Toon posts:

Laptop harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer aspire, waar een gewone IDE 7200 rpm 120 gig harddisk inzit,
nu zag ik by mycom een 500 gig 10000 rpm SATA voor 249, - euro.

Ook zag ik op internet een IDE-SATA controller http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=118375&cks=SPC

Mijn vraag is , zou deze SATA harddisk in mijn laptop kunnen en dan ook werken?

Verwijderd

die hd bestaat niet probeer die maar eens te bestellen

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34
Denk dat het niet gaat lukken ivm de aansluitingen. Ben bang dat je SATA niet zomaar kunt omzetten naar PATA.

Daarnaast ben ik bang dat je in een Acer Aspire geen 3,5 inch harddisk gaat krijgen.

[ Voor 77% gewijzigd door Philip_Janssen op 01-12-2005 23:52 . Reden: leesfoutje ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Die converter is om IDE harddisks op een SATA poort aan te sluiten, niet andersom. Bovendien heb je daar wel ruimte voor dan voor zo'n converter (mocht t bestaan) in je laptop?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is niet mogelijk wat jij wilt. Er passen dan misschien wel normale IDE schijven in.

Je hebt gewoon geen ruimte voor de convertor die je nodig hebt. Ik weet niet of de
aansluitingen ook nog eens anders is in de laptop.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
De link verwijst trouwens naar een converter om een PATA-Harddisk op een SATA-controller aan te sluiten, dus het tegengestelde van wat je in gedachten hebben.
Maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat er een 3,5" harddisk in je laptop zit, en al zou die er in zitten, dan zou er alsnog geen ruimte zijn om er een 3,5" SATA-schijf in te schroeven met daarop een converter naar PATA.

En een 2,5" 500GB schijfje op 10.000 klinkt ook niet waarschijnlijk.
Je zult op een andere plek in de prijslijsten moeten kijken voor een grotere schijf.

Verwijderd

die 3,5 inch hdd zit er wel degelijk in...

ook zo'n laptop gehad, acer aspire, (weet type niet juist meer) maar heeft een 17" scherm...
'standaard' desktop pc geheuegen, 3,5 inch hdd, en meer van dat...
is eigelijk een desktop bij elkaar gepropt tot een laptop :)
worden heeeeeeeeeeeel hete die dingen, en vreten batterij... daarom heb ik hem ingeruild voor een TM800 :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit idd een 3,5 inch harddisk in, dus t kan wel, maar dan wel een
IDE schijf met 500 gig op 7200 rpm begrijp k
Pagina: 1