Audigy + Tracktor DJ

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01
Ik heb nu al zoveel topics doorgebladerd en nog werkt het niet.

Ik heb Traktor DJ op me PC geinstalleerd.

Ik heb een Audigy met op uitgang 1 me speakers en op uitgang 2 me hoofdetelefoon.

Nu wil ik dus van te voren kunnen luisteren wat ik ga mixxen.

Dus drive A (live) speakers en dan drive B voorluisteren via de hoofdetelefoon en matchen. Dan de schuifbalk van A naar B schuiven en dan op A me hoofdtelefoon voor nieuwe plaat te matchen en B (live) op de speakers.

Maar ik krijg de instellingen maar niet goed.

Heb in Windows en Controlpanel me Audigy op 4.1 geluid staan, zodat allebei me kanalen geopend zijn. Ik heb in Traktor DJ ook echt veel instellingen geprobeerd, en ASIO instellingen van me geluidskaart.

Bij wie werkt dit en kan mij eens duidelijk de oplossing geven?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Als ik je goed begrijp heb je nu dus twee kanalen in gebruik waar je er eigenlijk drie nodig hebt? Zoals je het nu hebt ingesteld maak je alleen gebruik van de uitgang voor player A en eentje voor de koptelefoon. Wat je nog nodig hebt is een aparte uitgang voor player B!
Je kunt als het goed is (en je je Audigy op 5.1 hebt staan) beide players een andere output geven (zeg de een kanaal 1/ front en de ander kanaal 2/rear). Nu je hoofdtelefoon nog op een vrije output (center oid) en dan zou het moeten werken.

Heb je er wel eens aan gedacht om een simpel mixertje aan te schaffen, zodat je de beide kanalen veel beter kunt regelen dan met de muis en die mixer op je scherm nu? Hoeft echt niet veel te kosten en je zult er echt nog veel meer lol van hebben.
Bovendien is het "echter". ;)

edit:
Ik zit even mee te kijken in Traktor, maar ik vergis me wel in de instellingen; ik gebruik dus wel een external mixer en dan heb je natuurlijk andere opties dan in jouw geval.
Even wat proberen hier.

edit:
Wat voor een type Audigy heb je precies en welke drivers heb je ervoor geïnstalleerd?
Heb je al op het Native Instruments forum gekeken? Daar staat ook wel het een en ander.

[ Voor 27% gewijzigd door SuBBaSS op 02-12-2005 15:47 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01
Ik heb nog verder gezocht en heb nu de volgende instellingen:

Zet 4/4.1 speaker support aan (zowel in config pannel als de creative audio console)

Zorg dat de kabels goed zijn aangesloten: rear = monitor = koptelefoon, front = speakers = zaal

Check settings via de surround mixer (of alles goed staat ingesteld en of je dus goed geluid achter en voor hebt)

Preferences Traktor DJ:

Audio Setup
Soundcard

Audio Hardware: All Other
Audio Device: SB Audigy 2 ASIO
Sample Rate: 48000 Hz
Audio Latency: 10 ms
Output Routing: Internal
Montor: Rear L/R / Rear L/R (Both Channels)
Master: Front L/R / Front L/R (Both Channels)

Zet CMSS uit op je Audigy (Dit is het upmixen van 2.0 sound naar /5.1 sound)

Echter nu zou het moeten werken. Alleen ik hoor of het geluid van Player A of B uit me speakers en hoofdtelefoon tegelijk. Of ik hoor ze alleen de speakers, of alleen de hoofdtelefoon. Maar niet Player A speakers, Player B hoofdtelefoon.

Als dat werkt is de volgende stap -> Als de track op B is overgemixxed in A, wil ik A door de hoofdtelefoon horen en B nog op de speakers natuurlijk.

Het schijnt allemaal te kunnen zonder extra hardware. Dit komt later pas, als ik het programma echt begrijp en er mee door wil groeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 02-12-2005 20:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.