Strepen over beeldschermen met dualhead

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik draai sinds vanmiddag dualscreen (geleficiteerd) en om dit te bereiken heb ik naast mij 17" Iiyama monitor een 15" TVM monitor gezet. Als ik nu in Windows zit te werken, zie ik steeds een horizontale streep van 1 centimeter dik van boven naar beneden over mijn 17" beeldscherm gaan, deze is ongeveer in 5 seconden van boven naar beneden. Dan heb ik een halve seconde rust en gaat de streep weer. Deze streep is bijna niet te zien, laat zeggen alpha op 5%, maar valt toch duidelijk op als ik op een pagina als GoT zit te lezen. Tegelijkertijd met het verschijnsel dat op de 17" afspeelt, doet de 15" dit ook, echt van beneden naar boven. Vette kans dus dat dit aan mijn graka ligt, dus wie weet wat ik er aan moet doen om dit op te lossen?

Graka: MSI 9800Pro R360, stock clocks.
17": Iiyama S700JT1 @ 1280x1024 @ 60 Hz
15": TVM AS5S @ 1024x768 @ 60Hz

There is no replacement for displacement!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zet de frequenties eens wat verder uit elkaar en zet ze allebei zeker hoger dat die 60hz

(of zet de monitoren verder uit elkaar)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:47
Hmm, het is inderdaad de frequentie.

Mijn Iiyama wil niet hoger van 60 Hz op 1280x1024, en ik vind dat ik die resolutie wel moet hebben.
Als ik die 15" op 75 Hz zet, verdwijnt inderdaad die streep, maar begint mijn 17" een beetje te springen.
Dan zie ik allemaal horizontale pixel lijnen ietsje donkerder worden en dat flitst dan de hele tijd.

Kan ik een loden plaat tussen mijn 2 beeldschermen zetten of ligt het aan de netspanning, dat die een beetje piekt?

/edit

Dat doet mijn 17" altijd al blijkbaar, maar het valt mij nu pas op dat de 75Hz monitor wel een stuk rustiger is. Mijn probleem is opgelost, ik ga binnen nu en een poosje toch over op 2 17" TFT monitoren.

Mijn laatste vraag is dan: Doen die dat ook? Hopelijk niet.

/edit 2

Mijn 17" knippert toch erger als mijn 15" aanstaat dan wanneer die uit staat.

[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-12-2005 23:28 ]

There is no replacement for displacement!