Dom probleem-welke AC adaptor bij welk onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

• corbasse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 14:32
Ik heb net m'n pc op een andere plek neergezet. Niet nagedacht en lekker overal alle kabeltjes eruit getrokken. Nu zit ik dus bij het opnieuw aansluiten met 2 van die domme AC adaptors met verschillende uitgangsspanningen (6V en 12V) en ik weet niet meer bij welk apparaat bij welk voedinkje hoort 8)7
Het gaat om de adaptors van een q-tec USB 2.0 hub, een externe HD enclosure met "mobile disk external data storage" erop, zonder verdere kenmerken of serienummers. Zulke domme informatie is dus niet 123 bij elkaar te googlen... :/

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 11:31
ik vermoed 6V voor de hub en 12V voor de HD :)
(neem geen verantwoordelijkheid voor enige schade :P )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Staat er geen info over de spanningen onderop de apparaten ? Overigens grote kans dat de 6V adapter bij je USB hub hoort, aangezien USB normaal gesproken met 5V werkt. Als de HD enclosure er een is voor 3.5" schijven dan zal deze vrijwel zeker een 12V adapter nodig hebben om de voor een HD noodzakelijke spanningen van 5V en 12V te genereren.

• corbasse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 14:32
Nielson schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:10:
Staat er geen info over de spanningen onderop de apparaten ? .
Nope,op de apparaten zelf staat helemaal niks, en op de sites die ik kon vinden wordt alleen medegedeeld dát er een adaptor bij zit ... Ik vermoedde al wel dat die 12V waarschijnlijk voor m'n harde schijf is, maar ik ben niet echt een held met dat soort zaken (Ben maar een domme muzikant..) en wou graag zeker zijn voordat ik de zaak potentieel naar z'n moer help.