Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Hey,

Ik kan door de bomen het bos niet meer zien
ik ben dus op zoek naar een hdd mp3 speler waar GEEN programma voor nodig is (dus geen ipod -> Itunes)

ik heb al veel rondgekeken, gevraagd aan medewerkers in winkels maar die weten het ook niet dus vraag ik het hier

bestaat er buiten de ibead 1000 een grotere hd mp3speler met absolute plug and play, en zoja, welke?
ik dacht ook wel dat de cowon spelers dit hadden maar niet 100% zekerheid

[ Voor 10% gewijzigd door nick_vh op 02-12-2005 00:22 ]

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

creative zen touch met nieuwe firmware: 20 gig, prachtig geluid en 24 uur autonomie, maar maak daar maar een uur of 15 van ;). De nieuwe firmware zou ervoor moeten zorgen dat ie echt plug&play wordt.

de micro is al langer plug&play maar die is 5 gig

edit: als het goed is zou ie nu zonder iets moeten werken, en volgens mij deed de mijne dat ook. Later heb ik ook nog een creative programma geinstalleerd zodat muziekfiles erop zetten wat 'makkelijker' zou gaan. Maar als je weet dat ze gewoon in de music map moeten, dan weet je al genoeg.

[ Voor 51% gewijzigd door Chubbchubb op 02-12-2005 00:31 ]

Powered by: blond bier

• nick_vh
de zen touch? hmm vreemd, de enigste speler die op mijn pc heel veel boel maakte met het programma creative musicstudio ofzo, het programma dat er bij zat :-)

ik ga dat eens verder onderzoeken!

meer suggesties altijd welkom, tis bijna kerst hehe

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Zen Touch is vooralsnog nog geen Plug&Play, en de Micro had een gedeelte dat Plug&Play is toch? Dus niet geheel P&P (correct me if I'm wrong).

Echter, er zijn genoeg spelers te vinden die wel UMS zijn. Kijk naar de spelers van Archos, Cowon en enkele oudere spelers van iRiver bijvoorbeeld.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

[rml][ MP3/OGG] Samsung YH-J70[/rml]

Have fun, samsung yh j70.

Kost wat meer ideaal dingetje heb ik nu ruim 2 maand en bevalt super.

Plug n play op 2 manieren, met nieuwe firmware alleen winxp versie 2.0 win2k en winxp.

alternativ

• RoD
  • Niet online

RoD

Stom trouwens dat ze het in webwinkels niet weten, het staat gewoon in de specificaties 8)7
Kijk maar eens op www.mp3man.nl, daar staat voor elke speler of ie UMS is of niet.

• nick_vh
Die samsung YH-J70 is echt interessant, alsook de cowon X5L, alleen is die samsung beduidend goedkoper (maar wel geen shuffle functie, rare mensen bij samsung...)
cowon M5L = 280€ (ongeveer)
Cowon X5L= 380€ (ongeveer)
Samsung = 270€ (ongeveer)
de cowon M5 heeft dan wel geen kleurenscherm

toch al eindelijk 3 spelers gevonden die een beetje voldoen aan mijn eisen van een mp3 speler...

reactie op rod: het waren geen webwinkels waar ik het ben gaan vragen maar echte winkels zoals de Fnac en Vandenborre en Mediamarkt... Ik was al bijna hopeloos aan het geraken! en bij de beschrijvingen staat er wel vaak plug and play maar niet of de muziek ook zomaar over te zetten is en door het apparaat afspeelbaar...
UMS = universal mass storage --> veel van de mp3 spelers zijn dit, zelfs de ipod, maar betekent niet dat je zonder programma mp3's kan overzetten hé

Bedankt alvast, meer suggesties nog altijd welkom

[ Voor 10% gewijzigd door nick_vh op 02-12-2005 01:05 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

nickske_v schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:58:
Die samsung YH-J70 is echt interessant, alsook de cowon X5L, alleen is die samsung beduidend goedkoper (maar wel geen shuffle functie, rare mensen bij samsung...)
cowon M5L = 280€ (ongeveer)
Cowon X5L= 380€ (ongeveer)
Samsung = 270€ (ongeveer)
de cowon M5 heeft dan wel geen kleurenscherm

toch al eindelijk 3 spelers gevonden die een beetje voldoen aan mijn eisen van een mp3 speler...

