Toon posts:

[Exchange 2k] Mail blocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Exchange 2000 en met name e-mail welke binnenkomt op één niet bestaand e-mail adres op mijn domain.

Hoe kan ik één bepaald e-mail adres blocken zodat ik ook geen meldingen meer krijg dat het bericht onbezorgbaar is :? Deze persoon die dit mailadres gebruikte heeft zijn adres overal op internet neergeplempt zodat het in denk ik alle spamlijsten van de wereld staat :/

Ik heb dus dit mailadres gedisabled en verwijderd maar dat helpt vooralsnog niet.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 07:57:
Ik heb een probleem met Exchange 2000 en met name e-mail welke binnenkomt op één niet bestaand e-mail adres op mijn domain.

Hoe kan ik één bepaald e-mail adres blocken zodat ik ook geen meldingen meer krijg dat het bericht onbezorgbaar is :? Deze persoon die dit mailadres gebruikte heeft zijn adres overal op internet neergeplempt zodat het in denk ik alle spamlijsten van de wereld staat :/

Ik heb dus dit mailadres gedisabled en verwijderd maar dat helpt vooralsnog niet.
Mailbox aanmaken met dat adres en een 'remove' rule erin ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet echt een oplossing aangezien het dan extra handelingen kost. Ik wil graag de mail verwijderen bij binnenkomst op de exchange mailserver

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:07:
dat is niet echt een oplossing aangezien het dan extra handelingen kost. Ik wil graag de mail verwijderen bij binnenkomst op de exchange mailserver
Hoezo 'extra handelingen' ? Da's toch éénmalig ?

Enniewee: volgens mij kun je een contact aanmaken met dat adres en die dan blokkeren. Tenminste, zo deed ik dat ooit op 5.5

Nu heb ik een SMTP-sink draaien waar ik spamassassin & clam aanroep. En spamassassin kan blacklisten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zich kun je de SMTPSVC zo instellen dat-ie eerst in AD kijkt voordat een mail geaccepteerd wordt. Dat zou jou specifieke probleem oplossen, omdat mail voor persoon X dan geweigerd wordt.

Wat je je echter wel moet realiseren is dat er botjes draaien die van dit mechanisme gebruik maken om lijsten van valide e-mail adressen samen te stellen. Gewoon een mailtje sturen met een paar duizend random adressen op jouw domain en dan kijken welke er terugkomen; degene die niet terugkomen zijn dus valide e-mail adressen. Zo los je een klein probleem op en krijg je d'r een groter probleem voor terug.

StevenK's oplossing heeft dit nadeel niet. Alternatief zou je een sink kunnen schrijven die mail naar niet bestaande e-mail adressen in de badmail folder dumpt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==