Toon posts:

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een oude(re) computer. het is een pentium III, 667 Mhz. Op deze computer heeft eerst Windows XP gestaan. Nu wil ie niet meer opstarten. Zodra het opstartscherm van Windows XP in beeld komt (met dat heen en weer bewegende balkje) start de computer opnieuw op. Dit blijft ie herhalen.

Ik heb geprobeerd Windows opnieuw te installeren door eerst alles leeg te gooien. Dit gaat goed t/m het kopieren van bestanden voor de installatie. Daarna start ie opnieuw op, en geeft hetzelfde probleem. Ook Windows 2000 werkt niet, zelfde probleem!

De harde schijf en het geheugen zijn getest en zijn niet kapot. Iemand enig idee wat het kan zijn?!?!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Gooi er eens een andere cd rom drive in. Ik heb daar ook al vaker problemen mee gehad. vooral met die oude bakken :r

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik het voor het eerst merkte, stond windows er al op. Dus het ligt niet aan de CD-romspeler!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen? Staat veel handige informatie in :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gelezen jah, maar ik zou graag willen weten of mensen met wat meer ervaring ;) enig idee hebben. Ben er al een tijdje mee bezig geweest, maar zie het nog niet echt opschieten :S

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 08:40

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als ik het zo lees lijkt het erop dat IDE-activiteit fataal is. In dat geval kun je eens kijken of je de mogelijkheid hebt om via het netwerk op te starten, gewoon om eens te testen. Of probeer eens een KNOPPIX cd om te kijken of het niet de HDD is die de boel saboteert...

Launching containers into space

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

of de combi van cpu stressen mem stressen hd stressen en cd-rom laten opspinnen zijn fataal voor de (achteruitgaande) voeding. Probeer voor de gein is een grotere voeding.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:32:
Als ik het zo lees lijkt het erop dat IDE-activiteit fataal is. In dat geval kun je eens kijken of je de mogelijkheid hebt om via het netwerk op te starten, gewoon om eens te testen. Of probeer eens een KNOPPIX cd om te kijken of het niet de HDD is die de boel saboteert...
Wat houdt de IDE-activiteit precies in, en hoe kan ik via het netwerkopstarten? De harddisk is reeds gecontroleerd, en is niet defect.
DualDevil schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:42:
of de combi van cpu stressen mem stressen hd stressen en cd-rom laten opspinnen zijn fataal voor de (achteruitgaande) voeding. Probeer voor de gein is een grotere voeding.
Het zou dus mogelijk zijn dat de voeding niet meer super is, waardoor ie iedere keer op hetzelfde punt uitvalt?

Alvast bedankt iedereen!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 08:40

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

IDE-activiteit: alles waarbij een van je IDE-devices iets moet doen (lezen van CDROM, lezen/schrijven van data op harddisk, kopiëren, etc)

opstarten van netwerk: Hiervoor zul je een netwerkkaart met bootrom moeten hebben en er moet uiteraard ook wat te booten zijn. Die optie is dus wellicht wat te omslachtig (niet iedereen heeft de beschikking over een netboot-server). Maar de knoppix cd is nog altijd een optie. Koppel je harddisk eens los, en start op van een knoppix CD. Werkt dat, doe het dan nog eens met de harddisk aangesloten, kopieer ook wat data. Werkt het dan nog steeds, dan kan je de IDE controller aardig uitsluiten als dader.

Zwaardere voeding is inderdaad ook het overwegen waard.

Launching containers into space

Pagina: 1