Ethernet laptop met 2x USB aan PC te koppelen?

Pagina: 1
Acties:

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ethernet HARDESCHIJF met 2x USB aan PC te koppelen? (Foutje in de topictitel, maar weet hoe ik deze moet wijzigen).

Mijn vraag:
Vaak zie je dat een externe ethernet hardeschijf geen mogelijkheid heeft tot koppeling met PC (specifieke modellen met zowel ethernet als USB verbindingen uitgezonderd).
Echter, deze modellen hebben meestal 2 (of meer) USB aansluitingen om een andere externe HD of printer op aan te sluiten. Voor de duidelijkheid: in de specs van de fabrikant staat nergens dat deze externe ethernet HD's geschikt zijn om direct met een PC te verbinden om (naast de mogelijkheid via ethernet) via de PC bestanden op de HD te zetten via USB.

Nu vroeg ik me af of dit toch mogelijk is. Dus om de USB aansluiting van de externe ethernet HD in plaats van een extra externe HD of een printer, te verbinden met een PC (en dus via een soort omweg alsnog een USB verbinding naar de PC te creeeren.)
Dan zou je op deze manier toch de data ook via USB kunnen uitlezen op de PC, naast de mogelijkheid via de ethernetverbinding? Of gaat dit niet werken (bijv. mist software of zo?))?
Iemand dit al eens geprobeerd? (ik zit te overwegen zo'n HD te kopen, dus heb niet de mogelijkheid om het uit te proberen)
Ik zag namelijk USB kabels op de markt die bijvoorbeeld 2 PC's met elkaar kunnen verbinden.

Tot slot een vraagje over de USB aansluitingen op zo'n externe ethernetschijf:
- Als je er een externe HD aan hangt, dan kan deze 2e HD ook standalone via het netwerk werken? Of moet er dan nog altijd een PC aanstaan?
- Als je er een printer aan hangt, kan je deze dan delen via het netwerk? Of moet daarvoor speciale software meegeleverd zijn bij de HD?

[ Voor 18% gewijzigd door AnthonyD op 02-12-2005 20:37 ]

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Dit gaat gewoon niet werken. Een usb device kan jet niet op 2 pc's tegelijk aansluiten.

Ethernet is enigste optie die je kan gebruiken voor meerdere pc's.

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Tom_G Bedankt voor je reactie.

Ik hoef 'm niet aan 2 PC's tegelijk te koppelen. Maar meer voor in geval ik een enkele keer een snelle verbinding wil (bijv. hele grote bestanden opslaan). Dat ik dan eventueel de mogelijkheid heb om de HD via USB met één PC te verbinden en via USB de data over te sturen ipv via ethernet.
(aangezien ik begrepen heb dat een ethernet HD maar max 3 tot 4 MB/s haalt.)

Nu is mijn vraag of dit mogelijk is met externe ethernet HD's die 2x USB aansluiting hebben -> volgens de specs zijn deze bedoelt om een printer of een extra HD op aan te sluiten. En kennelijk dus niet om een rechtstreekse koppeling via USB met de PC te maken.
Echter, er zijn toch USB kabels te koop waarmee je 2 apparaten kan verbinden. Toen kwam ik op de gedachte of zo'n kabel misschien ook zou werken icm de USB poort van zo'n ethernet HD.
Als dit lukt hoef ik geen extra geld uit te geven voor een ethernet HD die speciaal gemaakt is voor verbinding via zowel ethernet als USB. Alleen deze USB kabel kopen en je bent klaar.

(Een andere reden waarom ik twijfel of hetgeen hierboven beschreven mogelijk is maar toch benieuwd ben of het zou werken, is dat de ethernet schijven waarbij wel communicatie met PC via ethernet (met meerdere PC's tegelijk) of via USB (met één PC) mogelijk is nooit 2x USB poorten meeleveren en je hieraan ook geen printer en/of extra externe USB HD kan hangen.)