NT4 workstation als web server?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik heb een licencie voor nt4 workstation en vroeg me af of je die als webserver kan gebruiken want ik had begrepen dat als file server nt4 WS maar 1 guest connection toelaat oid.

hoe zit dat voor IIS?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Volgens mij laat Workstation maar 10 verbindingen toe. Je kunt gewoon IIS installeren, maar je hebt dan iets minder functionaliteit dan onder Server.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op NT workstation kun je PWS(personal web server) draaien, wat een scaled down versie is van IIS.
Je kan er maar één site op hosten.
De instalatie is gewoon hetzelfde paket.
Guest connections hebben hier nix mee te maken volgens mij.

No news is bad news.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:25
je kan er natuurlijk ook Apache for Win32 opgooien, dan heb je al een stuk minder beperkingen.

We spend our years as a tale that is told

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op vrijdag 19 januari 2001 12:34 schreef Dutchman! het volgende:
je kan er natuurlijk ook Apache for Win32 opgooien, dan heb je al een stuk minder beperkingen.
Je blijft steken op 10 connecties.

Bolke

http://www.hroling.nl

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Volgens mij halen jullie twee dingen door elkaar.
Guest connection of sessions spelen zich af binnen een domain. Het gaat hier om het aantal gebruikers dat tegelijkertijd contact maakt met een resource.
IIS of PWS in dit geval maakt contact d.m.v één account. Iedereen die contact maakt met jouw site logt automatisch in onder dit account. By default is dit geloof ik het IUSR_computername.
Waarschijnlijk krijg je pas problemen als je mensen in laat inloggen op je site. Dan maakt iedere surfer gebruik van een nt-account, die gelden als een connectie.

Volgens microsoft zijn de beperkingen van PWS de volgende;
-geen index server
-geen certificate server
-één website
-geen ODBC-logging
-geen IP restictions
-geen process isolation:?
Ik heb niets gevonden over beperkingen van het aantal verbindingen via het internet.

Mischien is het beste dat je het ff uitprobeerd, ik ben maar een papieren MCSE'r en theorie en praktijk liggen soms ver uitelkaar.
Maak je resultaat alsjeblieft bekend!
Alvast bedankt

No news is bad news.

• GiLuX
tja,

voordat ik een ergens een bakje heb opgeduikeld en opgetuigt met nt ws ben ik wel ff verder.

vandaar dat ik het graag al op voorhand wou weten.

dus als iemand anders het wel zeker weet, heel graag.

of mischien weet iemand waar ik vrij snel een antwoord kan vinden zonder eerst voor 400 piek een nt boek te moeten kopen waar instaat dat ik een ander boek moet kopen waar weer in staat dat ik een service contract moet afsluiten zodat ik voor veel geld de MS helpdesk mag bellen waar ze me weer door verwijzen naar de tech database waar je weer een ander abbonement op moet nemen...etc.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

10 connecties is gewoon het maximum of ze nou onder guest accounts of wat voor andere account dan ook aanloggen

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Met NT4 workstation kan je inderdaan Personal webserver draaien. En dat is precies waar je een licensie voor hebt: voor een kleine intranet-site ofzo. NIET voor een publieke internetsite. Dan moet moet je voor elke gebruiker een licensie hebben, oftewel een onbeperkt aantal licensies. Voor windows 2000 Server kan je zo'n licensie aanscaffen voor een vele duizenden guldens. Ik denk dat zo'n licensie niet eens bestaat voor een workstation.

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ik ben bang dat ik mijn woorden weer in moet slikken.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q101/3/22.asp

Bij deze.

No news is bad news.

Verwijderd

Met apache op je windows NT workstation kan je gewoon ongelimiteerd gebruikers laten connecten. PWS die er standaard bij zit op de cd niet. Dus gewoon apache installen. :)

Verwijderd

Nog ff een bullshit verhaal de wereld uit helpen als je een windows 2000 server licentie koopt met maar 5 gebruikers bijvoorbeeld en je gooit er IIS5.0 op. Dan kan je met iis een ongelimiteerd aantal connecties krijgen. (totdat de server het niet meer houd) :) Dus koop het goedkoopste pakket voor een webserver als je het ooit van plan bent aan te schaffen want ik heb nog geen Windows NT/2000 pakket gezien waar dit niet kan. Alleen met workstation kan je je eigen personal webserver niet meer dan X aantal connecties krijgen daarintegen met apache weer wel. Dus het is kiezen of delen!

Groetjes! ;)

Nog even erbij dat de connecties gelden voor een domain server. Dus bijvoorbeeld je hebt 5 werkstations en een NT server met 5 licenties. Ieder een username en wachtwoord dan zit je vol. Koop je een 6e pc die ook tegelijkertijd moet inloggen dan zal je een nieuwe licentie erbij moeten kopen. Dat geld niet voor SQL/HTTP/POP3/SMTP connecties etc..

:z

• GiLuX
hmmm,

klinkt goed maarrr als ik apache ipv IIS moet gebruiken dan heb ik dus automatisch GEEN asp ondersteuning... en daar ging het mij eigenlijk om nu ik er over nadenk.

of toch? :?

Verwijderd

Workstation weggooien NT4.01 Server met option pack 4 installen en eerst SP6. Of windows 2000 server installen. Who needs the license? :?

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 17:54 schreef dP2000 het volgende:
Who needs the license? :?
bedrijven :)
Pagina: 1