 826 ADSL router waar continue de linke sync wegviel na een IOS update ging het iets beter maar nog steeds viel de lijn weg toen tijdelijk een Speedtouch 510V4 geprobeerd en geen probleem meer, daarom heeft hij nu voor 50 euro maar een Speedtouch 546 gekocht geen problemen meer gehad

Klant 2 heeft een US Robotics ook daar continue line sync weg en modem snapt niet hoe snel de lijn is ( 400m van de centrale af) de Speedtouch 510 van de klant 1 test staat nu daar en ook daar geen problemen meer.

Klanten zitten in verschillende steden dus ook verschillende wijkcentrales dus het lijkt met toch iets in de DSLAMs die nu een beetje kieskeurig zijn qua modems. Nu is het naar mijn mening zoiezo altijd handig om aan beide kanten hetzelfde merk te gebruiken.

Splitter testen en KPN laten kijken maakt niet uit want die vinden "hoogstwaarschijnlijk" niks behalven een klapperende line sync
Het gaat allemaal weer helemaal opnieuw beginnen met modem compatibiliteit inderdaad. Ze vervangen de lijnkaarten en nieuwe standaard wordt aangeslingerd. Daar gaan alle huidige modems opeens omdat niemand daarop geanticipeerd heeft.

KPN (geen enkele telco) kan alles testen natuurlijk en is ook niet hun verandwoordelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 03-12-2005 02:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
zit er geen ruis/echo in de normale telefoonlijn?

Verwijderd

Zou het in bovengeschetste situatie ook zin hebben om "vaste" DNS-servers in te stellen ? Ik heb het zelf ook gedaan bij m'n 12move abbo omdat ik moeite had om bepaalde sites te bereiken met de dynamisch ingestelde DNS servers, maar met het instellen van vaste DNS had ik daarna geen last meer van. Misschien dat iemand de DNS adressen van HCC zo bij de hand heeft ?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 09:08:
Zou het in bovengeschetste situatie ook zin hebben om "vaste" DNS-servers in te stellen ? Ik heb het zelf ook gedaan bij m'n 12move abbo omdat ik moeite had om bepaalde sites te bereiken met de dynamisch ingestelde DNS servers, maar met het instellen van vaste DNS had ik daarna geen last meer van. Misschien dat iemand de DNS adressen van HCC zo bij de hand heeft ?
DNS server hebben niets met modemcompatibiliteit te maken, als je DNS servers zoekt van HCCnet kijk je even op hun site

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

ik zit ook al maanden met dit probleem. niks blijkt te werken laat staan dat kpn en planet het voor je oplossen.
dat is iets wat ze niet doen.
voor mij is het dus opzeggen en nooit meer iets met planet te beginnen.

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
KPN heeft in mijn geval (wegvallen linesync) vandaag officieel erkend dat het probleem door hun veroorzaakt is. Ze hebben een meting gedaan. Het hangt samen met mijn afstand tot de centrale (4400m) icm de upgrade. Ik heb planet-comfort en zou dus geupgrade worden naar 6Mbit. Nu hebben ze mijn snelheid teruggezet tot 3Mbit en ik heb weer een prima verbinding. Ik krijg restitutie van het verschil in abonnemenetskosten sinds het optreden van het probleem.

Prima, 3Mbit is meer dan goed genoeg wat mij betreft. Als ik meer wil moet ik dus over naar de kabel. Wat mij betreft is hiermee de kous af, maar wel een zeperd natuurlijk, dat er dus klanten zijn bij wie de upgrade tot zodanige problemen leidt dat er weer gedowngrade moet worden. Afhandeling door KPN is overigens een compliment waard. In tegenstelling tot de bereikbaarheid van de planet-helpdesk.
Pagina: 1