Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
whats the problem?
tuurlijk werkt dit. Hub, switch... allemaal het zelfde. Een zwitch kan alleen de bandbreedte beter benutten!
tuurlijk werkt dit. Hub, switch... allemaal het zelfde. Een zwitch kan alleen de bandbreedte beter benutten!
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Ligt er aan of je Firewall/Router meerdere netwerkkaarten in zich heeft 
Voor 1 PC achter je router heeft een HUB geen zin, maar voor meerdere PC's zul je wel een HUB moeten gebruiken
Voor 1 PC achter je router heeft een HUB geen zin, maar voor meerdere PC's zul je wel een HUB moeten gebruiken
is toch het zelfde als:
inet - windows ics of elk willekeurige andere internet sharepakket - hub - netwerk
moet je dus wel 2 netwerkkaarten in je linuxbak hebben. lijkt mij.
inet - windows ics of elk willekeurige andere internet sharepakket - hub - netwerk
moet je dus wel 2 netwerkkaarten in je linuxbak hebben. lijkt mij.
I wish I had a cool signature like everybody else
Je router zorgt ervoor dat het verkeer dat naar internet toe moet ook naar internet gaat en dat je normale netwerk-verkeer niet naar internet toe gaat. Dus je shares en dergelijke zijn met een goed ingestelde router/firewall niet te benaderen vanaf internet. Terwijl iedereen op je netwerk wel kan internetten. Is dus niet overbodig. is een stuk veiligheid wat je op die manier inbouwd.
Bovendien willen een hoop prividers niet dat je een netwerk aan je kabelmodem hangen en zo zien ze maar 1 compu en dat is je router.
Bovendien willen een hoop prividers niet dat je een netwerk aan je kabelmodem hangen en zo zien ze maar 1 compu en dat is je router.
Volgens mij lukt dat ook prima met alleen een firewall: als ik daar de goede poorten uitzet ziet mijn provider ook niks en gaat ook alleen het i-net naar buiten.
Het gaat mij er om dat een router bedoeld is een bepaald pakketje naar een bepaalde NIC te sturen en volgens mij ben ik dat voordeel kwijt als ik ergens een standaard hub er tussen zet ....
Het gaat mij er om dat een router bedoeld is een bepaald pakketje naar een bepaalde NIC te sturen en volgens mij ben ik dat voordeel kwijt als ik ergens een standaard hub er tussen zet ....
Je haalt een router en een switch door elkaar. Een router zorgt er voor dat pakketten die niet op je lokale netwerk staan gerouteerd worden naar het andere netwerk in dit geval internet. Een hub doet daar niets mee, maar alleen een router en dan de rest van je netwerk eraan betekent dat je in je router het aantal netwerkkaarten groot wordt bij een groot netwerk, wordt dan een beetje een vreemde situatie
aha, OK dan is dus alleen een goed geinstalleerde firewall voldoende ?
Bedankt
Bedankt
neej een firewall heeft helemaal nix te maken met het delen van internet, je hebt nogsteeds iets van een routing proggie nodig (waar ik geen ervaring mee heb) of zon proggie als wingate, sygate, ics of allaboard, die laatste gebruik ik en vind ik keij handig... maarja ieder zijn eige proggies
een firewall installeer je, maar dan moet je ook zon ander proggie installeren anders kan je nog nix...
veel suc6 Jim
een firewall installeer je, maar dan moet je ook zon ander proggie installeren anders kan je nog nix...
veel suc6 Jim
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
OK, nou snap ik het echt.
(ik was idd in de war met een switch)
(ik was idd in de war met een switch)
Allereerst spijt het mij dat ik deze omhoog kick, maar ..
Moet je tussen de router en de hub nu een crossover kabel gebruiken ???
"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."
Nee. Routertje heeft ook gewoon een netwerkkaartje en mag dus op je HUB/switch gewoon op een normale poort. Zonder fratsen.Op woensdag 04 juli 2001 23:27 schreef Mahena het volgende:
Allereerst spijt het mij dat ik deze omhoog kick, maar ..
EEn crossover heb je alleen nodig als je twee pc's zonder hub wilt verbinden, of als je twee hubs die geen uplink poort hebben met elkaar wilt verbinden.
Pagina: 1