[XP] Afbeeldingen dubbelklikken - geen rechten?

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ik heb op mn werk een xppro computer. Deze hangt aan een domein maar ik denk niet dat mn probleem daarmee te maken heeft.

Het zit zo: een tijdje terug is er wat gezeik geweest met de rechten op die pc (voorkeuren in programma's werden niet opgeslagen) en toen ben ik half afwezig gaan kloten en heb geprobeerd om op de gehele computer alle lees- en schrijfrechten toe te kennen aan authorised users. Maar nu is het vreemde dat wat ik ook probeer, ik kan op die hele pc nergens meer foto's of afbeeldingen openen door er op te dubbelklikken. Dan krijg ik een melding dat ik wellicht geen rechten daarvoor heb. Maar stom genoeg kan ik de foto's wél gewoon in photoshop slepen zoder probleem!

Ik heb alle rechten geheel weggehaald en opnieuw ingesteld maar dit probleem blijft? Als ik via een andere pc op de schijven van het betreffende werkstation browse, dan heb ik ook geen problemen, dus vandaar dat ik het even niet meer snap.

Wat NOG vreemder is, is dat alle ANDERE filetypes, zoals documenten e.d., wél dubbel te klikken zijn! het gaat dus echt alleen om plaatjes!

Zie ik iets over het hoofd?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Klinkt alsof je simpelweg niet had moeten lopen kloten.. ;)
Zeker niet met rechten. Beste om nu te doen is je data naar een server gooien en je werkstation opnieuw uit (laten) rollen. Ben je sneller klaar mee waarschijnlijk dan het klootwerk herstellen. :)

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:38:
Klinkt alsof je simpelweg niet had moeten lopen kloten.. ;)
Zeker niet met rechten. Beste om nu te doen is je data naar een server gooien en je werkstation opnieuw uit (laten) rollen. Ben je sneller klaar mee waarschijnlijk dan het klootwerk herstellen. :)
Mee eens... Maar het blijft wel vreemd dat het alleen om Plaatjes gaat. Ik heb echt nooit gezien dat iemand daar rechten op zette.
Maar ja de makelijkste weg is wel inderdaad gewoon windows op nieuw er in rollen.
Is het trouwens niet zo dat iemand anders rechten op die zaken heeft gezet? en dat jij niet bevoegd bent deze te veranderen?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Verwijderd

Rechten rechtbreien kan een gruwelijk rotwerk zijn. Omdat de machine aan een domein hangt ga ik er wel vanuit dat er ook aan domeingroepen rechten toegekend zijn. Misschien zijn er zelfs wel restricted groups aangemaakt, wie weet. Plaatjes zijn misschien de enige symptomen, there's no telling what else might pop up. Geen tijd aan verspillen, data overpompen en opnieuw uitrollen die handel.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ja ok, dat moet dan maar, ging mij er meer om dat ik gewoon niet snap dat het zo specifiek is :)

thanks anyways

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn dan de exacte foutmeldingen die je krijgt? Wat staat er in de eventlogs? Zonder die info kan je eigenlijk nog niet beginnen met het zoeken naar een oplossing :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

inXs

known as inXs

Lol, dit heb ik sinds gister op me werk ook. Heb verder niets lopen klooien btw.. Maar met een extern programme werkt het wel allemaal. AcdSee bijvoorbeeld. Magoed, bij mij wisten ze er ook niet zo snel een oplossing voor. De systeembeheerder is er volgende week weer :)

Maar hij geeft dus echt aan dat ik geen rechten heb om de foto te openen. In de thumbnails zie ik ze wel overigens. Maar alleen met dubbelklik dus niet.

superB

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ok, het is opgelost :) Probleem lag niet bij de rechten, maar bij photoshop zelf! Weet niet wat er fout is gegaan maar een herinstall heeft het gefixt. Één van de merkwaardigheden was ook dat CS2 niet meer in het rijtje 'Openen met...' stond, en er niet in te krijgen was... Raar

De foutmelding was ongeveer: Kan het bestand niet openen - Ga na of u voldoen rechten hebt - neem contact op met uw systeembeheerder. (something like that - krijg de fout nu gelukkig niet meer :P)

inXs misschien is dit ook voor jou een oplossing?

Pagina: 1