Toon posts:

hulp bij installeren eenvoudig draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik kom er echt niet uit. Ik wil een draadloos internet verbinding maken via mijn linksys wap54g wireless acces point. Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen, want ik word er echt helemaal gestoord van - loop er al anderhalve week mee te klooien. Waarschijnlijk is het iets supersimpels wat ik moet doen maar weet niet wat.

Er staat niet in de handleiding hoe je verbinding moet maken, en welke ip adressen je moet gebruiken. Als ik wap reset krijg ik in ieder geval wel verbinding met wap. Ik kan er dan op inloggen en instellingen maken, dan hangt hij via een kabel aan mijn laptop.
Ik kan hem dan pingen op het bekende 192.168.1.245.

In de config van de wap staat dan:
LAN
config type : static ip address
ip adres 192.168.1.245
subnet mask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1 (moet ik hier iets mee doen???)

Wireless

mode : mixed
ssid : linksys
ssid BrOadcast: enable
channel : 11
wireless security: disable

Dan wil ik draadloos verbinding maken, ontkoppel de kabel en schakel ik de intel draadloos in. Dan vindt hij eerst niets tot ik hem aan-uit zet.
Ik moet daar ook een static ip invoeren om zo verbinding te maken met de wap (met 192.168.1.25). Dan krijg ik automatisch een uitstekende verbinding met de linksys wap. Hoe nu verder? Via bureau accessoires>communicatie> wizard netwerk instellen en draadloos verbinding instellen kan ik wat doorlopen maar schiet ik niets mee op. Ik kan niet mijn wap laten inbellen met adsl (hij is dan aangesloten op mijn alcatel speedtouch modem).

Geen flauw idee hoe ik nu verder moet. Kan iemand me op weg helpen? De helpdesk van linksys is 's avonds dicht en overdag werk ik, en wil eigenlijk geen vrije dag opnemen hiervoor. Bij voorbaat bedankt voor suggesties!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:07
Je hebt verbinding tussen pc en router gehad?
Je hebt je router ingesteld voor ADSL?
Je hebt wireless aangezet bij de instellingen en het netwerk als "zichtbaar" ingesteld?

Ik neem aan dat je de router als dhcp laat draaien en dus op je pc geen statische ip instellen !!

Wat zit er op 192.168.1.25? Ik neem aan dat je router toch gewoon op 192.168.1.1 zit, het is namelijk je gateway.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:30:
Hallo

Ik kom er echt niet uit. Ik wil een draadloos internet verbinding maken via mijn linksys wap54g wireless acces point. Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen, want ik word er echt helemaal gestoord van - loop er al anderhalve week mee te klooien. Waarschijnlijk is het iets supersimpels wat ik moet doen maar weet niet wat.

Er staat niet in de handleiding hoe je verbinding moet maken, en welke ip adressen je moet gebruiken. Als ik wap reset krijg ik in ieder geval wel verbinding met wap. Ik kan er dan op inloggen en instellingen maken, dan hangt hij via een kabel aan mijn laptop.
Ik kan hem dan pingen op het bekende 192.168.1.245.

In de config van de wap staat dan:
LAN
config type : static ip address
ip adres 192.168.1.245
subnet mask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1 (moet ik hier iets mee doen???)

Volgens mij is het een dynamisch IP-adres..door "Skynet-Belgacom" ingesteld en niet statisch. Verder kan je misschien via je webbrowser de router benaderen via 192.168.1.1...(http://192.168.1.1)
om instellingen te doen.

Probeer dan in te stellen dat er via DHCP ip adressen worden verdeeld binnen jou interne netwerk. (statisch is misschien veiliger..maar niet van belang misschien)

Draadloze kaart op TCP/IP instellingen duidelijk maken dat er automatisch een IP moet verkregen worden.

Wireless

mode : mixed
ssid : linksys
ssid BrOadcast: enable
channel : 11
wireless security: disable

Dit heeft volgens mij weining belang wat het probleem betreft

Dan wil ik draadloos verbinding maken, ontkoppel de kabel en schakel ik de intel draadloos in. Dan vindt hij eerst niets tot ik hem aan-uit zet.
Ik moet daar ook een static ip invoeren om zo verbinding te maken met de wap (met 192.168.1.25). Dan krijg ik automatisch een uitstekende verbinding met de linksys wap. Hoe nu verder? Via bureau accessoires>communicatie> wizard netwerk instellen en draadloos verbinding instellen kan ik wat doorlopen maar schiet ik niets mee op. Ik kan niet mijn wap laten inbellen met adsl (hij is dan aangesloten op mijn alcatel speedtouch modem).

Geen flauw idee hoe ik nu verder moet. Kan iemand me op weg helpen? De helpdesk van linksys is 's avonds dicht en overdag werk ik, en wil eigenlijk geen vrije dag opnemen hiervoor. Bij voorbaat bedankt voor suggesties!

Verwijderd

Topicstarter
ruud2all schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:39:
Je hebt verbinding tussen pc en router gehad?
Je hebt je router ingesteld voor ADSL?
Je hebt wireless aangezet bij de instellingen en het netwerk als "zichtbaar" ingesteld?

Ik neem aan dat je de router als dhcp laat draaien en dus op je pc geen statische ip instellen !!

Wat zit er op 192.168.1.25? Ik neem aan dat je router toch gewoon op 192.168.1.1 zit, het is namelijk je gateway.....
Mijn ADSL modem schijnt als router te kunnen functioneren. Begrijp ik dan goed dat ik daar dan DHCP moet instellen? Ik kan op de instellingen van mijn modem ook DHCP aanzetten, en wel:
x Auto DHCP Client timeout (seconds) :
x DHCP client
x DHCP server
x No DHCP

Hij stond ingesteld op No DHCP, en ga nu maar auto DHCP aanvinken om te kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken klooien, en nu is het zo maar gelukt. Weet nog nauwelijks hoe ik het gedaan heb, maar het voornaamste is dat ik de adsl setup heb laten lopen via de draadloze kaart. Blijkbaar communiceert alles nu beter.