Ik was vorige weekend bij iemand thuis om zijn internetprobleem op te lossen.
Ik ging er eens op kijken, maar de week is nu om en heb nog niets gevonden.
Dus hier is mijn laatste hoop ...
Het probleem is als volgt.
De persoon in questie heeft een gewone ADSL-verbinding die thuis aankomt
en met een USB-modem aangesloten is op zijn PC, geen router dus.
Telkens er op het internet wordt gegaan moet je verbinding maken. Zo willen
ze het liefst en ik vind dat ook niet zo onverstandig, permanent online geeft
enkel maar meer risico op een virus. Normaal gezien kregen ze altijd het welbekende
venstertje waar je je gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft. De waarden werden onthouden
dus moesten ze enkel op OK klikken. Het werkt dus al meer dan een jaar voortreffelijk.
Maar sinds kort vraag hij naar het telefoonnummer ipv de gebruikersnaam en het wachtwoord.
8,35 voor de ADSL modem die zij gebruiken ... dus dat staat juist ingesteld, dus dat kan geen probleem geven. Dan kan je bij de verbinding instellen welke gegevens hij moet opvragen om verbinding te maken. Ik heb al een stuk of 5 keer ingesteld dat hij om de gebruikersnaam moet vragen en niet om het telefoonnummer, maar na het reboten vraagt hij terug om het telefoonnumer.
Iemand een idee ?
Ik ging er eens op kijken, maar de week is nu om en heb nog niets gevonden.
Dus hier is mijn laatste hoop ...
Het probleem is als volgt.
De persoon in questie heeft een gewone ADSL-verbinding die thuis aankomt
en met een USB-modem aangesloten is op zijn PC, geen router dus.
Telkens er op het internet wordt gegaan moet je verbinding maken. Zo willen
ze het liefst en ik vind dat ook niet zo onverstandig, permanent online geeft
enkel maar meer risico op een virus. Normaal gezien kregen ze altijd het welbekende
venstertje waar je je gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft. De waarden werden onthouden
dus moesten ze enkel op OK klikken. Het werkt dus al meer dan een jaar voortreffelijk.
Maar sinds kort vraag hij naar het telefoonnummer ipv de gebruikersnaam en het wachtwoord.
8,35 voor de ADSL modem die zij gebruiken ... dus dat staat juist ingesteld, dus dat kan geen probleem geven. Dan kan je bij de verbinding instellen welke gegevens hij moet opvragen om verbinding te maken. Ik heb al een stuk of 5 keer ingesteld dat hij om de gebruikersnaam moet vragen en niet om het telefoonnummer, maar na het reboten vraagt hij terug om het telefoonnumer.
Iemand een idee ?