[PHP] Mail() problem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 12:38

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ben bezig met een php site. Hierin staat een mail() functie maar daarop krijg ik een foutmelding. Ben al gaan googelen en heb gevonden dat ik PHP_Pear moet installeren. Zo gelezen zo gedaan. Maar krijg nog steeds de foutmelding.

Wat zou ik anders nog missen? Kan wel alle PHP Extenties installeren maar wil zo min mogelijk erop zetten.

Het draait op een suse 9.1 en Apache 2.0.49 met PHP 4.3.4

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Roman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:11:
maar daarop krijg ik een foutmelding.
...
Maar krijg nog steeds de foutmelding.
Misschien handig om die melding hier ook neer te zetten???

Verwijderd

Aangezien je verder vrij weinig vertelt... Heb je wel een smtp-server draaien?

Waarom post je dit onder NT?? Dit was meer op z'n plaats geweest onder P&W...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:20 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Sorry. Dit is de melding:

Fatal error: Call to undefined function: mail() in /data/srv/www/htdocs/webwinkel/harry/includes/classes/email.php on line 522

Eeehh SMTP heb ik niet draaien. ff uitzoeken :D

Verwijderd

Ik zou als ik jou was even een tutorial lezen over het versturen van e-mail via PHP...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 01:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:34:
Ik zou als ik jou was even een tutorial lezen over het versturen van e-mail via PHP...
Met hem ^^

Hoe wil je namelijk een mail gaan versturen als je geen SMTP server lokaal hebt draaien of hebt ingesteld? (Dit kan niet zomaar elke SMTP-server zijn omdat die relaying meestal niet toestaan.)
Daarnaast heb je PHP waarschijnlijk niet met de juiste configuratie-opties gecompileerd omdat deze de mail()-functie sowieso al niet kan vinden. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:36:
[...]
Daarnaast heb je PHP waarschijnlijk niet met de juiste configuratie-opties gecompileerd omdat deze de mail()-functie sowieso al niet kan vinden. :)
Dat bedoel ik, maar wat ben ik vergeten. Ik heb trouwens niet gecompileerd. Ik heb via het n00b programma Yast geïnstallerd. Hier staan nog een berg extenties. Maar de vraag ik welke mis ik.

En als het goed is word de mail van mijn server gestuurd via mijn lijn en dan zou die gebruik moeten maken van mijn ISP zijn SMTP server.

Verwijderd

Ik gebruik zelf php-mailer... Werkt prima, kun je host e.d. instellen. Niet zomaar wat lukraak downloaden, maar eerst even kijken wat je nodig hebt.

Verwijderd

[google=Fatal error: Call to undefined function: mail()]

De eerste hit is nog van het SuSE-forum ook, what else can you wish for? Voortaan graag een klein beetje meer zelfwerkzaamheid en op de juiste plaats posten graag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.