[PHP] Encrypten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stuk PHP code draaien op een webserver, afgeschermd middels IP beveiliging en gebruiker/ wachtwoord, dat is geen probleem. Nu wil de vertegenwoordiger het ook als demo gaan draaien op z'n laptop. Is het mogelijk de scripts te encrypten oid zodat, mocht z'n laptop gejat worden, niemand bij de broncode kan?

Het gaat me dus niet om het uitvoeren, dat moet gewoon kunnen op de laptop, het gaat me puur om het beschermen van de broncode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zend Studio kan je PHP code, coderen?

Alleen wel prijzig!

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

qless

...vraag maar...

Da's eigenlijk geen Programming vraag. Er zijn genoeg tooltjes om (delen) van harddisks of files versleuteld weg te schrijven.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
ZEND Encoder kan de PHP-code parsen waardoor het binaire code wordt. Dit is on-omkeerbaar, dus de code onleesbaar. Met een library voor PHP kunnen deze bestanden wel nog prma worden uitgevoerd. Sterker nog, doordat de bestanden al geparset zijn heeft dit een positieve invloed op de performance.
Nadeel, ZEND Encoder is bijzonder duur. Misschien dat je een trial kunt vinden op zend.com

Er zijn andere pakketten welke claimen PHP bestanden te kunnen coderen. Ik heb echter geen idee wat de betrouwbaarheid hiervan is. Zonder apart benodigde plugin voor PHP zou ik het in ieder geval bij voorbaat al niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

qless schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:21:
Da's eigenlijk geen Programming vraag. Er zijn genoeg tooltjes om (delen) van harddisks of files versleuteld weg te schrijven.
Volgens mij mis jij wat. Hij wil de PHP code coderen, maar wel zó dat het nog uitgevoerd kan worden door de PHP engine.

Wat jij zegt is een stuk van de hardeschijf coderen, maar dan snapt de PHP engine het niet meer! :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En toch lijkt het me een stuk voor de hand liggender om juist een tool te nemen waarmee de volledige computer kan worden 'geencrypt'. Afaik zit dat tegenwoordig ook al standaard in Windows. Sowieso is het een stuk veiligere en in deze situatie logischere keuze dan de voorstellen die in het topic waar LuCarD aan revereert worden gedaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:23:
[...]

Wat jij zegt is een stuk van de hardeschijf coderen, maar dan snapt de PHP engine het niet meer! :+
Met native NTFS encryption of programma's als SafeGuard Easy heeft PHP daar geen probleem mee hoor.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Indien de gebruiker gebruik maakt van een sterk wachtwoord is dat inderdaad een goede oplossing. Is het een gebruiker die 'piet' - 'piet' gebruikt of erger 'Administrator' - '' dan heeft die beveiliging geen nut meer.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen dat Zend biedt is watik zoek, maar niet tegen die prijs :(

Ik zal de diverse opties uit het topic ees bekijken, de hele schijf encrypten is geen optie, het gaat me puur om de PHP.

Valt me tegen dat er nog geen open source opties geboden worden, dat zou je zeker met PHP toch wel verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als er gevoelige bedrijfs info op die laptop staat dan is het voor het bedrijf neem ik aan ook niet lastig om te dwingen dat de vertegenwoordiger een sterk wachtwoord gebruikt. Daarnaast zal die laptop vast of bedrijfseigendom zijn of door het bedrijf gefaciliteerd waardoor dit vanuit het bedrijf al helemaal niet lastig te eisen is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

misschien dit dan? http://turck-mmcache.sourceforge.net/index_old.html#about

Alleen de ontwikkeling ligt stil sinds 11-2003 :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:11:
Ik zal de diverse opties uit het topic ees bekijken, de hele schijf encrypten is geen optie, het gaat me puur om de PHP.
Waarom niet?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

eAccelerator is daar de doorontwikkeling van.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1