Ik heb al op het forum gezocht naar de mogelijkheid om mappings te maken bij het opzetten van een VPN verbinding. Nu kwam ik alleen batfiles oplossingen tegen, maar mijn vraag is; is er misschien een software pakket dat geinstalleerd wordt op de server of client waarbij er bij het opzetten een mapping aangemaakt. Zodat je bijvoorbeeld gemakkelijk de mappings voor bepaalde groepen kan beheren?
Mapping? Onder Windows een schijfletter aan een (SMB) netwerklokatie hangen? Of wat bedoel je precies?
Tevens is wel van belang te weten welke VPN je gebruikt (Native Windows, OpenVPN, etc etc).
Als je de native Windows VPN gebruikt, kun je connecten naar een Windows-server. Als je nu instelt dat je daarbij in moet loggen op een domein dan kun je met GPO's aan de gang om drivemappings aan te maken (en dan met name dmv de login-scripts).
Tevens is wel van belang te weten welke VPN je gebruikt (Native Windows, OpenVPN, etc etc).
Als je de native Windows VPN gebruikt, kun je connecten naar een Windows-server. Als je nu instelt dat je daarbij in moet loggen op een domein dan kun je met GPO's aan de gang om drivemappings aan te maken (en dan met name dmv de login-scripts).
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock