hp pavilion ze 5415 dood na vervanging hdd

Pagina: 1
Acties:

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Dit is het geval .
Heb hier een hp pavilion ze 5415 klaptop. Tijd geleden was de hdd gaan hemelen.

Om nog wat info er van af te halen heb ik een externe 2,5 inch behuizing gekocht.

Vandaag heb ik dus weer een nieuwe hdd gekocht. Nothing special. 40gb 5400 rpm.

Netjes alles weer ingebouwd. Aangezet en toen begon mijn iritatie. De schijf wordt niet gezien. Alles in de bios nagelopen.
hielp niks. Bios op dafult gezet. Nog niks.
Het is alsof de schijf helemaal niks doet bij het aanzetten van de laptop. Ik zie de hdd lampje niet eens aangaan.

Ik dacht: ik heb geluk ik heb hier een dode schijf. Ik dacht ik test het ff. Zet mijn oude schijf terug en kijken wat er gebeurt. Nou percies het zelvde dus.

Het maakt niet uit of dat ik de oude of de niuwe schijf in zet. Wat nou het maffe is is dat ik de laptop in al die tijd dat ik hem niet heb gebruikt gewoon netjes heb opgeborgen. Van de lader en de batterij er uit gehaald.

Is hier een of ander geintje gaande of is er iemand die hier meer over weet?

Wat zou het kosten om dat ding te laten maken?

(ik heb de serch gebruikt.Weinig bruikbaars gevonden.)

Ach ja..........

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Even goed kijken of je LIS nog heel is.
(en/of alle pinnetjes ook echt in het socket zitten)

Anders vrees ik dat je IDE controller naar de haaien is :(

• Kres817
LIS is ????

Alle pinnetjes staan mooi recht. Daar zal het niet aan ligen.

IDE controler zeg je.

Das zeker geen losse kaart maar een onboard controler ben ik bang!?

Ach ja..........

• Roberto
IDE controller zit idd op je mobo.
En als hij beide hdd's niet ziet ... tja dan vrees ik het ergste voor je.
Je kon nog kijken of je LIS (Low intersertion Force Socket) nog heel is, maar je zegt zelf al dat alle pinnetjes op je hdd recht staan, dus dan moet het socket waar de hdd ingaat ook nog heel zijn.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zelfde probleem een hele tijd terug gehad.. wd scorpio werd niet herkend...

oplossing? rma en een nieuwe vragen;)

• Roberto
Ja, maar hier heeft hij het bij 2 hdd's

2x stuk kan natuurlijk, maar ik vind het wel vreemd, want als een hdd stuk is zie je in 99% van de gevallen nog wel de hdd.

• Kres817
Dat is dus wsaar ik ook mee zit. Hij ziet de schijven niet. Het maakt niet uit of dat ik de schijf in of uithaal. Zelvde efect.
Controler aan boord dus. Daar is dus ook niks mee te beginnen. Jammer.
Misschien was dat dus ook de reden waarom mijn eerste schijf naar de dromenland is gegaan.

grrrrrrrrrrrrrrr

Ben idd ook bang dat dat ding zijn beste tijd heeft gehad en dat hij voor leuke projectjes gebruikt gaat worden.

Ach ja..........

• Roberto
Dat kan idd nog, je zou nml makkelijk een externe schijf (denk aan een usb stick, usb hdd, of zelfs netwerkboot) op kunnen aansluiten.

en hem nog als een desktop pc kunnen gebruiken :) (hoewel bij usb 1 de snelheid niet echt hoog zal gaan worden :P )

• Kres817
Ik heb thuis nog zon externe 2.5 ' behuizing ligen. Kan die altijd nog aansluiten en kijken wat er dan gebeurt. Of dat hij dan nog wat doet of dat hij echt dood is.

Zit nu op mijn werk dus kan het ff niet. Zal het vanavond nog wel ff uitproberen.

Heeft eigenlijk iemand nog enig idee wat het kost om zo iets te maken. Iets van een richtprijs.

Ben bang dat het goedkoper is om een nieuwe aan te schafen.(maar dat is zo veel geld weer en deze is nog niet eens zo oud. 2.5 jaar)

Ach ja..........

• Roberto
Tja, er zal dan naar alle waarschijnlijkheid een nieuw mobo inmoeten, en bedrijven willen soms meer vragen dan de prijs van een nieuwe laptop... dus nee, verwacht niet voor 50 euro klaar te zijn als hij rma moet :)

• Kres817
Dat word dus een hobby project.

Thanks voor jullie reply's

Ach ja..........

Pagina: 1