Toon posts:

[FlashAS] Foto's aanroepen in library

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik me al rot gezocht op het "actionscript images library" maar ik kon niet echt wat vinden op onze wereld wijde webje.

Ik wil gewoon me plaatjes importeren in me flash, en daarvandaan aanspreken, en ik wil gewoon aanspreken vanuit me library.

Alleen lijkt het nu of ik ze allemaal in een movieclip moet zetten, voordat ik ze aan kan spreken.
En nu hoop ik dat ik gewoon een via actionscript direct naar de geimporteerde "bitmap" kan roepen.

Dus mijn vraag?
Kan ik via actionscript een image aanroepen zonder dat het in een movieclip hoeft te staan.

{Sorry zit niet op te letten kan iemand dit topic even verplaatsen} THNX!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:52 ]

Verwijderd

Dat kan alleen in Flash 8.0. Met eerdere versies (en ook nog steeds met Flash 8.0) kun je images extern inladen dmv van loadMovie (Flash MX en lager) of movieClipLoad (Flash 7.0).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou ik alle images in MC moeten zetten voordat ik ze kan aanspreken ?

Of allemaal in de directory zetten en vanaf daar laten aanspreken..

Verwijderd

Nee je hoeft ze dan niet van te voren in de FLA te zetten, je kunt plaatjes extern aanroepen met ''loadmovie'' commando.
Ik gebruik voor mijn site zulk soort codes.

{_root.lader.loadMovie("plaatje.jpg");};

Je moet dan een lege movieclip aanmaken met een instance naam (in mijn geval: "lader") en die in je flash bestand ergens neer zetten. De locatie van het plaatje (JPG) is in dit geval dezelfde folder als de SWF file maar als je het relatieve pad erin typt zou ie het ook moeten doen.

Je kan ook plaatjes nog extern inladen met het het loadmovieNum commando en dan het level aangeven waarin het plaatje komt te staan maar volgens mij kun je dan neit de loacatie op het scherm van het plaatje goed bepalen. Dat kan als je hem in een lege movieclip laadt wel

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 12:11 ]

Verwijderd

Wanneer je met Flash 7.0 of 8.0 werkt moet je de MovieClipLoader class gebruiken ipv. de loadMovie method! Je hebt veel meer controle over het laden van de externe JPG.

Verwijderd

En hoe werkt dat moviecliploader class dan? Want alleen zeggen dat het handiger is hebben we niks aan.

Ik gebruik flash mx dus dan heb dat commando neit gloof ik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 12:49 ]

Verwijderd

Ik ga niet iets voorkauwen wat duidelijk in de Actionscript Dictionary staat beschreven. Bovendien valt hierover genoeg te vinden op het internet. Dus niet zo lui zijn en even google'n

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:32:
En hoe werkt dat moviecliploader class dan? Want alleen zeggen dat het handiger is hebben we niks aan.

Ik gebruik flash mx dus dan heb dat commando neit gloof ik
(zucht)

wat fijn dat er nog behulpzame modjes zijn:
http://livedocs.macromedi...X_2004&file=00001574.html

(die vervolgens wel je topique dichtknallen ;) )

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.