reactie op rod: het waren geen webwinkels waar ik het ben gaan vragen maar echte winkels zoals de Fnac en Vandenborre en Mediamarkt... Ik was al bijna hopeloos aan het geraken! en bij de beschrijvingen staat er wel vaak plug and play maar niet of de muziek ook zomaar over te zetten is en door het apparaat afspeelbaar...
UMS = universal mass storage --> veel van de mp3 spelers zijn dit, zelfs de ipod, maar betekent niet dat je zonder programma mp3's kan overzetten hé

Bedankt alvast, meer suggesties nog altijd welkom
Dat komt omdat die apparaten niet geheel UMS zijn, maar gedeeltelijk. Als een mp3speler geheel UMS is kan dit wel.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Om precies te zijn, zijn die spelers wel geheel UMS, maar herkent de firmware geen MP3 als het niet in de database staat. Daar is het programma voor nodig; het enige wat het extra doet is een database aanmaken en bijhouden. Dat is ook de reden dat Creative met één simpele firmware update over kon gaan van software naar Plug'n'Play

Een rijtje Plug'n'Play UMS spelers:
[list]• Cowon
• Sandisk
• Lexar
• Archos
• Samsung
• Oude iRiver's / aantal nieuwe na firmware up-date
• Meeste Mpio's
• Aantal Creative's (na firmware up-date)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 02-12-2005 01:23 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

RoD schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:32:
De Zen Touch is vooralsnog nog geen Plug&Play, en de Micro had een gedeelte dat Plug&Play is toch? Dus niet geheel P&P (correct me if I'm wrong).
klein stukje uit de uitleg van creative over de firmware:
# Enjoy seamless support with any computer running Microsoft® Windows Media® Player 10 and Windows® XP - no drivers or software needed
# Use the drag-and-drop method to transfer songs or files to your player through Windows Explorer
Lijkt me dus plug&play maar dan alleen met WinXP, dat is dan weer wel jammer. WMP10 gebruik ik trouwens nooit.

Powered by: blond bier

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 17:01

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

mijn cowon iaudio m3l bijvoorbeeld (en de rest, ook de nieuwere van cowon ook vast wel)

-20 gb HDD
-plug'n play - ziet hem gewoon als externe schijf (met usb drivers ook in win98), je flikkert de muziek ergens op die schijf in een of andere map of in de root en hij speelt het. data hoeft ook niet in een aparte map.
-navigatie met filebrowser, niet op tags
-playlist support, ook on-the-fly maken van dynamische playlist
-direct mp3 encoding tot 320 kbps, line in, mic & fm
-hele sloot aan equalisers, dsp's enzo
-speelt ogg, flac, wav, asf, mp3, mp3 pro
-32 uur battarijduur, de niet-L versie 12 uur. (die dan ook een stuk dunner is)
-2 gescheiden 20mw versterkertjes

heb ik gehaald voor 279 @ mp3man

[ Voor 35% gewijzigd door powerflux op 02-12-2005 08:52 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn iRiver H320 is ook plug & play. Trouwens een meesterlijk dingetje.

• RoD
  • Niet online

RoD

DeeD2k2 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 01:23:
Om precies te zijn, zijn die spelers wel geheel UMS, maar herkent de firmware geen MP3 als het niet in de database staat. Daar is het programma voor nodig; het enige wat het extra doet is een database aanmaken en bijhouden. Dat is ook de reden dat Creative met één simpele firmware update over kon gaan van software naar Plug'n'Play
Aha, dan zat het toch net wat anders :)

Wat voor eisen stel je eigenlijk nog meer TS?

• nick_vh
minimum 20 gig dus geen simpel stokje want die zijn meestal echt plug and play :-)

maar ben heel blij dat ik hier al een aantal mooie apparaten heb zien voorbijkomen maar echt vol van dit soort apparaten is de mp3spelerszee toch niet, spijtig

ook moet het apparaat kunnen werken met mappen (alles zo gesorteerd) , id3 is leuk maar niet noodzakelijk

alle muziek in 1 directory is geen mogelijkheid
voor de rest mag het niet duurder zijn dan 300€/350€ liefst maar dat is doenbaar denk ik

Bedankt alvast!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
alle iPods zijn eigenlijk ook gewoon absoluut plug & play , alleen moet je er wel eerst wat voor doen...
je moet namelijk in iTunes aanvinken dat je iPod als hd gebruikt mag worden en je kunt er dan oa een programma erop zetten waar je mp3's kunt uploaden naar je iPod en van de iPod af kunt halen...

