Adobe Gamma Loader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Veel mensen kennen vast het programma Adobe Gamme Loader.
Ik heb sinds kort een Compaq P1220 beeldscherm, erg mooi 22" beeldscherm (1600x1200@100Hz :P).
alleen de kleuren staan standaard fout afgesteld. veel te veel groen, en iets te donker, dit heb ik dan opgelost via de adobe gamma loader, en dat ziet er erg mooi uit, alleen wanneer ik nu een game in ga, dan springt die terug naar default profile (oid) en is het dus weer veel groener... ik gebruik ATI Catalyst 5.11 (met CCC). Ik heb gezien dat daar ook een gamma/color control in zit.. maar die werkt niet helemaal handig, want ik weet al die waardes niet exact...

weet iemand hoe ik:
1: het adobe aangepaste kleurenprofiel kan forceren (met registery tweak misschien :?)
2: hoe ik in de ATI drivers hetzelfde resultaat kan krijgen als met de Adobe Gamma Loader? want de Overlay is ook groenig, dus ik kijk nu maar videos zonder Overlay...
3: hoe ik mn monitor in de instellingen van het scherm zelf, het makkelijkst kan calibreren, met alleen software, dus niet zo'n dure hardware oplossing...

ik heb een ASUS Radeon AX800XT PE 256MB GDDR3 (PC2 van sig)

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 02-12-2005 18:56 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ok...
ik heb voor mekaar gekregen om in de ATI drivers het beeld de goede kleuren te geven :)... maar nu komt ik er net achter dat er voor games aparte settings zijn.. en dan kan je geen blue/red/green doen :( ... iemand een id of ik die drivers kan aanpassen ofzo?
optie 2 is dus opgelost...

heb net nog vergeleken.. en de kleuren met Adobe Gamma zijn nog altijd mooier...

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 02-12-2005 18:56 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
het is me enigzins gelukt met Powestrip, maar nog altijd niet het gewenste resultaat... somige games switchen alsnog naar hun eigen Monitorprofiel (gewoon standaard dus)... zoals UT2004...

is er misschien een oplossing ergens intern in de monitor? dat ik met behulp van die wieltjes iets kan bijstellen?.. of is alles bij dit nieuwe scherm digitaal geregeld? want ik heb hem net opengehad, en ik kon nerges draaibare dingetjes vinden.. heb niks aangeraakt voorderest...
iemand een idee waar die dingen zitten? als ze er al zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 04-12-2005 14:35 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Er zitten toch knoppen op het scherm? In het OSD (on screen display) kun je bijna altijd de kleurafstelling e.d. instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ik heb het proberen te doen met het OSD menu (das natuurlijk het eerste wat ik heb geprobeerd...)
maar alsnog blijft er teveel groen aanwezig, en anders is het wit, of rood of paars... want de standaard waarden zijn:
R: 68
G: 57
B: 45
als ik het aanpas naar:
R: 75
G: 45
B: 55
(zo werk ik er nu mee, dat adobe gamma/powerstrip was teveel gekut...)
het beeld is al meer in balans, met wat minder groen, maar alsnog blijft er veel groen over.
als ik de groen waarde nog verder verlaag is het rood erg overheersend, terwijl het groen dan wel juist is, maar als ik dan rood weer verlaag dan is er weer te weinig rood :? erg vreemd...

ik heb ook een Compaq P920 (19" versie van deze monitor) en die geeft wel lekkere kleuren, ze gebruiken zelfde type beeldbuis, dus lijkt me dat dit niet hoort?...

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 04-12-2005 22:41 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Nee, idd. Is de monitorkabel wel helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
die heb ik net vervangen, zat standaard een erg dunne kabel bij... nu heb ik een extra dikke, voor hoge resoluties... het beeld is met de nieuwe kabel iig scherper en helderder (toen ik het topic startte was het nog op de oude kabel, die nieuwe is al een verschil...) maar weet niemand of er nog in deze monitor van die draaidingen zitten waarmee je het beeld kan aanpassen?...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ok... ik heb het op een vreemde manier weten op te lossen in de monitor:
ik heb de RGB waardes naar dit aangepast:
R: 77
G: 67
B: 77

en gek genoeg is nu het groen niet te veel aanwezig :? terwijl wanneer ik het een stuk lager zet dan de rood en blauw waardes, het wel het geval is... maar ok.. dit topic kan dus dicht...
ik vind het alleen niet logisch maar ok.. ik heb nu lekker beeld :D

Gallery V&A

Pagina: 1