I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Je hoeft alleen de letters te verwijderen. Ik zou dat puur met een aantal zoek en vervang opdrachten doen. Waarschijnlijk gebruik je maar een paar letters (hoogstens 26
), die kun je er dan één voor één uitvissen.
De voorloopnullen er vanaf halen gaat dan volgens mij verder vanzelf, omdat Excel het zwikkie als getallen herkent.
Succes
De voorloopnullen er vanaf halen gaat dan volgens mij verder vanzelf, omdat Excel het zwikkie als getallen herkent.
Succes
Homey Pro Early 2019 | HA on Synology | SMA Tripower | Zinvolt | Tibber | CV+Ecolution | ID.5 2023 | Leaf 2018
Idd, en als Excel het niet als getallen herkent: -> celeigenschappen -> getal
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Die nullen zijn inderdaad makkelijk weg te halen. En als een personeelsnummer alleen met 1 letter kan eindigen wordt het ook wel heel makkelijk. Je hoeft excel dan alleen naar text te laten zoeken.
Zonder al te veel weg te geven, als er in je personeelsnummer een karakter staat, ziet excel die hele string als tekst. Is dat niet het geval, dan ziet excel het als getal. Als je dat weet, hoef je alleen nog het laatste karakter weg te halen met een left functie....
Zonder al te veel weg te geven, als er in je personeelsnummer een karakter staat, ziet excel die hele string als tekst. Is dat niet het geval, dan ziet excel het als getal. Als je dat weet, hoef je alleen nog het laatste karakter weg te halen met een left functie....
Je kan ook in VBA een eigen functie maken die dat doet:
Bij mij (Excel 2000) moeten eigengemaakte functies in een Module staan.
Visual Basic:
1
2
3
| Function Strip(x) Strip = Val(x) End Function |
Bij mij (Excel 2000) moeten eigengemaakte functies in een Module staan.
Bedankt voor de tips! Het is in orde!
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Pagina: 1