dus een iPod zou eigenlijk ook nog een optie zijn..
bijna alle mp3 hdspelers tegenwoordig zijn plug and play

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

• RoD
  • Niet online

RoD

• nick_vh
ipod niet want dan heb je alsnog een programma nodig die daar op staat!
ik denk dat ik inderdaad ondertussen genoeg spelers heb waar ik uit kan kiezen (de archos overstijgt de prijsklasse denk ik)

Bedankt voor alles!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kenny89 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:05:
alle iPods zijn eigenlijk ook gewoon absoluut plug & play , alleen moet je er wel eerst wat voor doen...
je moet namelijk in iTunes aanvinken dat je iPod als hd gebruikt mag worden en je kunt er dan oa een programma erop zetten waar je mp3's kunt uploaden naar je iPod en van de iPod af kunt halen...

dus een iPod zou eigenlijk ook nog een optie zijn..
bijna alle mp3 hdspelers tegenwoordig zijn plug and play
en als je nu geen itunes geinstalleerd hebt... 8)7
dan doet hij het niet! dus is hij niet plug en play... |:(
op die manier is mijn Creative Zen Sleek nog meer plug&play :/

-edit- GoldenSample moet beter lezen, post hier boven staat het al...

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 04-12-2005 20:04 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb sinds gister een zen touch 20 gb, die gaat vandaag weer fijn retour, hij is vast gelopen en doet helemaal niets meer. (geweldige eerste ervaring met creative mp3 spelers)

aangesloten, mp3s er op, nachtje in de lader laten zitten. doe ik m vanmorrigen aan en komt er muziek uit, alleen werken alle knoppen niet meer, touchpad maakt nog wel ratelgeluid maar daar houd het dan ook wel bij op. uit wilde hij ook niet meer en tsja de batterij kan er nie uit :P (nee ik ben niet de lock vergeten :P )

ik denk dat ik toch maar voor de cowon m5 moet gaan.
Is het werkelijk een normale filebrowser die er in zit? dus als ik door de muziek ga scrollen op de mp3 speler zie ik dan de mapnamen?

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
HKS-Skyline schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:50:
Ik heb sinds gister een zen touch 20 gb, die gaat vandaag weer fijn retour, hij is vast gelopen en doet helemaal niets meer. (geweldige eerste ervaring met creative mp3 spelers)

aangesloten, mp3s er op, nachtje in de lader laten zitten. doe ik m vanmorrigen aan en komt er muziek uit, alleen werken alle knoppen niet meer, touchpad maakt nog wel ratelgeluid maar daar houd het dan ook wel bij op. uit wilde hij ook niet meer en tsja de batterij kan er nie uit :P (nee ik ben niet de lock vergeten :P )

ik denk dat ik toch maar voor de cowon m5 moet gaan.
Is het werkelijk een normale filebrowser die er in zit? dus als ik door de muziek ga scrollen op de mp3 speler zie ik dan de mapnamen?
Jep, de M5 (Alle Cowons trouwens) geeft de mapnamen en bestandsnamen weer. Let dus ook even op dat je je mp3's van CD's even een nummertje geeft, dus nummer 1: 01-[titel]. Anders staan je nummers niet op volgorde, vervelend...
Trouwens, bij het afspelen geven Cowon spelers wel gewoon de ID3-tag weer in het scherm.

Voor de TS: Deze zit er ook aan te komen, waarschijnlijk ook UMS: http://mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=1757

• RoD
  • Niet online

RoD

MPIO's kwaliteit is vaak niet hoogstaand. Kijk maar eens naar reviews van de hdd spelers van MPIO.

[ Voor 45% gewijzigd door RoD op 16-12-2005 16:28 ]

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 15:53
Ik heb zelf de Rio Carbon, deze is ook volledige PnP. Daarvoor heb ik deze ook ooit genomen. Elders op GoT is er een thread over.

Helaas is Rio gestopt met mp3 spelers, maar hier er daar is er vas nog wel aan te komen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar is inderdaad nog wel aan te komen Leuke van de Carbon is dat hij als een van de enigen volledig gapless speelt.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn excuses, ik moet eerst alle posts doorlezen en niet maar een paar voor ik post. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Zamorano op 17-12-2005 16:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is allemaal al gemeld :)
Pagina: 1