Ik heb een vreemd probleempje:
ik heb in delphi 7 een datamodule met daarop een database die gekoppeld is aan een ODBC-datasource. Er staat ook een query met een datasource.
Ik heb op een form een grid staan dat gekoppeld is aan het datasource.
De query ziet er als volgt uit:
SELECT
kolom1,
kolom2,
sum(kolom3) as som,
kolom4,
kolom5
FROM
tabel1
GROUP BY kolom5
Nou krijg ik het niet voor elkaar om die sum(kolom3) zichtbaar te krijgen. Niet in het grid, maar ook niet als ik dubbelklik op de query in de datamodule, daar rechtsklik en dan kies voor "Add all fields". Die kolom is om een of andere vage rede gewoon niet zichtbaar.
De Query werkt wel perfect in mysql zelf uiteraard, dus een probleem met de query is het blijkbaar niet.
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
ik heb in delphi 7 een datamodule met daarop een database die gekoppeld is aan een ODBC-datasource. Er staat ook een query met een datasource.
Ik heb op een form een grid staan dat gekoppeld is aan het datasource.
De query ziet er als volgt uit:
SELECT
kolom1,
kolom2,
sum(kolom3) as som,
kolom4,
kolom5
FROM
tabel1
GROUP BY kolom5
Nou krijg ik het niet voor elkaar om die sum(kolom3) zichtbaar te krijgen. Niet in het grid, maar ook niet als ik dubbelklik op de query in de datamodule, daar rechtsklik en dan kies voor "Add all fields". Die kolom is om een of andere vage rede gewoon niet zichtbaar.
De Query werkt wel perfect in mysql zelf uiteraard, dus een probleem met de query is het blijkbaar niet.
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:35 ]